    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Chwała PIN-owi
    Date: Tue, 9 Sep 2003 23:07:34 +0200

    | I co one robily - na czym drukowaly? Na "bialym" plastiku z metra moze?

    Na białym plasiku w sztukach. Pewnie to cięli z metra albo arkusza. nie
    zastanawiałem się nad technologią wykonania tego plastiku, ale na moją
    znajomość technologii tworzyw sztucznych, to na pewno nie poprzez wtrysk
    każdej osobnej karty.

    | Jasne jest, ze sa maszynki do tloczenia (takze kart plaskich), ale
    | musisz miec plastik, fizyczna karte z logo organizacji, banku itd.
    | Nie mozesz sobie po prostu "wydrukowac" karty.
    |
    | Mam wrazenie, ze samo tloczenie kart mozesz obejrzec na zywo w np. Citi
    | (moze tylko w starych hb).

    Ja wiem, że nie mogę sobie tego zrobić legalnie. Ale znaleźli się tacy, co
    to zrobili nielegalnie. Nie mam Ci tego jak udowodnić. Nie pamiętam nawet
    teraz nazwy firmy, bo zajmowałem się tym pewnie ze trzy lata temu, jak nie
    więcej. Wówczas w każdym razie była firma, która takie maszyny oferowała. Na
    miejscu mieli drukarkę umożliwiającą na białym plastiku umieszczenie nawet
    Twojego zdjęcia, o mniej skomplikowanych rzeczach nie mówiąc. Tak dla
    pokazu. W owym czasie karty jeszcze hologramów nie miały (przynajmniej nie
    wszystkie), więc płaską kartę na tym można było zrobić bez problemu. Pewnie
    również takie karty nie miały innych zabezpieczeń, tych UV mikrodruków i
    innych wodotrysków. Ale powiedz mi, kto w sklepie to sprawdza tak naprawdę.

    Pamiętam dokładnie z wypowiedzi szefa tej firmy, że właśnie tłumaczył, że są
    dwa typy tych urządzeń do zapisu paska magnetycznego. Rzadki zapis jest
    używany powszechnie. Gęsty prawie wyłącznie do kart bankowych. I on mówił,
    że na zachodzie służby policyjne śledzą obrót tymi gęstego zapisu, a u nas
    każdy to może kupić. kosztowało to coś koło 18.000 zł.

    | To mozesz zlecic wytloczenie, a pasek magnetyczny nagrac samodzielnie.
    | Tyle ze na czym chcesz to zrobic?

    Oni mieli maszyny właśnie do nagrywania tych pasków.