eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCo się dzieje, jak ktoś nie może spłacić kredytu hipotecznego? › Re: Co się dzieje, jak ktoś nie może spłacić kredytu hipotecznego?
  • Data: 2009-02-06 10:11:14
    Temat: Re: Co się dzieje, jak ktoś nie może spłacić kredytu hipotecznego?
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Baloo" <b...@o...eu> wrote in message news:gmh24v$8ok$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Maverick" <m...@p...fm> napisał w
    > wiadomości

    > Dzięki :) A możesz to przedstawić na cyferkach? ;-)
    > Założmy bank sprzedaje to mieszkanie bardzo szybko za 200 000 zł (dla
    > uproszczenia przyjmijmy, że cena nie zmieniła się przez te 15 lat). Koszty
    > poboczne (komornik i inne) wynoszą np. 15 000 zł. Ile wobec tego kasy
    > dostaje kredytobiorca (185 000 zł?) i ile musi jeszcze spłacić pozostałej
    > części kredytu (to, co miał spłacić, czyli 100 000 zł + odsetki)? Sorki,
    > jeśli te pytania wydają się idiotyczne, ale nie jestem zbyt biegły w tych
> [...]

    odsetki nie mają znaczenia.

    założmy ze po 15 latach masz spłacone 100k, bankowi dłużny jesteś jeszcze
    100k.
    po całej "akcji" dostaniesz 200 - 100(zadłuzenie dla banku)-15(komornik) =
    85K na rękę.

    To ci sie nie opłaca, komornik sprzeda pewnie "królikowi" za 115k i nie
    dostaniesz nic chociaz bedziesz świecie przekonany ze warte jest 200k.

    george