  • 11. Data: 2016-03-23 13:07:59
    Temat: Re: Ciekawe orzeczenie - bank ma oddać kasę
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Kris <k...@g...com> writes:

    > Nie oznacza tez ze bank udzieli kredytu bez badania zdolności kredytowej.

    Ale tego nikt nie twierdził.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    The reader this message encounters not failing to understand is cursed.

  • 12. Data: 2016-03-23 13:13:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-23 o 13:02, Kris pisze:

    > Nie oznacza tez ze bank udzieli kredytu bez badania zdolności kredytowej.

    Oczywiście, że nie. Dlatego banki dla swoich klientów zdolność badają
    "awansem", a jak się już klient zdecyduje na przyjęcie oferty, to
    pieniądze ma "za chwilę", jak tylko złoży wniosek z odpowiednimi
    oświadczeniami.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2016-03-23 13:13:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 marca 2016 13:08:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
    > Ale tego nikt nie twierdził.
    Ano wlasnie
    Ja odnosiłem się do tego co ktoś wyżej napisał ze po zalogowaniu się miał propozycje
    zwiększenia limitu czy innego kredytu.
    Tak często jest
    Najczęściej jednak jest tak ze jak klikniesz w taka propozycje to zaraz proszę ciebie
    o zaświadczenie o zarobkach czy tam pit roczny itp. i nagle się okazuje ze propozycja
    propozycja a wniosek rozpatrzony negatywnie. wielokrotnie i na tej grupie takie opisy
    były
    Wiec raczej znikome jest prawdopodobieństwo ze np. mi mbank udzieli kredytu w 5 minut
    skoro ja na ich konto przelewam tylko raz w miesiącu ok 3tys złotych, nie sa to
    przelewy z zakładu pracy, nie mam z nimi podpisanej umowy ramowej.
    Propozycje od nich dostaje często ale w praktyce nie sprawdzałem to fakt bo nie było
    potrzeby.

  • 14. Data: 2016-03-23 13:14:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-23 o 13:05, Kris pisze:
    > Ty usiłujesz sprawiać wrażenie takiego co wie wszystko tylko marnie to Tobie
    wychodzi.
    > Ale poniżej wkleję ten art. żebyś miał okazje się z nim zapoznać.
    >
    > "Art. 70. 1. Bank uzależnia przyznanie kredytu od zdolności kredytowej
    kredytobiorcy. Przez zdolność kredytową rozumie
    > się zdolność do spłaty zaciągniętego kredytu wraz z odsetkami w terminach
    określonych w umowie. Kredytobiorca
    > jest obowiązany przedłożyć na żądanie banku dokumenty i informacje niezbędne do
    dokonania oceny tej zdolności.
    > 2. Osobie fizycznej, prawnej lub jednostce organizacyjnej niemającej osobowości
    prawnej, o ile posiada zdolność
    > prawną, które nie mają zdolności kredytowej, bank może udzielić kredytu pod
    warunkiem:
    > 1) ustanowienia szczególnego sposobu zabezpieczenia spłaty kredytu;
    > 2) przedstawienia niezależnie od zabezpieczenia spłaty kredytu programu naprawy
    gospodarki podmiotu, którego realizacja
    > zapewni - według oceny banku - uzyskanie zdolności kredytowej w określonym czasie.
    > 3. Kredytobiorca jest obowiązany umożliwić podejmowanie przez bank czynności
    związanych z oceną sytuacji finansowej
    > i gospodarczej oraz kontrolę wykorzystania i spłaty kredytu.
    > 4. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio przy udzielaniu kredytu nowoutworzonemu
    przedsiębiorcy, osobie prawnej
    > lub jednostce organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, o ile posiada zdolność
    prawną.
    > 5. Na wniosek ubiegającego się o kredyt przedsiębiorcy, bank przekazuje, w formie
    pisemnej, wyjaśnienie dotyczące
    > dokonanej przez siebie oceny zdolności kredytowej. Opłata za sporządzenie takiego
    wyjaśnienia powinna być odpowiednia
    > do wysokości kredytu.
    > 6. Przepis ust. 5 stosuje się odpowiednio do przedsiębiorcy ubiegającego się o
    pożyczkę pieniężną."

    Patrząc na dotychczasową dyskusję z tobą, jestem pod wrażeniem, że masz
    opanowaną trudną sztukę ctrl-c, ctrl-v ;)

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2016-03-23 13:15:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-23 o 13:13, Kris pisze:
> [...]
    > Propozycje od nich dostaje często ale w praktyce nie sprawdzałem to fakt bo nie

    Czyli tak jak mówiłem - nie wiesz, jak jest, nie potrafisz sobie
    wyobrazić, ale strugasz eksperta.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2016-03-23 13:15:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-23 o 12:51, Kris pisze:
    >Kredyt w 5 minut nie oznacza braku zabezpieczeń.

    A co bedzie zabezpieczeniem ?
    Bo wlasnie sprawdzam w mbanku - wybieram kwote, klik, i oni chca haslo
    do potwierdzenia wniosku.

    Co bedzie dalej, to wybaczcie - nie sprawdze. Czy wniosek beda
    rozpatrywali 5 minut czy zadzwonia sie dopytac, czy odmowia.

    Odmowic mogliby juz teraz, ale nie, banki tak nie dzialaja :-)

    J.

  • 17. Data: 2016-03-23 13:17:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-23 o 12:47, Kris pisze:

    >Słowo to oznacza, że się nie znasz na jakimś temacie, a się
    >wypowiadasz, co gorsza - błędnie. Rzucenie jednym przypadkowym
    >artykułem z prawa bankowego nie zmieni tego, że wiesz nic.

    A co z innym artykulem - ze kredyt jest na okreslony cel.
    Jak to pogodzic z kredytem gotowkowym, i kto tu jest ignorantem - ja,
    banki, KNF, poslowie ?

    J.

  • 18. Data: 2016-03-23 13:18:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-23 o 13:15, J.F. pisze:

    > A co bedzie zabezpieczeniem ?
    > Bo wlasnie sprawdzam w mbanku - wybieram kwote, klik, i oni chca haslo
    > do potwierdzenia wniosku.

    Twoje dochody (oświadczasz we wniosku jakie otrzymujesz), potwierdzone
    historią przelewów na konto.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2016-03-23 13:19:43
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > A co z innym artykulem - ze kredyt jest na okreslony cel.

    w umowach które ja widziałem jest "dowolny cel konsumpcyjny" :)
    KJ
    Q: What's the difference between Bell Labs and the Boy Scouts of America?
    A: The Boy Scouts have adult supervision.

  • 20. Data: 2016-03-23 13:24:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-23 o 13:17, J.F. pisze:

    > A co z innym artykulem - ze kredyt jest na okreslony cel.
    > Jak to pogodzic z kredytem gotowkowym, i kto tu jest ignorantem - ja,
    > banki, KNF, poslowie ?

    Czy to ma jakiś związek z tematem?

    --
    Liwiusz