  • 21. Data: 2009-02-06 12:27:16
    Temat: Re: Co się dzieje, jak kto? nie może spłacić kredytu hipotecznego?
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "MarP" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gmh95l$i6j$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Jakiej pozostalosci? Przeciez bank wzial calosc jaka mu sie nalezala.

    Oczywiście wszyscy macie rację, chciałem się tylko upewnić na 200% czy
    czegoś źle nie zrozumiałem :)

  • 22. Data: 2009-02-06 12:30:40
    Temat: Re: Co się dzieje, jak ktoś nie może spłacić kredytu hipotecznego?
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "robert" <r...@s...pl> napisał w wiadomości

    > 4/ bank licytuje twoje mieszkanie (cena wywoławcza = wysokość pozostałego
    > zobowiązania), zabiera co swoje = pozostały kapitał + koszty postępowania
    > egzekucyjnego + jakieś ewentualne opłaty "manipulacyjne" zawarte w umowie
    > + inne nieprzewidziane koszty (wpis do biku czy na inną czarną listę:-)),
    > to co zostaje jest dla ciebie... i jesteś wolny :-)

    Mam jeszcze pytanie - załóżmy, że bank ma przeciągający się problem ze
    sprzedażą mieszkania (nie ma chętnych do kupna) - czy w tej sytuacji
    kredytobiorca ma prawo mieszkać w mieszkaniu do czasu jego sprzedaży czy
    zostaje wyeksmitowany i czeka (Bóg wie ile) na zakończenie całej sprawy?
    Cały czas pamiętamy, że połowa kredytu jest spłacona, a więc w części to
    mieszkanie należy do kredytobiorcy.

  • 23. Data: 2009-02-06 12:31:20
    Temat: Re: Co sie dzieje, jak ktos nie moze splacic kredytu hipotecznego?
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    robert wrote:

    > banku również :-)

    Nie, bank nie jest właścicielem.
    Bank ma tylko zabezpieczenie na hipotece.

    Jakby bank był właścicielem, to mógłby np. przyjść w nocy po balandze
    wyczerpany i położyć się obok ciebie do łóżka.

  • 24. Data: 2009-02-06 12:33:13
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    robert wrote:

> [...]

    Jakby bank był właścicielem, to mógłby np. przyjść w nocy po balandze
    wyczerpany i położyć się obok ciebie do łóżka.

    Konkretnie np. w przypadku mieszkania spółdzielczego własnościowego.
    Bank nie jest członkiem spółdzielni i spółdzielnia w ogóle nic nie wie
    na temat banku i bank nie może zabierać głosu na zebraniu członków
    spółdzielni. Myślę, że podobnie jest we wspólnocie mieszkaniowej.

  • 25. Data: 2009-02-06 12:48:52
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Baloo pisze:
    > Czy może mi ktoś pomóc rozwikłać taki problem :)
    ciekawy jest również inny aspekt:

    obecnie teoretycznie nie ma eksmisji na bruk, a więc bank zapewnia lokal
    zastępczy? czy ceduje to na MOPS?

  • 26. Data: 2009-02-06 12:50:00
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    Baloo wrote:

> [...]
    > zostaje wyeksmitowany i czeka (Bóg wie ile) na zakończenie całej sprawy?
    > Cały czas pamiętamy, że połowa kredytu jest spłacona, a więc w części to

    Mieszkanie jest własnością właściciela, a bank ma tylko zabezpieczenie
    na mieszkaniu. Nie jest tak, że jesteś właścicielem tylu % mieszkania
    ile spłaciłeś kredytu. Podpisałeś z bankiem umowę, bank dał ci kasę na
    zakup mieszkania. Mieszkanie kupiłeś i jest twoje. Ale na poczet długów
    w banku, bank zabezpieczył się w hipotece.

    Generalnie nie jesteśmy w USA, gdzie jak ktoś nie ma kasy na spłatę
    hipoteki, to przestaje płacić i sobie mieszka do momentu aż go
    zlicytują, lub też po prostu wychodzi, trzaska drzwiami i pa. Tam jest
    inne prawo i jak nie spłacasz domu, to bank zabiera dom i kropka. W
    Polsce jest inaczej - jak nie spłacasz mieszkania, to bank będzie cię
    ścigał do końca życia i dzieci o kapitał, odsetki i koszty.

    Czyli generalnie nie opłaca się zalegać z ratami ani o jeden dzień.
    Jeżełi coś nie idzie, to sam wystaw mieszkanie na sprzedaż, wynajmij,
    cokolwiek, ale nie zalegaj z ratami, to mogą być kłopoty.

  • 27. Data: 2009-02-06 13:09:09
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    Radek Wroclawski wrote:
    > ciekawy jest również inny aspekt:
    >
    > obecnie teoretycznie nie ma eksmisji na bruk, a więc bank zapewnia lokal
    > zastępczy? czy ceduje to na MOPS?

    Eksmisji na bruk nie ma tylko w określonych wypadkach. O ile dobrze
    pamiętam, to obłożnie chory, w zimie, z dziećmi itp.

    Generalnie to nie jest w ogóle rolą banku, żeby zapewnić lokal
    zastępczy. Jeżeli już, to tylko państwo (samorząd lokalny).

    I w ogóle "eksmisja na bruk" to dotyczy lokali komunalnych, a nie
    prywatnych.

  • 28. Data: 2009-02-06 13:10:17
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-06, Poldekk <n...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Jakby bank był właścicielem, to mógłby np. przyjść w nocy po balandze
    > wyczerpany i położyć się obok ciebie do łóżka.

    Nieprawda. Jakby bank był posiadaczem, to by mógł. Jak wynajmujesz komuś
    mieszkanie, to jesteś właścicielem, ale przyjść w nocy po balandze
    wyczerpany i położyć się obok tego komu wynajmujesz, to nie możesz,
    bo to będzie wtargnięcie i naruszenie miru domowego. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 29. Data: 2009-02-06 13:14:32
    Od: s...@c...onet.pl

    > spłacać kredytu, bo mnie na to nie stać. Jednak połowę kapitału i odsetek
    > mam już spłacone, a więc do spłaty zostało teoretycznie 100 000 zł +
    > odsetki.

    Jedna poprawka. Nigdy nie jest tak, że w połowie okresu kredytowania masz
    spłacony w połowie kapitał - tak byłoby tylko w sytuacji, gdyby Twój kredyt
    nie był w ogóle oprocentowany (tzn. spłacałbyś tylko kapitał).

    Pozdrawiam
    scholastyk

  • 30. Data: 2009-02-06 13:18:43
    Od: "c9h13no3" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Maverick" <m...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:gmh1hl$16a$1@inews.gazeta.pl...

    > Zadne z tych.
    >
    > Bank (czy raczej komornik) sprzedaje mieszkanie na licytacji - z kwoty
    > wylicytowanej bierze sobie KAPITAL+odsetki(za kilka miesiecy,za okres od
    > poczatku niesplacania do sprzedazy
    > mieszkania)+koszty_komornika+koszty_bankowe. Jelsi bank sprzeda za wiecej
    > niz te wszystkie koszty, to reszte kasy przelewa tobie na konto, jesli
    > sprzeda za mniej - zostaje ci czesc kredytu do splacenia.

    komornik wchodzi najpierw na wynagrodzenie, na majatek ruchomy i inne
    rzeczy..
    mieszkanie zostawia sobie na deser bo it tak mu nie ucieknie i zawsze je
    moze zliytować..
    tak wiec lepiej samemu sprzedac jak sie wpada w kłopoty i spłacić bank niz
    czekac na komornika, nie wspominajac juz o tym ze sa wowczas szanse na
    uzyskanie wyzszej ceny niz na licytacji komorniczej..
    pozdr