  • 1. Data: 2004-01-08 22:30:01
    Temat: Chciałbym mieć mieszkanko .... :)
    Od: "Pytający" <l...@a...pl>

    ... i dlatego prosze o podpowiedz osoby cokolwiek zorientowane....
    Jak najlepiej oszczedzac by uzyskac jakis kredyt czy cos. Moje załorzenia to
    ... okres oszczedzania 25 miesiecy,miesieczna kwota to 2000 zl.
    Po tym okresie chcialbym kupic jakies mieszkanko za okolo 70 tys zl.
    Zakladac jakies ksiazeczki mieszkaniowe ,rachunki mieszkaniowe w PKO BP czy
    cos ????
    A jesli to nie jest zbyt oplacalne to jak zrobic zeby po tym okresie wziac
    miec w kieszeni gotowki 20000 a na mieszkanie 60000 ???
    pozdrawiam i dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2004-01-08 23:47:25
    Temat: Re: Chciałbym mieć mieszkanko .... :)
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Pytasz tak kwiecistym językiem że nie wiadomo dokładnie o co chodzi :))

    > Moje
    > załorzenia to ... okres oszczedzania 25 miesiecy,miesieczna kwota to
    > 2000 zl.

    Rozumiem, że masz zamiar dokładać do kupki 2k zł miesięcznie?
    Wtedy w jakimś VW (przy założeniu że będą stałe stopy przez 2 lata a tak
    raczej nie będzie) mógłbyś mieć jakieś 54 tys.

    > Po tym okresie chcialbym kupic jakies mieszkanko za okolo 70 tys zl.
    > Zakladac jakies ksiazeczki mieszkaniowe ,rachunki mieszkaniowe w PKO
    > BP czy cos ????

    Ja bym chyba jednak założył konto plus w VW i jeżeli się nie boisz umoczyć -
    za jakieś 1/4 - 1/3 kasy kupowałbym dolary póki tanie (i sprzedawał z
    zyskiem za kilka miesięcy :))

    > A jesli to nie jest zbyt oplacalne to jak zrobic zeby po tym okresie
    > wziac miec w kieszeni gotowki 20000 a na mieszkanie 60000 ???

    Tutaj trochę zamotałeś (przed chwilą była mowa o 70k na mieszkanie?), ale
    zgaduję, że chcesz po prostu wziąć kredyt na jakieś 30 tysięcy?
    Nie ma teraz co radzić, bo za 2 lata będą tu zupełnie inne warunki i banki.
    Jeżeli rzeczywiście możesz odkładać 2k / miesiąc i utrzymasz taką zdolnośc
    przez 2 lata, to taki kredyt da ci każdy bank.

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 3. Data: 2004-01-09 07:12:51
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pytający" <l...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > A jesli to nie jest zbyt oplacalne to jak zrobic zeby po tym okresie wziac
    > miec w kieszeni gotowki 20000 a na mieszkanie 60000 ???

    W PKO BP jest taki produkt, który umożliwia oszczędzanie a następnie wzięcie
    preferencyjnego kredytu na mieszkanie, ale trzeba by się temu przyjrzeć :-))
    Ja bym założył PlusKonto w VWbanku i tam oszczędzał, a następnie wziął
    kredyt "Własny kąt" w PKO BP.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik