  • 1. Data: 2016-03-23 09:46:35
    Temat: Re: Ciekawe orzeczenie - bank ma oddać kasę
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    news:cbe41157-fcf4-4eb2-afe7-d44ed400d02f@googlegrou
    ps.com...

    > Jakieś prasowe bzdury zapewne
    > Który bank daje możliwość wzięcia kredytu w parę sekund?

    W nowym mBanku to jakoś nie rzuca mi się w oczy, ale w starym to za każdym
    logowaniem widziałem, że proponują mi zwiększenie limitu w rachunku do 30k
    czy 40k. I to chyba działało na zasadzie potwierdzenia kodem wysłanym
    SMS-em. Wydaje mi się nawet, że kiedyś była taka reklama, że już przy kasie
    sklepowej brakuje ci kasy to w parę sekund ją masz.

    Pisząc o tych sekundach na kredyt opierałem się na linku, który ktoś w tym
    wątku wrzucił wcześniej:
    https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/jak-zlodzieje-o
    kradali-konta-bankowe-klientow-sieci-play/

    Nie wygląda mi na całkiem prasową bzdurę. Dodatkowo wygląda, że złodzieje
    robili atak ręcznie - jakieś próby po 1zł. Jakby mieli program realizujący
    całość to byłoby jeszcze szybciej.
    P.G.

  • 2. Data: 2016-03-23 12:02:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 marca 2016 09:46:37 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> [...]
    > SMS-em. Wydaje mi się nawet, że kiedyś była taka reklama, że już przy kasie
    > sklepowej brakuje ci kasy to w parę sekund ją masz.

    Reklama reklamą ale raczej najpierw zweryfikują w BIKu i postarają się
    określić/zweryfikować źródło dochodu.
    Tak pięknie jak w reklamie chyba się nie da- ale nie próbowałem konkretnie w mbanku-
    wiem za to jak to jest w innych instytucjach finasowych.

    > Pisząc o tych sekundach na kredyt opierałem się na linku, który ktoś w tym
    > wątku wrzucił wcześniej:
    > https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/jak-zlodzieje-o
    kradali-konta-bankowe-klientow-sieci-play/
    Fantazja redaktorów bywa ogromna czasami
    > Nie wygląda mi na całkiem prasową bzdurę. Dodatkowo wygląda, że złodzieje
    > robili atak ręcznie - jakieś próby po 1zł. Jakby mieli program realizujący
    > całość to byłoby jeszcze szybciej.
    Różnie to może być ale banki też tak na lewo i prawo bez weryfikacji np. zródła
    dochodu pożyczek rozdawac nie mogą. Kłopoty z KNfem murowane wtedy.

  • 3. Data: 2016-03-23 12:07:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-23 o 12:02, Kris pisze:

> [...]
    > Tak pięknie jak w reklamie chyba się nie da- ale nie próbowałem konkretnie w
    mbanku- wiem za to jak to jest w innych instytucjach finasowych.

    Dobra rada - najpierw sprawdź, a potem się wypowiadaj, bo na razie
    dajesz tylko dowód swojej ignorancji.

    kradali-konta-bankowe-klientow-sieci-play/
    > Fantazja redaktorów bywa ogromna czasami

    Raczej twoje nieogarnięcie rzeczywistości.

    Zdaniem ignoranta...

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2016-03-23 12:09:29
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Kris <k...@g...com> writes:

    [..]
    > Różnie to może być ale banki też tak na lewo i prawo bez weryfikacji np. zródła
    dochodu pożyczek rozdawac nie mogą. Kłopoty z KNfem murowane wtedy.

    Ale mbank nie rozdawał na prawo i lewo, tylko na podstwie obrotów na
    koncie.
    KJ
    "Don't talk to me about disclaimers! I invented disclaimers!"
    -- The Censored Hacker

  • 5. Data: 2016-03-23 12:47:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 marca 2016 12:07:35 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Zdaniem ignoranta...
    rozwiniesz?

  • 6. Data: 2016-03-23 12:51:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 marca 2016 12:07:35 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Dobra rada - najpierw sprawdź, a potem się wypowiadaj, bo na razie
    > dajesz tylko dowód swojej ignorancji.
    Art. bodajże 70prawa bankowego poczytaj.

  • 7. Data: 2016-03-23 12:56:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-23 o 12:51, Kris pisze:
    > Art. bodajże 70prawa bankowego poczytaj.

    Kredyt w 5 minut nie oznacza braku zabezpieczeń.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2016-03-23 12:57:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-23 o 12:47, Kris pisze:
    > rozwiniesz?

    Słowo to oznacza, że się nie znasz na jakimś temacie, a się wypowiadasz,
    co gorsza - błędnie. Rzucenie jednym przypadkowym artykułem z prawa
    bankowego nie zmieni tego, że wiesz nic.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2016-03-23 13:02:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 marca 2016 12:56:37 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Kredyt w 5 minut nie oznacza braku zabezpieczeń.
    Nie oznacza tez ze bank udzieli kredytu bez badania zdolności kredytowej.

  • 10. Data: 2016-03-23 13:05:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 marca 2016 12:57:32 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
    > co gorsza - błędnie. Rzucenie jednym przypadkowym artykułem z prawa
    > bankowego nie zmieni tego, że wiesz nic.
    Ty usiłujesz sprawiać wrażenie takiego co wie wszystko tylko marnie to Tobie
    wychodzi.
    Ale poniżej wkleję ten art. żebyś miał okazje się z nim zapoznać.

    "Art. 70. 1. Bank uzależnia przyznanie kredytu od zdolności kredytowej kredytobiorcy.
    Przez zdolność kredytową rozumie
    się zdolność do spłaty zaciągniętego kredytu wraz z odsetkami w terminach określonych
    w umowie. Kredytobiorca
    jest obowiązany przedłożyć na żądanie banku dokumenty i informacje niezbędne do
    dokonania oceny tej zdolności.
    2. Osobie fizycznej, prawnej lub jednostce organizacyjnej niemającej osobowości
    prawnej, o ile posiada zdolność
    prawną, które nie mają zdolności kredytowej, bank może udzielić kredytu pod
    warunkiem:
    1) ustanowienia szczególnego sposobu zabezpieczenia spłaty kredytu;
    2) przedstawienia niezależnie od zabezpieczenia spłaty kredytu programu naprawy
    gospodarki podmiotu, którego realizacja
    zapewni - według oceny banku - uzyskanie zdolności kredytowej w określonym czasie.
    3. Kredytobiorca jest obowiązany umożliwić podejmowanie przez bank czynności
    związanych z oceną sytuacji finansowej
    i gospodarczej oraz kontrolę wykorzystania i spłaty kredytu.
    4. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio przy udzielaniu kredytu nowoutworzonemu
    przedsiębiorcy, osobie prawnej
    lub jednostce organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, o ile posiada zdolność
    prawną.
    5. Na wniosek ubiegającego się o kredyt przedsiębiorcy, bank przekazuje, w formie
    pisemnej, wyjaśnienie dotyczące
    dokonanej przez siebie oceny zdolności kredytowej. Opłata za sporządzenie takiego
    wyjaśnienia powinna być odpowiednia
    do wysokości kredytu.
    6. Przepis ust. 5 stosuje się odpowiednio do przedsiębiorcy ubiegającego się o
    pożyczkę pieniężną."