  • 11. Data: 2003-04-05 12:09:45
    Temat: Re: Odp: Co jesli bank zlamie regulamin
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Tomek Dygała wrote:

    > tak się składa że ja znam takie sytuacje z autopsji
    > z racji pracy w audycie wewnętrznym i w znanych mi przypadkach
    > sprawa była rzetelnie badana a GINB był informowany
    > o szczegółach a nie tylko że sprawa została załatwiona.
    > Zupełnie inna kwestia to jest fakt że zdecydowana
    > większość skarg jest bezzasadna bo klient czegoś
    > gdzieś nie doczytał.
    > wot taka perfidia banków... ;-)

    Ale jak skarga jest zasadna to w banku robi się taki siwy dym i tak
    ładnie klienta przepraszają, że głowa mała:-)

    pzdr

    Tomek

  • 12. Data: 2003-04-05 15:32:54
    Temat: Re: Co jesli bank zlamie regulamin
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Tomek Dygała" <tdygala@anty##fasolka.post.pl> wrote in message

> [...]
    > sprawa była rzetelnie badana a GINB był informowany
    > o szczegółach a nie tylko że sprawa została załatwiona.

    Coz, wypada ubolewac, ze bank w ktorym pracujesz nie potrafi rzetelnie
    rozpatrywac skarg klientow bez interwencji przez instytucje zewnetrzna u
    prezesa. W prawidlowo dzialajacym banku kazda skarga/reklamacja klienta jest
    rozpatrywana dokladnie. Moze problem Seby dotyczy wlasnie banku w ktorym
    pracujesz, a wtedy zapewne powinien postapic jak radzisz :). BTW moze warto
    napisac tu w jaki sposob bank zlamal regulamin?
    To, ze bank tlumaczy sie czasami przed GINBem w takich sprawach wynika z z
    dobrej woli banku i checi utrzymania dobrych relacji miedzy instytucjami,
    nieprawdaz? Pytanie tylko czy instytucje kontrolujaca powinna wywierac wplyw
    na decyzje banku w sprawach ktore nie leza w jej kompetencjach?

    > Zupełnie inna kwestia to jest fakt że zdecydowana
    > większość skarg jest bezzasadna bo klient czegoś
    > gdzieś nie doczytał.

    No, ale dzieki temu kontrola wewnetrzna ma co robic ;).

    Maciej

  • 13. Data: 2003-04-05 15:39:11
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> wrote in message

    > Ale jak skarga jest zasadna to w banku robi się taki siwy dym i tak
    > ładnie klienta przepraszają, że głowa mała:-)

    Jak jest zasadna to powinna byc juz wczesniej rozstrzygnieta na korzysc
    klienta. Niestety, czasami sie zdarza, ze w kontroli wewnetrznej pracuje
    ludzie ktorzy potrzebuja bodzca zewnetrznego, aby sie zajac tym co lezy w
    ich kompetencjach, a nie instytucji zewnetrznej o ktorej tu mowimy ;).

    Maciej

  • 14. Data: 2003-04-05 21:14:39
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

    > Witam,
    >
    > mam takie dosc glupie pytanie
    > co klient moze zrobic, jesli bank nie przestrzega postanowien regulaminu
    > prowadzenia konta?
    >
    > pozdrawiam
    > seba

    moze sprobowac z arbitrazem???
    pozdrawiam

  • 15. Data: 2003-04-06 06:15:58
    Temat: Odp: Odp: Co jesli bank zlamie regulamin
    Od: Tomek Dygała <tdygala@anty##fasolka.post.pl>

    > "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> wrote in message

    > Jak jest zasadna to powinna byc juz wczesniej rozstrzygnieta na
    korzysc
    > klienta.

    jeżeli klient się zgłosi do banku to skarga jest rozpatrywana.
    zetknąłem się jednak z przypadkami gdzie klient, któremu
    wskutek błędu zrobiono coś nie tak, a co było bezspornym błedem
    banku, od razu leciał z tym do GINBu.

    ;).

    a może jakies przykłady?

    pzdr.
    Tomek D

  • 16. Data: 2003-04-06 06:18:25
    Temat: Odp: Co jesli bank zlamie regulamin
    Od: Tomek Dygała <tdygala@anty##fasolka.post.pl>

    news:GGCja.19044> >

> [...]
    rzetelnie
    > rozpatrywac skarg klientow bez interwencji przez instytucje

    przepraszam Cię najmocniej, ale nie masz żadnych podstaw żeby
    tak twierdzić. to jest nadinterpretacja

    > W prawidlowo dzialajacym banku kazda skarga/reklamacja klienta jest
    > rozpatrywana dokladnie.

    i tak sie dzieje

> [...]
    wynika z z
    > dobrej woli banku i checi utrzymania dobrych relacji miedzy

    tym bardziej że siły są nierówne :-)

    > Pytanie tylko czy instytucje kontrolujaca powinna wywierac wplyw
    > na decyzje banku w sprawach ktore nie leza w jej kompetencjach?

    ?????????

    pzdr.
    Tomek D

  • 17. Data: 2003-04-07 10:01:20
    Temat: Re: Odp: Odp: Co jesli bank zlamie regulamin
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Tomek Dygała wrote:

> [...]
    > zetknąłem się jednak z przypadkami gdzie klient, któremu
    > wskutek błędu zrobiono coś nie tak, a co było bezspornym błedem

    Nie chce mi się opisywać jak zamykałem konto w Lukasie i się nie dało,
    mimo upojnej korespondencji z bankiem. Pismo do GINBu pomogło jak ręką
    odjął:-)

    pzdr

    Tomek

  • 18. Data: 2003-04-07 10:16:35
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Piotr Solarz <p...@...pl> wrote:

    > Praktycznie sprawa wygląda następująco.
    > 1. Zglaszłasza się Arbitrowi.
    > 2. Wnosi opłatę np. 50 zł

    Zależnie od wysokości. 30 lub 50 zł.

    > 3. Czeka się.
    Maksimum dwa tygodnie.

    > 4. Dostaje się pismo od Arbitra, żeby sformalizować wniosek (dokumenty)
    Niekomniecznie - jeśli się załączy wszystkie dokumenty od razu, to krok
    pomijamy.

    > 5. Wniosek formalny idzie przez Arbitra do Banku.
    > 6. Bank odpowiada, że owszem tak ale nie poczuwa się do winy bo klient nie
    > poniósł np. wymiernych strat materialnych.
    > 7. Arbiter przesyła te wszystkie papiery i prosi o ustosunkowanie.
    > 8. Jeśli kleint upiera się przy swoim odsyła ustosunkowanie do Arbitra.
    > 9. Ten po długim, długim namyśle oddala wniosek gdyż klient nie poniósł
    > wymiernych szkód materialnych, a tylko takie rozpatruje Arbiter.

    O ile nie poniósł. A jesli poniósł?

    > 10. Zostajesz obciążony tymi 50 złotymi. Gdyż to Ty przegrałeś sprawe u
    > Arbitra. Bank chciał po lubownie 25 / 25 ale upierałeś się.

    Wydaje Ci się. Arbiter uznaje zasadną skargę i bank płaci.
    --
    ___________ (R)

  • 19. Data: 2003-04-07 11:14:07
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Piotr Solarz <p...@...pl> wrote:
    > O ile nie poniósł. A jesli poniósł?

    > Wydaje Ci się. Arbiter uznaje zasadną skargę i bank płaci.

    Podeślę więc wkrótce swój przypadek i odpowiedź Arbitra. Teraz tylko
    streszczenie.
    1. Bank blokował mi niesłusznie środki na koncie. Niby były ale nie moglem z
    nich korzystać. Dla dokłądności podam, że chodzi o BZWBK. Totalny bałagan.
    Na RORze było dajmy na to 700 zł. Kwota dostępna 200 zł. Jest to sprzeczne z
    Prawem Bankowym, gdyż klient Banku ma zagwarantpwaną tam możliwość dostępu
    do WSZYSTKICH swoich środów. By odblokować swoje pieniądze należało udać się
    do oddziału porozmawiać z panią niedysponetką itd.
    Nie był to odosobniony przypadek ale praktyka.
    2. Zakładam lokatę. Podpisuję umowę. Mam umowę w domciu jednak lokaty nie
    ma. A powinna być założona. Z racji wolnego zawodu trudno jest mi
    kontrolować cały czas swoje środki na koncie, gdyż te wpływają z różnych
    źrodeł.
    3. Zlecenia stałe. Niestety nie zralizowane. Przychodzi ponaglenie z Zakładu
    Energetycznego + odstetki. Pomimo monitów, choć kwota została mi ściągnięta
    jednak nie wpłynęła do Banku odbiorcy. W tym przypadku inny oddział BZWBK.
    Obecnie już BPH gdyż Zakłąd Energetyczny i Gazowy zrezygnowały z usług
    BZWBK. Cała sprawa ciągnęła się od maja zeszłego roku do lutego br. W końcu
    Bank zapłącił to co piwinien zrobić już w maju.
    4. i wiele innych punktów.
    Bank przyznaje się, że do nieprzestrzegania Prawa Bankowego doszło z jego
    winy jednak jako, że "niby nie poniosłem szkód materialnych" a jedynie
    moralne Arbiter zamyka sprawę i obiąża mnie w całości kosztami postępowania.

    W wolnej chwili podeślę decyzję Arbitra :-)

    Piotrek

  • 20. Data: 2003-04-07 18:11:21
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Piotr Solarz <p...@...pl> wrote:

> [...]
    > moralne Arbiter zamyka sprawę i obiąża mnie w całości kosztami postępowania.

    A wykazałeś szkody materialne? Bo ja tak.

    --