  • Data: 2024-04-02 08:27:01
    Temat: Re: Co z prezesem NBP?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 29 Mar 2024 21:43:21 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > Przed kim odpowiada?

    Przed Bogiem, Historią ... i Trybunałem Stanu?

    > Inflacja typu dużych kilkudziesięciu procent w kilka lat to raczej
    > nie jest dbałość o złotówkę.

    Część chyba była nie do uniknięcia, z tytułu tarcz covidowych i wojny.
    I zobacz, ze Euro i $ sie zdewaluowały - nie wiem, czy utrzymywanie
    wartości PLN na starym poziomie miałoby sens - chyba nie.
    Poza tym jak to zwykle - przy jakis problemach na świecie złotówka
    traci pierwsza.

    Tylko skad rząd PiS miał pieniądze na te tarcze - ukryte finansowanie
    z NBP? Bo obligacje by przecież sciągnęły złotówki z rynku.

    Teraz dojdą pieniądze z KPO - kolejny czynnik inflacyjny.

    Zresztą obowiązujący od wielu lat cel inflacyjny 2.5%, oznacza, ze
    złotówka ma tracić na wartości.

    J.