  • 1. Data: 2005-12-05 17:53:46
    Temat: Re: Citi KK - kurs USD
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rsa127" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:...

    > Wątpię, aby było to dla transakcji w ramach Unii Europejskiej. Organy Unii

    > zjadłyby Visę. Ideą UE jest to, że bez względu na to gdzie pojedziesz w

    > ramach Unii, musisz być traktowany tak, jakbyś dokonał transakcji w swoim

    > kraju. Nie jestem też pewien, czy rzeczywiście przy tej samej walucie jest

    > ta opłata, ale sprawdzę w cenniku VISA.

    W cenniku VISA nie ma czegoś takiego jak opłata 1% za transakcję
    zagraniczną. Natomiast nawet jakby była, to standardowe kursy sprzedaży
    walut banków są dużo droższe niż 1% powyżej kosztu zakupu walut. Zatem przy
    opłacie 1% nadal na transakcjach krajowych zarabialiby więcej niż krajowych.
    Nie ma zatem żadnego uzasadnienia kosztowego dla bandyckich kursów.

  • 2. Data: 2005-12-05 20:54:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "rsa127" <r...@p...onet.pl> wrote in message news:dn1urg$co5$1@news.onet.pl...
    > opłacie 1% nadal na transakcjach krajowych zarabialiby więcej niż krajowych.

    ???

    > Nie ma zatem żadnego uzasadnienia kosztowego dla bandyckich kursów.

    Wolny rynek oznacza dla mnie tyle, że gdyby te opłaty były
    nienaturalnie wysokie to konkurencja obniżając je zgarnęłaby
    wszystkich klientów. Skoro większość banków robi podobnie
    to można przypuszczać że jednak ponoszą znacznie większe koszty
    dla transakcji zagranicznych niż krajowych.

  • 3. Data: 2005-12-05 21:54:48
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > to można przypuszczać że jednak ponoszą znacznie większe koszty
    > dla transakcji zagranicznych niż krajowych.

    Ciekawy wniosek. Ja akurat uważam, że taka sytuacja jest wynikiem
    następujących czynników:
    a) wbrew pozorom mała konkurencja
    b) duża ilość nowych klientów do zagospodarowania, więc nie trzeba liczyć
    się z obecnymi - i tak więlu nie zrezygnuje
    c) b. mała mobilność klientów
    d) mała dociekliwość klientów, a wręcz niedbanie o swoje interesy (w sporej
    części wynikając z braku wiedzy)

    Odnośnie argumentu o braku nienaturalnie wysokich opłat, różnice między
    kursami np. Citi i Fortis, a np. BRE i bodaj Nordea, są rzędu kilkunastu i
    więcej groszy na USD lub EUR. Jest to nienaturalnie wysoka różnica. I jakoś
    nie widać, aby przez wysokie kursy i opłaty Citi tracił ogromne rzesze
    klientów na rzecz Nordei.

  • 4. Data: 2005-12-05 21:59:48
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > nie widać, aby przez wysokie kursy i opłaty Citi tracił ogromne rzesze

    Oznacza to ze...? Ano ze klienci ktorzy na maksa podrozuja za granice i czesto
    korzystaja z kart pochyla sie nad tematem kursow, natomiast dla innych nie ma to
    wiekszego znaczenia bo nie jezdza no i cenia inne cechy swoich kart (tych z
    wysokimi kursami). Poza tym slowo wysoki kurs jest relatywne. Czaasem bywa tak,
    ze jak nie masz karty to wymieniasz walute w kantorze w trakcie wyjazdu i tam
    kursy w miejscach turystycznych tez nie sa dobre. Wrecz przeciwnie - sa jakies
    oplaty manipulacyjne/minimalne, ktore sprawiaja ze takie kursy kartowe nie sa
    wcale takie zle...

    Pozdrawiam,
    Karciarz

    PS. To tak troche jakbys porownywal dwa samochody - jeden super sie trzyma
    nawierzchni przy szybkiej sportowej jezdzie, ale za to ten drugi ma duzy
    bagaznik i jest super samochodem rodzinnym. Zalezy na czym komu bardziej zalezy
    to wybiera ten a nie inny produkt.