    From: S <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Co pożyczali frankowcy
    Date: Thu, 29 Jan 2015 21:26:32 +0100
    <s...@p...org>
    <2...@g...com>
    <ma5via$9g1$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <ma8esu$vmu$1@node1.news.atman.pl>
    <54c7ca38$0$2660$65785112@news.neostrada.pl>
    <ma8j5l$c5s$1@node2.news.atman.pl>
    <54c7f101$0$3745$65785112@news.neostrada.pl>
    <ma8sn2$mdf$1@node2.news.atman.pl>
    <54c80606$0$2653$65785112@news.neostrada.pl>
    <mae0a4$g6$1@node1.news.atman.pl>
    <54ca91d1$0$2658$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2015-01-29 o 21:02, J.F. pisze:
    > No ale karte zablokuja szybko i ponadabonamentowe rozmowy cie nie dotycza.

    To prawda, ale nadal płacisz abonament. Możesz dostać drugą sim, jednak
    kradzież nie zwalnia Cię z płacenia.

    > Podobnie karty bankowe :-)

    Tu raczej nie masz umowy na czas określony pod karą, jeśli odstąpisz.

    > A co jest w XXI w ? Przeplywowy podgrzewacz czy baniak na nocna taryfe ?

    Ja mam taką wajchę, że jak w lewo to ciepła leci, a jak w prawo to
    zimna. Nie mam podgrzewacza czy baniaka. Ja to w rurach jakoś mam ;-)

    > Znam ze dwa bloki gdzie jest gaz. Nie ma lokalnej EC, to trzeba jakos
    > grzac ... pradem drogo i nieekologicznie.

    Ale nie muszę ich wybierać, prawda ?;-)

    > A standard na tym nie cierpi - gaz nie jest zly, a nowoczesne bojlery
    > automatyczne.

    Tylko, że właściciel bojący się 40zł za Internet raczej nie będzie miał
    nowoczesnego bojlera. Poza tym podobno węgiel jest tańszy niż co, a
    rower od samochodu, jednak niektórzy wolą drożej.

    > Owszem, gaz to pewne ryzyko, sie od niego odchodzi ... no chyba ze
    > gdzies na strychu jest kotlownia budynkowa ...

    W Gdańsku swego czasu była katastrofa wywołana wybuchem gazu. Może
    dlatego jesteśmy szczególnie drażliwi na tym punkcie. Poza tym mam
    wrażenie, iż jest higieniczniej z płytą - łatwiej czyścić, nie czuć
    spalenizny itd.

    > Prace ustalilismy ze mamy dobra - w domu potrzebuje dla rozrywki :-)

    Administrator sieci może mieć pracę dobrą i w domu ;-)

    > Kredytu szybko splacisz i nie trzena bedzie 1700 zl co miesiac tylko 300 ..

    Stać mnie na kupno za gotówkę, ale po co? Czasami lepiej mieć tę gotówkę
    niż w mury włożyć.

    > Zgoda raz udzielona obowiazuje :-)

    Do czasu wypowiedzenia ;-)

    > A tak to zostaje wlasciciel. Jak mu sie uda wynajac szybko to super, jak
    > nie ... to nastepnym razem taki chetny nie bedzie :-)

    Więc musi mu zależeć na dobrym lokatorze. Ot zdziwko - umowa obowiązuje
    obie strony i obu stronom musi zależeć na współpracy.

    > A przeciez klient moze byc wybredny - jednemu za wolno, drugiemu za
    > drogo, trzeci chce stale IP ...

    A czwarty zgodzi się na wszystko, bo plantacja marihuany w wynajętym
    zarobi na wszystko ;-)

    > Ja tylko o tym ze oni cie nie znaja. Wiec sie nie ma co dziwic ze moga
    > byc ostrozni.

    Podobnie jak i ja. Kaucja jest od tego. Płacę też z góry. Więc przy
    wynajmie za 1200zł na dzień dobry właściciel dostaje prawie 3000zł
    (kaucja, najem, czynsz). To może odwróćmy tę sytuację? Poproszę o 1200
    kaucji, opłaty, najem z dołu to podpiszę umowę gwarantującą
    właścicielowi te 40zł za net. Pasuje?

    > wode odkreci, serwerownie postawi albo farelke i zniknie :-)

    Liczniki są na zewnątrz mieszkania - możesz to kontrolować. Podasz mi
    login i hasło do swojego konta, bym i ja mógł kontrolować, iż nie
    wykorzystałeś kaucji? Kaucja nie powinna być ruszona do czasu
    zakończenia najmu.

    > Ale my o skutecznym wyrzuceniu lokatora, nie o pustych zapisach na
    > papierze :-)

    Nie zamierzam się szarpać po sądach.

    > Mowilsmy raczej o lokatorze. Wlasciciel nie placi :-)

    Płaci - za pustostan, jeśli wymyśla takie rzeczy albo naraża się na
    ryzyko podejrzanych osób, bo jakże trzeba być zdesperowanym, aby przyjąć
    takie warunki?

    > Wystarczy prase poczytac i telewizje poogladac :-)

    Ja wynajmuję. Gdy szukałem spotykałem się z wieloma właścicielami.

    > A najemcy jak najemcy - dzis chetnie wynajma, jutro nie beda mieli
    > pieniedzy.

    i tak wkoło... Masz kaucję od tego.

    > Nie, dziwne nie, choc sporo wynajmujacych opuszcza krocej.

    Kwestia analizy dlaczego tak się dzieje. Może przez właściciela?

    > Ale ... to dziwne, ze cie rzeczy o ktorych dyskutujemy dziwia -
    > najmujesz na pare lat, co za problem jednorazowo licznik przepisac ? :-)

    Bo ja mogę zakładać parę lat, właściciel może mieć inne zdanie.

    > Jak mieszka wiecej osob to sie robi troche drozej.

    Pewnie tak. Mieszkam sam. Ale co to zmienia dla właściciela?

    > Jak sie raz sparzy, to uslyszysz "tu jest licznik przedplacony".

    Więc jest skazany na desperatów. Wkrótce dojdzie do wniosku, że lepiej
    trzymać pustostan.

    > A potem zobaczymy czy "nie" w kwestii zdrapek :-)

    Do wyboru są setki mieszkań. Nie sądzę, by był z tym problem. To
    właściciel musi sprzedać swój towar, a nie ja.

    > Hm, 2-3 miesiace czynszu. No chyba ze twoj wynajmujacy starannie trzyma
    > sie tych trzech dni :-)

    Cały czas zakładasz, że lokator jest oszustem, a właściciel
    krystaliczny. Tak nie jest.

    > A przeciez mozesz wanne uszkodzic, szyby powybijac, meble rozwalic ...

    Uwolnię go od problemu, udam się na drugie czy trzecie umówione tego
    dnia mieszkanie.

    > Potencjalny lokator nie zgadza sie na licznik przedplacony ?
    > On cos kreci :-)

    Tak, do widzenia. I potem znowu w ogłoszeniach to samo mieszkanie wisi
    od paru miesięcy. Inwestycja jak się patrzy ;)

    > http://www.wroclaw.psgaz.pl/dosd/faq/
    > "Ile kosztuje przepisanie licznika?
    > W przypadku zmiany właściciela gazomierza gdy np. dochodzi do zmiany
    > lokatora mieszkania nie ma opłaty za przepisanie licznika gazowego. "

    Cieszę się. Do widzenia.

    > A to spolka o zasiegu ogolnopolskim.
    > Ale w gdanskim oddziale nie ma FAQ :-)

    Płacę za to, bym nie musiał się tym zajmować.

    --
    Pozdrawiam