  • 71. Data: 2016-03-22 10:10:22
    Temat: Re: Ciekawe orzeczenie - bank ma oddać kasę
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    news:m31t73cunv.fsf@pm.waw.pl...

    > W sensie "sensora" z jakimś FETem (zabezpieczonym diodami) na wejściu,
    > tak jak to kiedyś było robione w sprzęcie np. RTV?

    Nie jesteś na bieżąco.
    P.G.

  • 72. Data: 2016-03-22 11:12:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 21 Mar 2016 23:05:22 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:
    > Rozumowanie na podobnym poziomie co "wydrukujmy sobie tyle
    pieniędzy, by
    > każdy miał ich do woli" :-(

    Taa proponuję zatem pójść Twoim tokiem rozumowania u anulować kary,
    mandaty, nakazy wyrównania szkody a może nawet i podatki tym, których
    na to nie stać bo nie mają z czego zapłacić.

    --
    Marek

  • 73. Data: 2016-03-22 14:17:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 marca 2016 22:16:09 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    >Ale niestety im ze slupków wyszło że szczęśliwy Kris
    > jest tańszy niż nieszczęśliwy Biały. Ot, takie cutting edge of security.
    Wiesz co? może i dobrze że oprócz inżynierów są tam również ludzie potrafiący liczyć.
    Bo jak zlecisz taka robotę inżynierom to jest duża szansa że zrobią zabezpieczenie
    ale może to się okazac armata na muchę. I to droga armata.
    Trzeba wypośrodkować trochę. Ktoś już Tobie pisał ze banksterzy liczyć potrafią.
    Ja np. automatycznie rezygnuje z konta jeśli mi jakieś gowno sprzętowe wcisną. Do
    moich zastosowań kody sms są idealne i nie widzę potrzeby posiadania tokena.
    Oczywiście gdybym na rachunku miał poł miliona to może i inaczej bym myślał. Póki co
    na rachunek podpięty do neta wlewam co miesiąc ok 3tys do płatności internetowych(bo
    nie korzystam z kart kredytowych) I zabezpieczenie login+haslo + kody sms idealnie mi
    pasują.
    A tak na marginesie dodam ze np. hasła dostępu do mbanku nie zmieniałem od
    początku(czyli naście lat już chyba)i złotówka z konta mi nie zginęła). Nie korzystam
    z aplikacji mobilnych, nie robię przelewowo w hotelach restauracjach czy kawiarenkach
    internetowych.
    Na domofonie jest moje imie i nazwisko, mój nr konta jest podany np. na allegro, tym
    ze w księgach wieczystych moich nieruchomości sa pewnme dane tez się nie martwię;)

  • 74. Data: 2016-03-22 14:41:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    ps.com...

    > Oczywiście gdybym na rachunku miał poł miliona to może i inaczej bym
    > myślał.

    Do innego myślenia skłania też to, że jak się słyszy to włamywacze potrafią
    (nawet jak na koncie 0) w parę sekund wziąć kredyt i go zutylizować.
    P.G.

  • 75. Data: 2016-03-22 17:06:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 marca 2016 14:41:34 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> [...]
    >
    > Do innego myślenia skłania też to, że jak się słyszy to włamywacze potrafią
    > (nawet jak na koncie 0) w parę sekund wziąć kredyt i go zutylizować.
    Jakieś prasowe bzdury zapewne
    Który bank daje możliwość wzięcia kredytu w parę sekund?

  • 76. Data: 2016-03-22 17:26:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> writes:

    > Zakładamy, że transakcja została podpisana kluczem z TPMa, który go
    > nie opuścił, więc tak czy inaczej musiałby ją podpisać użytkownik
    > jedynie na podstawie tego co wyświetla mu aplikacja (też podpisana).
    > Wówczas teoretycznie można zweryfikować czy taka aplikacja mogła
    > wyświetlić userowi coś innego a co innego podpisać.

    Co tu weryfikować, przecież wiadomo że mogła.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 77. Data: 2016-03-22 17:32:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > Nie jesteś na bieżąco.

    Możliwe, nie można zresztą być na bieżąco ze wszystkim. Niestety "zwykła
    pojemnościowa" nie określa żadnego konkretnego sprzętu w sposób
    jednoznaczny.

    Np. ja używam "zwykłych pojemnościowych" :-) klawiatur ekranowych,
    ale ich koszt jest nieco inny niż < $0.5.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 78. Data: 2016-03-22 17:33:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <f...@f...com> writes:

    > Taa proponuję zatem pójść Twoim tokiem rozumowania u anulować kary,
    > mandaty, nakazy wyrównania szkody a może nawet i podatki tym, których
    > na to nie stać bo nie mają z czego zapłacić.

    Przyznaję że mnie to nie zaskoczyło.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 79. Data: 2016-03-22 17:46:40
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Kris <k...@g...com> writes:

    ps.com...

    > Jakieś prasowe bzdury zapewne
    > Który bank daje możliwość wzięcia kredytu w parę sekund?

    Parę sekund to może nie, ale poniżej 5 min to spokojnie się w mBanku
    wyrobisz. Been there, done that.
    KJ

    Littering is dumb.
    -- Ronald Macdonald

  • 80. Data: 2016-03-22 19:24:17
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Tue, 22 Mar 2016, Krzysztof Halasa wrote:

    > Co tu weryfikować, przecież wiadomo że mogła.

    Może tak, sam podpis przez Bank faktycznie niczego tu nie daje, ale jeśli
    dodatkowo znany jest jej hash i on był częścią tego co podpisał TPM to
    można wymagać od banku aby dostarczył kod źródłowy z którego da się
    skompilować aplikację o takim właśnie hashu i wtedy to już można
    stwierdzić czy aplikacja ma zaimplementowaną logikę, która może robić taki
    wał. Nie twierdzę, że to najlepsze zaadresowanie tego problemu, ale jakieś
    jest.