    From: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Casus BZ WBK SA
    Date: Sun, 10 Feb 2002 01:09:31 +0100

    > to tylko założenie, ze Klient może skorzystać.

    Ale nie musi- może ma od czasu do czasu większe potrzeby, a umiejąc liczyć
    potrafi je zaplanować w czasie.

    > To niczego nie gwarantuje.
    > Zawszew istnieje ryzyko, że klient przygotował się na "wielki skok w
    > kredyty"

    Wszystko zalezy od czasu od jakiego posiada te linie, kartę i historii
    spłaty tych dotychczas powstających zadłużeń.

    > dostać
    >
    > Głupi jest system ( w zasadzie brak), który nie daje bankom żadnych
    > mechanizmów
    > kontroli nad łącznym zadłużeniem klienta.
    > Jesli przyjąć że Klient jest w stanie spłacać kredyty powiedzmy na
    poziomie
    > 5k/mies
    > to czy to ma oznaczać że powinien mieć dostęp do takiego kredytu
    > w każdym banku do jakiego się zglosi.
    > Przecież, to może spowodować, ze musiałby spłacać np.50k/mies.

    Może- ale tez od tego są specjalnie powołani ludzie, żeby sprawdzić i na
    podstawie historii spłat, braku przekroczeń limitu itd. orzec, czy
    faktycznie facet jest wypłacalny, a nie suche wnioskowanie na podstawie
    analizy EWENTUALNCH zadłużeń odrzucić wniosek.
    Świadczy to o głupocie i asekuranctwie z głupoty.

    > Być może BZ WBK nie stać (już) na ryzykowne kredyty.

    Znaczy, że popełniali w przeszłości błędy- i pewnie ci ludzie, którzy
    popełnili te błedy dalej tam pracują :-) śmiechu warte, bo teraz odrzucają
    wszystkie wnioski- nawet te, które ewidentnie mogą przynieść korzyść.

    > może myślą inaczej.- są mniej skłonni do ryzyka.
    > ale nie nazwałbym tego głupotą.

    A ja tak, bo o ile facet spłacał do tej pory swoje zobowiązania, to powinni
    się bić o takiego klienta- może jak go dobrze potraktują to przeniesie się
    do nich z całym zadłużeniem ?

    > ich
    > To akurat jest przykład człowieka, króremu nie udzielono kredytu
    > bo go (zdaniem banku) nie potrzebował (miał w innych bankach)) :-))

    Bzdura- nie udzielono mu kredytu zaufania, pomimo tego, że można się
    spodziewać iż jest to człowiek, który w pełni na niego zasługuje (zakładając
    oczywiście, że nie ma plam w historii).
    A skąd ten WBK wie, że ten człowiek akurat tego kredytu nie potrzebuje- może
    to hobbysta, ktory zbiera karty płatnicze- akurat taki produkt jak karta
    kredytowa dla zdrowo myślącego czlowieka nie służy do zadłużania się, a do
    chwilowego odciążenia konta głównego- przynajmniej ja tak to traktuję.
    Można się spodziewać, że skoro ma on takie dochody, to również ma głowę na
    karku.
    Grzegorz

    PS
    Poza tym bez ryzyka nie ma zarobku- kwesti umiejętnego określenia ryzyka.