  • 11. Data: 2004-09-28 10:07:55
    Temat: Re: Chce zamienic zlotowki na stabilna walute, ktora w skarpetce niebedzie tracic.
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:084aa26f5f084754491e460af1901d51@news.home.net.
    pl...
    > Mam pewne srodki ktorych z pewnych wzgledow nie moge trzymac na rachunkach
    > bankowych. Myslalem o zakupie obcej waluty (USD, CHF, EUR, itd.) i
    > trzymanie jej w skrytce bankowej. Zalezy mi na tym zeby nie tracic na
    > kursie, a w najlepszym przypadku w perspektywie dluzszego czasu zarobic.
    Co
    > polecacie ??? Pozdrawiam i dziekuje za pomoc

    polecam PLN. Przez najblizsze miesiace sie nie zawiedziesz :-)

    D.

  • 12. Data: 2004-09-28 10:22:34
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com> napisał w
    wiadomości news:cjbcpd$mtd$1@news.onet.pl...

    > Oczywiscie ze sa. Ale to dla osob majacych dostep do rynku
    miedzybankowego,
    > gdzie koszt transakcji jest pomijalny. Przy kupnie w "kantorze" tak
    naprawde
    > pozostaje tylko Euro lub Dolar.
    >
    > Malin

    Co Ty mozna bylo kupic srednioterminowo (ja kupilem) po 5,90zł w kantorze i
    ostatnio jak kosztowal 6,80zł (nie sprzedalem, bo stwierdzilem ze moga sie
    przydac na jakos podroz) sprzedac tez w kantorze.

  • 13. Data: 2004-09-28 10:42:28
    Od: MiKo <m...@n...pl>

    Catbert wrote:

    > Złoto, ale wg analityków zysk będzie można zrealizować po 50- 60 latach ;-)

    No, po tylu latach bedziesz mial skleroze i nie bedziesz pamietal gdzie
    ten sloik zakopales ;) Albo jakis ogrodnik bedzie szybszy.
    Taki horyzont czasowy w przypadku "osob fizycznych" chyba nie ma sensu -
    po co oszczedzac skoro nie zamierza sie (praktycznie) z tych pieniedzy
    korzystac? Lepiej pojechac w podroz dookola swiata - w koncu cos sie od
    zycia nalezy ;)

    A wracajac do meritum: zeby trzymac w skarpecie walute, ktora nie bedzie
    tracila, trzeba poszukac takiej, ktora nie ulega inflacji, a raczej
    ulega deflacji. Ale nie wiem czy jest taka, a nawet jesli jest (moze
    jeny?), nie ma gwarancji ze tak bedzie przez kolejne lata.

    Miko

  • 14. Data: 2004-09-28 12:05:37
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    > Co Ty mozna bylo kupic srednioterminowo (ja kupilem) po 5,90zł w kantorze
    > ostatnio jak kosztowal 6,80zł (nie sprzedalem, bo stwierdzilem ze moga sie
    > przydac na jakos podroz) sprzedac tez w kantorze.

    A mi wlasnie sie pojawily Funty (nieoczekiwanie) i czekam na korekcyjne
    oslabienie Zlotego, coby opchnac w cholere wyspiarska walute. Mam nadzieje,
    ze jakas korekta sie pojawi w ciagu kilku tygodni. Tak przynajmniej do 4,07
    Zlotego za Koszyk

    Malin

  • 15. Data: 2004-09-28 19:45:17
    Temat: Re: Chce zamienic zlotowki na złoto
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Catbert" <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
    do
    > częściowego wycofania aktywów z giełdy - autor sugerował, że pewną lokatą
    > jest złoto+słoik+ogródek. Nie jest to całkowicie pozbawione sensu, bo
    > większość instrumentów finansowych opiera się na pewnej

    Ile kosztuje złoto?
    Gdzie kupić złoto i w jakich ilościach ?
    U jubilera, jako obrączki, pierścionki ?
    Na bazarze u ruskich?
    W mennicy ? http://www.sklep.mennica.com.pl/grupa.php?idg=54

  • 16. Data: 2004-09-28 19:47:56
    Temat: Re: Chce zamienic zlotowki na pallad
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Catbert" <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

    czy to coś warte ?
    Ma to przyszłość?

  • 17. Data: 2004-09-29 08:24:23
    Temat: Re: Chce zamienic zlotowki na zloto
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/28/2004 9:45 PM, SP9LWH wrote:
> [...]
    >

    > Ile kosztuje złoto?
    > Gdzie kupić złoto i w jakich ilościach ?
    > U jubilera, jako obrączki, pierścionki ?

    Ostatnio, kiedy mnie to interesowało można było kupic sztabki w banku
    (Niemcy) fizycznie - złoto jako inwestycja może być kupowane jako metal
    lub "na papierze".
    Złoto w postaci fizycznej, szczególnie jako biużuteria jest raczej mało
    płynne.
    Znalazłem coś takiego:
    http://inwestycje.elfin.pl/index2wz.html?id=inwestyc
    je/wiadomosci//print.php3&id_artykulu=2871

    Swego czasu, za schyłkowej komuny skupowano złoto jako złom oraz monety.
    W przypadku zakupu złota od osób fizycznych dobrze jest mieć chemikalia
    do testów - mam gdzieś jeszcze złotego rubla (moze 5) wykonanego z
    miedzi, pozłacanego - fajnie reagował na kwas.

    Ceny b. różne, pod podanym linkiem są przykładowe.

    Pzdr: Catbert

  • 18. Data: 2004-09-29 08:27:53
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/28/2004 9:47 PM, SP9LWH wrote:

    > Użytkownik "Catbert" <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
    >
    > czy to coś warte ?
    > Ma to przyszłość?

    W mojej ocenie podstawowy mankament to niska płynność - być może w USA,
    gdzie wszystko można kupic i sprzedać nie jest to barierą, to w Polsce
    byłoby trudno spieniężyć, nawet gdyby cena wzrosła do b. atrakcyjnej.

    Pzdr: Catbert

  • 19. Data: 2004-09-29 09:39:56
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cjbjs9$k9e$1@news.onet.pl>, Jacek Maliszewski EFIX Polska wrote:

    > A mi wlasnie sie pojawily Funty (nieoczekiwanie) i czekam na korekcyjne
    > oslabienie Zlotego, coby opchnac w cholere wyspiarska walute. Mam nadzieje,

    A ostatnio bylo (chyba na Bloombergu) - doradcy radza kupowac funty.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 20. Data: 2004-09-30 10:19:55
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com> skribis:

    >Na razie nie ma powodow, by zamieniac Zlote na waluty zagraniczne. Trend
    >sprzyja Zlotemu. Gdy pojawia sie sygnaly (pilnuj tego na biezaco) odwracania
    >trendu, to wtedy nie zwlekaj i natychmiast sprzedaj Zlote.

    mam uprzejme pytanie: jak pilnowac? Na AT nie wszyscy sie znaja, moze jest
    jakies miejsce w sici (poza p.b.b. i wypowiedziami JM nań :) ) gdzie moanz
    przeczytac komentarze nt odwracania trendow itp?

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Zostales oszukany? Nie chesz dac sie oszukac?
    >>> http://www.oszustwa.com/forum/ <<<