  • 1. Data: 2003-06-03 20:28:10
    Temat: Chorwacja - płatności...
    Od: "andy" <a...@t...wroclaw.tpsa.pl>

    Jak rozliczane jest pobieranie ich gotówki (kuna) w bankomatach?
    Posiadam karty BZWBK:
    - Maestro
    - Visa Electron
    Jakie są różnice w ich rozliczaniu i która się bardziej opłaca??

    A na opłacenie pobytu (to już chyba raczej euro) lepiej wieźć z Polski
    gotówkę, czy pobierać na miejscu?

    Za wszelką pomoc dziękuję

    Andrzej

  • 2. Data: 2003-06-03 23:31:32
    Temat: Re: Chorwacja - płatno?ci...
    Od: "chillin" <c...@o...pl>

    Może Cię to zainteresować. Poniżej historia mojej wypłaty 200 kun na wyspie
    KOMIZA w Chorwacji. Jak widać, pobrana została też opłata 10 PLN.
    Karta - VE Lukas Bank, e-konto Pro.

    2003-05-02 VISA obciążenie - 10.00 492006/RIVA 2(KOMIZA,OTOK V)
    2003-05-02 VISA obciążenie - 113.13 492006/RIVA 2(KOMIZA,OTOK V)

    W Chorwacji możesz płacić EURO więc może Ci się opłacać obliczyć konkretną
    kwotę w EURO na zapłacenie pobytu i kupić je w Polsce.
    Polecam w Chorwacji, na drobne wydatki, wybierać kuny z bankomatu - tak,
    żeby wydać je wszystkie w czasie pobytu lub płacić tam gdzie to możliwe -
    kartą.

    chillin

  • 3. Data: 2003-06-04 06:39:17
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Kuny wybieraj tylko w bankomacie lub plac karta ale Maestro. Owszem mozesz
    wziac EURO z Polski

  • 4. Data: 2003-06-04 07:23:15
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    Użytkownik "andy" <a...@t...wroclaw.tpsa.pl> napisał w wiadomości
    > Jak rozliczane jest pobieranie ich gotówki (kuna) w bankomatach?

    jest dzisiaj art o tranz bezgotowkowych (link tylko na dzisiejszy dzien) -
    gotowka podobnie + odpowiednia oplata dodatkowa z toip

    http://dzisiaj.dziennik.krakow.pl/dzisiaj/i/Gospodar
    ka/a2/a2.html

  • 5. Data: 2003-06-04 08:41:53
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

> [...]
    dzien) -
    > gotowka podobnie + odpowiednia oplata dodatkowa z toip

    głupoty piszą, przecież wiele kart VISA jest przeliczanych przez euro i
    chyba są MC przeliczane przez $

  • 6. Data: 2003-06-04 12:07:04
    Od: Przemo <j...@i...poczta.onet.pl>

    Dnia 04 cze 2003 "Grzegorz Niedzwiecki"
    <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl> wystukał co następuje

    > głupoty piszą, przecież wiele kart VISA jest przeliczanych przez
    > euro i chyba są MC przeliczane przez $

    głupoty, nie głupoty ale namieszali
    Visa waluta-eur-$-eur-zł
    MC waluta-eur-zł
    wszystkie przeliczniki wg kursu z dnia transakcji.
    Tak przynamniej mnie wyjaśnili w BPH PBK
    co prawda w zeszłym roku ale chyba nic się nie zmieniło.
    efekt jest taki, że jest niewielka różnica na 1Waluta/zł ale jednak
    jest.
    Sprawdzałem na VisaElektron i MC na Słowacji, różnica pojawiała się
    gdzieś na 3 czy 4 miejscu po przecinku na korzyść MC
    Nie mniej w ciągu 2 dni (MC) różnica na kursie zł/SKK
    wyniosła 0,11 SKK (29.01 i 31.01.2003)

    Przemo - j...@p...onet.pl
    GG-2341 http://www.japrzem.republika.pl

  • 7. Data: 2003-06-04 12:22:08
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    > Sprawdzałem na VisaElektron i MC na Słowacji, różnica pojawiała się
    > gdzieś na 3 czy 4 miejscu po przecinku na korzyść MC
    > Nie mniej w ciągu 2 dni (MC) różnica na kursie zł/SKK
    > wyniosła 0,11 SKK (29.01 i 31.01.2003)
    Ja na VE miałem korzystniej niż na MC ale to może w nowym wątku
    przedstawię

  • 8. Data: 2003-06-04 15:37:20
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Grzegorz Niedzwiecki <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl> napisał
    w news:bbkbdl$mej$1@pippin.warman.nask.pl:

    ka/a2/a2.html

    > głupoty piszą, przecież wiele kart VISA jest przeliczanych przez euro
    > i chyba są MC przeliczane przez $

    A możesz podać chociaż kilka z tych "wielu" kart? Bo ja, jak dotąd
    słyszałem tylko o tym, że KK mBanku miała być rozliczana przez euro, ale
    jak na razie nie ma żadnego potwierdzenia, że tak jest faktycznie.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 9. Data: 2003-06-04 16:33:51
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    chillin <c...@o...pl> napisał w

    > Może Cię to zainteresować. Poniżej historia mojej wypłaty 200 kun na
    > wyspie KOMIZA w Chorwacji.

    A Ty tam na pewno byłeś?
    Bo Komiża to miasteczko, a wyspa nazywa się Vis.:)))

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 10. Data: 2003-06-05 09:09:17
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

> [...]
    ale
    > jak na razie nie ma żadnego potwierdzenia, że tak jest faktycznie.

    a KK VC PKO BP SA, przynajmniej tak pisano na tej grupie.
    Nie mogę więcej myśleć, bo mam kaca i głowa mnie boli