eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCo się dzieje, jak ktoś nie może spłacić kredytu hipotecznego? › Re: Co się dzieje, jak ktoś nie może spłacić kredytu hipotecznego?
  • Data: 2009-02-06 10:07:20
    Temat: Re: Co się dzieje, jak ktoś nie może spłacić kredytu hipotecznego?
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maverick" <m...@p...fm> napisał w
    wiadomości

    > Bank (czy raczej komornik) sprzedaje mieszkanie na licytacji - z kwoty
    > wylicytowanej bierze sobie KAPITAL+odsetki(za kilka miesiecy,za okres od
    > poczatku niesplacania do sprzedazy
    > mieszkania)+koszty_komornika+koszty_bankowe. Jelsi bank sprzeda za wiecej
    > niz te wszystkie koszty, to reszte kasy przelewa tobie na konto, jesli
    > sprzeda za mniej - zostaje ci czesc kredytu do splacenia.

    Dzięki :) A możesz to przedstawić na cyferkach? ;-)
    Założmy bank sprzedaje to mieszkanie bardzo szybko za 200 000 zł (dla
    uproszczenia przyjmijmy, że cena nie zmieniła się przez te 15 lat). Koszty
    poboczne (komornik i inne) wynoszą np. 15 000 zł. Ile wobec tego kasy
    dostaje kredytobiorca (185 000 zł?) i ile musi jeszcze spłacić pozostałej
    części kredytu (to, co miał spłacić, czyli 100 000 zł + odsetki)? Sorki,
    jeśli te pytania wydają się idiotyczne, ale nie jestem zbyt biegły w tych
    sprawach i wolę się upewnić ;-)