    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Citi złamał umowę
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sun, 27 Sep 2015 12:54:11 +0200

    Dnia Sat, 26 Sep 2015 19:22:08 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." 56053e73$0$583$6...@n...neostrada.pl
    > Z (; jednostronnym. ;) Albo inaczej:
    > w sprawach rozwodowych zawsze winne są obie strony -- żona i teściowa
    >
    > Nie wiem, co pewnie było na niepewnym gruncie, ale jak widać na załączonym
    > obrazku, Citi dzwoni do mnie, aby zapytać mnie, czy aby nie chcę płatnego
    > ubezpieczenia spłaty mojej karty. Dzwoni z tym (chyba z tym) pytaniem od
    > paru tygodni, wytrwale, zbyt wcześnie, gdy śpię...
    > Zatem uznaje, że takie ubezpieczenie nie może być dodane bez mojej zgody
    > a zgodą nie może być moje milczenie -- czy nieodbierane telefonu.

    No, zawarcie polisy w taki sposob, to by pewne przegiecie bylo,
    choc np przedluzenie sie praktykuje.
    Z drugiej strony bank moze jednostronnie podniesc/wprowadzic oplate za
    prowadzenie konta, i nic nie musisz robic w celu akceptacji, bylebys
    byl poinformowany.
    A czy moze dopisac do tabeli oplat "ubezpieczenie splaty - 5zl/mc" ?
    Hm ...

    > Dokładnie taką samą (płatną i niechcianą) usługą jest możliwość
    > wpłacania makulatury w obcych bankomatach? Ubezpieczeniem mógłbym
    > być zainteresowany -- toż troska o dom i rodzinę ;) przepełnia nas
    > wszystkich!!! Ale po co mi możliwość wpłacania, skoro (co widać
    > w historii RORu) nie korzystam z wpłatomatów a Citi przyjmuje
    > (akurat ode mnie rzadko) bezpłatnie wpłaty w kasie -- nie tylko
    > makulatury, ale i złomu?...

    Ale zmienic tabele oplat bank moze, i sie okaze ze za swoje konto
    placisz wiecej, ale wplaty masz bezplatne :-)

    > No właśnie. Więc w jakim celu zamącasz? Może jeszcze dodaj, że
    > zimowe opony Nokian nie są tak uniwersalne jak całoroczne Unirojal
    > a określenie ,,orbita Księżyca'' nie jest jednoznaczne? ;)

    Bo mi sie wydaje, ze lepszy bank, co obiecal cos na zawsze, a po roku
    sie wycofal, niz taki, ktory co prawda nic nie obiecal, ale co miesiac
    zmusza do czytania co on tam nie polepszyl ...

    > Najpierw mBank, teraz DB -- w celu jakim? Analogii tu żadnej nie ma!

    Jest. DB nie obiecywal nic "na zawsze", ale zmienil, a klientka
    praktycznie zrezygnowac nie moze. W City byloby tak samo, a gorzej
    tylko o tyle, ze wydawaloby sie przy zaciaganiu kredytu, ze inne
    punkty sa stale.
    Ale moze to lepiej ? Bylaby jakas podstawa do sadzenia sie :-)

    > Precyzyjnie -- bank dał mi (**z własnej inicjatywy** -- z inicjatywy
    > banku) debetówkę i obiecał, że nie weźmie za nią pieniędzy,

    Precyzyjnie to zacytuj stosowne punkty z umowy.
    Albo lepiej daj linka do calej.

    > Umowa była prosta i jednoznaczna. Bank nie mógł wprowadzić żadnej
    > opłaty za debetówkę -- ani za wydawanie, ani za utrzymywanie, ani
    > za używanie, ani za cokolwiek, co związane było z debetówką, RORem,
    > czy czymkolwiek, co miałem w Citim. Wprowadzenie opłaty nie było
    > możliwe.
    >
    > -=-
    >
    > Ale skoro mówisz, że regulamin zapewne przewidywał tryb zmiany
    > umowy -- pokaż te punkty regulaminu i wyjaśnij, co to 'tryb
    > zmiany umowy'.

    "zmiany umowy i regulaminow wprowadzone przez Bank beda podane do
    wiadomosci Klienta co najmniej 30 dni przed ich wejsciem w zycie.
    Klient ma prawo w ciagu 14 dni zgodzic sie na nie lub wypowiedziec
    umowe ..."

    A nawet jak nie ma, to na podstawie KC ... choc lepiej wtedy unikac w
    umowie jakis zapisow ze na zawsze :-)

    > UWAGA!!!! Bank nie musi otrzymać zgody klienta na zawarcie z nim umowy
    > ubezpieczeniowej. :) Wystarczy, jeśli wyśle list z informacją. Co wówczas,
    > gdy masa ubezpieczycieli przyśle Ci listy z propozycjami ubezpieczenia
    > Twojego dobytku? Powiesz być może -- bank to nie ubezpieczyciel. ;)
    > Pies -- składka 2 kpln miesięcznie
    > Kot -- składka 3 kpln miesięcznie
    > dom -- składka 4 hpln miesięcznie
    > (życie jest cenniejsze od martwego mienia)
    > Może wyjaśnij mi, jakie to ogólne prawo zezwala bankowi na pobieranie
    > opłaty za coś, czego klient nie zamówił świadomie?

    No ale widzisz - oplate za karte jakos bank moze wprowadzic.
    Klient zamowil, bo byla bezplatna, a pootem bank zmienia taryfe i
    klient placi ... :-)

> [...]
    > -- Nie później, niż w ciągu dwóch dni, licząc
    > od momentu przekazania do banku wypełnionej ankiety.
    > -- Nie poniosę żadnych ,,dodatkowych'' kosztów?
    > -- Za kogo pan nas uważa? Jak tak można?! To obelżywe!!!
    > Oczywiście nie poniesie pan żadnych opłat za wypełnienie tej ankiety!!!
    > [co najwyżej za dostarczenie wypełnionej ankiety i zużycie naszego długopisu]
    > -- Już dobrze...
    > -- Bank chce poznać pana zdanie i chce uczciwie (szczodrze!!) zapłacić
    > za poświęcony czas, za okazane zaufanie, za wyrażenie swojego zdania,
    > być może budowanego kosztem wielu strat...

    A na koniec popatrzyles ?
    "wyrazam zgode na udostepnie i przetwarzanie danych osobowych ..."

    > Mille obiecał mi, że moja kredytówka będzie za freeko. Powstało nieporozumienie,
    > gdyż bank naliczał (przez około pół roku) opłaty ubezpieczeniowe, twierdząc, iż
    > dał mi czas na wypowiedzenie umowy o ubezpieczenie karty i poinformował mnie przy
    > zawieraniu umowy o płatnym ubezpieczeniu, z którego można zrezygnować. Powołałem
    > się na stwierdzenie: ,,karta ma być bezpłatna'' i Mille wystornował opłaty...

    No i swietnie, ale jak widzisz - nawet nie wiesz co podpisales :-)

    J.