  • 1. Data: 2002-04-27 07:16:31
    Temat: Citi pomysl na IBAN ;-)
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Korzystając z Citibank Online możesz wykonać przelew do innego banku, który
    posługuje się numerem w formacie IBAN - dwudziestosześciocyfrowy numer
    rachunku.

    W tym celu należy pominąć 2 pierwsze cyfry rachunku IBAN, następnie 8 cyfr
    wpisać w pole "Numer Rozliczeniowy Banku", a cały 26-cyfrowy numer w pole
    "Na rachunek".
    Pole "Numer Rozliczeniowy Banku" musi zawierać kod określający jednostkę
    banku (w nowym formacie są to cyfry od trzeciej do dziesiątej włącznie).
    Pole "Na rachunek" powinno zawierać wszystkie 26 cyfr numeru rachunku.

    Przykład:
    Klient pragnie dokonać przelew z tytułu uregulowania należności podatkowych.
    Numer rachunku bankowego, na który chce dokonać przelewu to:
    23101010100165932223000000
    W pole "Numer Rozliczeniowy Banku" klient powinien w tym wypadku wpisać:
    10101010
    a w pole "Na rachunek":
    23101010100165932223000000
    Pozostaje jedynie wpisanie kwotę przelewu.
    Citibank prowadzi prace mające na celu dostosowanie formatu przelewów w
    serwisie bankowości internetowej do nowych standardów.

    ciekawe kto wpadl na tak "genialny" pomysl ;-)

    --
    JaKi

  • 2. Data: 2002-04-27 10:29:33
    Temat: Re: Citi pomysl na IBAN ;-)
    Od: "bulba" <b...@t...onet.pl>

    nic nowego, lukas tez podobnie kombinuje

    p.

  • 3. Data: 2002-04-27 10:48:43
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

    Użytkownik "bulba" <b...@t...onet.pl> napisał w wiadomości
    : nic nowego, lukas tez podobnie kombinuje

    ING BSK w HC również

    --
    LeszekR.

    Odpowiadając usuń NOSPAM

  • 4. Data: 2002-04-27 18:20:32
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Popiel"
    <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ciekawe kto wpadl na tak "genialny" pomysl ;-)

    Gdy na grupie trwały dyskuje co zrobic i co
    pominąć aby przlew doszedł ten patent stosował
    Lukas i w sumie jest to bardzo dobre rozwiązanie
    na okres przejściowy ktory jeszcze mamy w tym
    roku.

    Sark

    p.s. nigdy nie miałem z tego tytułu problemów przy
    realizacji przelewów z Lukasa do różnych banków (i
    "zwykłych" i full "ibanowych" a wląściwie
    "nrbnowych")

  • 5. Data: 2002-04-28 01:51:22
    Od: <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > pominąć aby przlew doszedł ten patent stosował
    > Lukas i w sumie jest to bardzo dobre rozwiązanie
    > na okres przejściowy ktory jeszcze mamy w tym

    Rozwiązanie jest dobre, bo skuteczne.
    Ale coś mi się tu nie zgadza.

    Karta wdrozenia podaje:

    "Systemy bankowości elektronicznej powinny zapewnić poprawną obsługę standardów
    od daty ich wyłącznego obowiązywania" - a zatem IMHO od momentu, kiedy dana
    jednostka banku osiągnie status kontroli ostrej w KIR.

    BTW - czy któraś jednostka już taki status posiada?

    "(...) Termin do 2001.01.31 - Wprowadzenie formy pasywnej - Wszystkie banki
    mają obowiązek poprawnej rejestracji i kontroli poprawności na dokumentach
    płatniczych numerów rachunków bankowych używanych w innych bankach(...)"

    "(...)Zasady te [OBSŁUGI I KONTROLI NUMERU RACHUNKU] dotyczą także wszelkich
    miejsc pierwotnego wprowadzania transakcji do systemu rozliczeniowego, a więc
    np. do:
    - systemów bankowości elektronicznej u klienta,
    - systemów własnych banku,
    - systemów ELIXIR, SORBNET(...)".

    Wynika z tego, iż bankowość elektroniczna każdego banku w tej chwili powinna
    akceptować numer rachunku w formacie NRB, o ile bank beneficjenta już zakończył
    wdrażanie.
    System powinien także dokonac kontroli poprawności numeru i w przypadku błędu
    odrzucić zlecenie - a o tym nie ma mowy, jeżeli "oszukujemy" system
    wprowadzając NRB jako stary format (oddział, kreska, pełny NRB).

    Sam okres przejściowy nie dotyczy zaś przyjmowania zleceń, lecz etapów
    wdrażania nowej numeracji.

    Jeżeli się mylę lub czegoś nie rozumiem, proszę poprawcie.

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 6. Data: 2002-04-28 08:18:11
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 28 Apr 2002 03:51:22 +0200, <m...@p...onet.pl> wrote:
    >Sam okres przejściowy nie dotyczy zaś przyjmowania zleceń, lecz etapów
    >wdrażania nowej numeracji.
    >
    >Jeżeli się mylę lub czegoś nie rozumiem, proszę poprawcie.

    Nie mylisz. Ale papier sobie, zycie sobie :(.

    A tak na marginesie. Czy KIR jakos reguluje jak czesto banki maja
    uaktualniac swoja baze bankow ?
    Bo np mimo, ze 11402017 istnieje w KIRze juz prawie od roku (albo
    nawet dluzej) to w miejscach typu bank spoldzielczy mozna sie jeszcze
    spotkac z "nieznany bank" przy przelewie do Multi.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 7. Data: 2002-04-29 08:14:21
    Od: Mariusz Borowski <m...@e...pw.edu.pl>

    Obecnie w Lukasie podaje sie pełny numer IBAN, bez żadnego kombinowania
    :-)

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2002-04-29 09:43:54
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    Użytkownik "Mariusz Borowski" <m...@e...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
    > Obecnie w Lukasie podaje sie pełny numer IBAN, bez żadnego kombinowania
    > :-)

    Od kiedy? Jakoś się tym nigdzie nie chwalili?

  • 9. Data: 2002-04-29 10:28:52
    Od: Mariusz Borowski <m...@e...pw.edu.pl>

    > Od kiedy? Jakoś się tym nigdzie nie chwalili?

    Nie wiem od kiedy, ale od przynajmniej pół roku. W lukasie na numer
    rachunku jest jedno pole, w które wpisuje się cały numer IBAN (26
    znaków) ciągiem. System to przyjmuje i porawnie wysyła. Sprawdzana jest
    także suma kontrolna. Jak się pomylisz w rachunku to pojawia się
    odpowiedni komunikat o błędzie w rachunku.

    Pozdrawiam,
    Mariusz