  • 1. Data: 2002-02-08 17:06:29
    Temat: Casus BZ WBK SA
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Bank Zachodni WBK S.A.
    Centrum Wsparcia Operacyjnego
    Skr. poczt. 76, 60-988 Poznań 15
    telefon (061) 856 53 26
    fax (O 61) 8565364

    Poznań, 30 stycznia 2002 r.

    SZANOWNY PAN
    Szanowny Panie,

    Pragnę podziękować Panu za zainteresowanie ofertą Banku Zachodniego WBK S.A.
    złożenie wniosku o przyznanie karty kredytowej BZ WBK VISA Classic.
    Dołożyliśmy wszelkich
    starań, aby poddać dane zawarte we wniosku dokładnej i obiektywnej analizie.

    Z przykrością muszę jednak poinformować, że w chwili obecnej nie możemy
    przyznać
    Panu karty kredytowej.

    Zachęcam Pana do ponownego złożenia wniosku o wydanie karty kredytowej za 6
    miesięcy.

    Z poważaniem

    Dorota Brzoza
    Manager ds. Obsługi i Reklamacji

    Bank Zachodni WBK S.A. jest członkiem Allied Irish Banks Group

    -
    Taką to odpowiedź dostał posiadacz jednej z pierwszych w Polsce kart VISA
    Classic (PeKaO SA) i wlasciciel kart EC/MC Partner z limitem 5.000,-, klient
    specjalny w PKO BP SA z limitem kretydowym na ROR 37.000,- i kartą VISA z
    limitem kredytowym 12.500,-.

    Chyba połącznie z BZ nie wyszło WBK na dobrze. Albo niezbyt dokładnie i
    obiektywnie analizują dane albo analizują niewłaściwe dane.

    Co polecacie jako konkurencyjny produkt, bowiem klientem BZ WBK SA już na
    pewno nie zostanę. Jeżeli nie chcą na mnie zarabiać to już nie moja wina.

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 2. Data: 2002-02-08 19:31:05
    Temat: Re: Casus BZ WBK SA
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    Użytkownik "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [ciach!]

> [...]
    klient
    > specjalny w PKO BP SA z limitem kretydowym na ROR 37.000,- i kartą VISA z

    I Ty to wszystko we wniosku napisales?????

    Nic dziwnego, ze Ci odmowiono. Ciesz sie, ze za tym nie poszedl donos do
    prokuratora o wyludzanie kredytow :-)

    Pzdr,

    Maciej

  • 3. Data: 2002-02-08 22:09:25
    Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net>

> [...]
    > specjalny w PKO BP SA z limitem kretydowym na ROR 37.000,- i kartą VISA z

    Jeśli podałeś im informacje o tym we wniosku, to pewnie ryzyko im wyszło
    za wysokie...

    A pytanie do zorientowanych: gdyby nie podać, to dowiedzą się z BIKu, czy
    się mylę?

    --
    Konrad J. Brywczyński
    Ten się śmieje ostatni, kto myśli najwolniej.

  • 4. Data: 2002-02-08 22:19:01
    Od: "Grzegorz Szymczak" <g...@p...com.pl>

    ...również podobną odpowiedź tzn. brak mozliwości zwiększenia limitu 3000
    PLN z WBK dostał klient posiadający złotą kartę EC/MC w innym banku z
    limitem 10x większym!!!
    Jaki z tego morał?
    WBK nie lubi uczciwych klientów. Bo przecież uczciwy klient dla jednego
    banku może być złodziejem dla WBK.
    Niech swoje karty wsadzą sobie w d...

  • 5. Data: 2002-02-09 18:06:28
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Nic dziwnego, ze Ci odmowiono. Ciesz sie, ze za tym nie poszedl donos do
    > prokuratora o wyludzanie kredytow :-)

    No- takie głupie założenie, że przy linii kredytowej w ror trzeba zawsze
    korzystać z całej plus to samo z kartmi kredytowymi.
    To do dupy takie liczenie- bank powinien sprawdzić dotychczasową historie
    spłacania kredytów itd., a nie przyjmować bez wnikania (bo pewnie tak
    naprawdę było), że facet siedzi po uszy w długach.
    Tzn. co ma się pozbyć partnera, linii kredytowej i innych kart, żeby dostać
    VC w WBK z pewnie jakimś dużo mniejszym limitem ?- śmiech na sali.
    Te banki są takie głupie, że szkoda gadać.
    Mnie tak próbowali wymanewrować z głupią chargówką Pekao i dopiero rozmowa z
    doradcą na poziomie poskutkowała odpowiednim wyliczeniem limitu i
    przyznaniem karty.
    Widać takich ludzi brakuje w WBK, albo oni po prostu nie myślą.
    Grzegorz
    PS
    Znowu mamy przykład, że kredytów udziela się najchętniej ludziom, którzy ich
    nie potrzebują :-((

  • 6. Data: 2002-02-09 18:07:12
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Niech swoje karty wsadzą sobie w d...

    Amen.
    Koniec kropka.
    Grzegorz

  • 7. Data: 2002-02-09 23:05:33
    Od: "BAH" <b...@b...pl>

    "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    > No- takie głupie założenie, że przy linii kredytowej w ror trzeba zawsze
    > korzystać z całej plus to samo z kartmi kredytowymi.

    to tylko założenie, ze Klient może skorzystać.

    > To do dupy takie liczenie- bank powinien sprawdzić dotychczasową historie
    > spłacania kredytów itd., a nie przyjmować bez wnikania (bo pewnie tak
    > naprawdę było), że facet siedzi po uszy w długach.

    To niczego nie gwarantuje.
    Zawszew istnieje ryzyko, że klient przygotował się na "wielki skok w
    kredyty"

    > Tzn. co ma się pozbyć partnera, linii kredytowej i innych kart, żeby
    dostać
    > VC w WBK z pewnie jakimś dużo mniejszym limitem ?- śmiech na sali.
    > Te banki są takie głupie, że szkoda gadać.

    Głupi jest system ( w zasadzie brak), który nie daje bankom żadnych
    mechanizmów
    kontroli nad łącznym zadłużeniem klienta.
    Jesli przyjąć że Klient jest w stanie spłacać kredyty powiedzmy na poziomie
    5k/mies
    to czy to ma oznaczać że powinien mieć dostęp do takiego kredytu
    w każdym banku do jakiego się zglosi.
    Przecież, to może spowodować, ze musiałby spłacać np.50k/mies.

    Być może BZ WBK nie stać (już) na ryzykowne kredyty.

> [...]
    > przyznaniem karty.
    > Widać takich ludzi brakuje w WBK, albo oni po prostu nie myślą.

    może myślą inaczej.- są mniej skłonni do ryzyka.
    ale nie nazwałbym tego głupotą.

    > Grzegorz
    > PS
    > Znowu mamy przykład, że kredytów udziela się najchętniej ludziom, którzy
    ich
    > nie potrzebują :-((

    To akurat jest przykład człowieka, króremu nie udzielono kredytu
    bo go (zdaniem banku) nie potrzebował (miał w innych bankach)) :-))

    BAH

  • 8. Data: 2002-02-10 00:09:31
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > to tylko założenie, ze Klient może skorzystać.

    Ale nie musi- może ma od czasu do czasu większe potrzeby, a umiejąc liczyć
    potrafi je zaplanować w czasie.

    > To niczego nie gwarantuje.
    > Zawszew istnieje ryzyko, że klient przygotował się na "wielki skok w
    > kredyty"

    Wszystko zalezy od czasu od jakiego posiada te linie, kartę i historii
    spłaty tych dotychczas powstających zadłużeń.

> [...]
    > w każdym banku do jakiego się zglosi.
    > Przecież, to może spowodować, ze musiałby spłacać np.50k/mies.

    Może- ale tez od tego są specjalnie powołani ludzie, żeby sprawdzić i na
    podstawie historii spłat, braku przekroczeń limitu itd. orzec, czy
    faktycznie facet jest wypłacalny, a nie suche wnioskowanie na podstawie
    analizy EWENTUALNCH zadłużeń odrzucić wniosek.
    Świadczy to o głupocie i asekuranctwie z głupoty.

    > Być może BZ WBK nie stać (już) na ryzykowne kredyty.

    Znaczy, że popełniali w przeszłości błędy- i pewnie ci ludzie, którzy
    popełnili te błedy dalej tam pracują :-) śmiechu warte, bo teraz odrzucają
    wszystkie wnioski- nawet te, które ewidentnie mogą przynieść korzyść.

    > może myślą inaczej.- są mniej skłonni do ryzyka.
    > ale nie nazwałbym tego głupotą.

    A ja tak, bo o ile facet spłacał do tej pory swoje zobowiązania, to powinni
    się bić o takiego klienta- może jak go dobrze potraktują to przeniesie się
    do nich z całym zadłużeniem ?

    > ich
    > To akurat jest przykład człowieka, króremu nie udzielono kredytu
    > bo go (zdaniem banku) nie potrzebował (miał w innych bankach)) :-))

    Bzdura- nie udzielono mu kredytu zaufania, pomimo tego, że można się
    spodziewać iż jest to człowiek, który w pełni na niego zasługuje (zakładając
    oczywiście, że nie ma plam w historii).
    A skąd ten WBK wie, że ten człowiek akurat tego kredytu nie potrzebuje- może
    to hobbysta, ktory zbiera karty płatnicze- akurat taki produkt jak karta
    kredytowa dla zdrowo myślącego czlowieka nie służy do zadłużania się, a do
    chwilowego odciążenia konta głównego- przynajmniej ja tak to traktuję.
    Można się spodziewać, że skoro ma on takie dochody, to również ma głowę na
    karku.
    Grzegorz

    PS
    Poza tym bez ryzyka nie ma zarobku- kwesti umiejętnego określenia ryzyka.

  • 9. Data: 2002-02-10 00:28:21
    Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Wszystko zalezy od czasu od jakiego posiada te linie, kartę i historii
    > spłaty tych dotychczas powstających zadłużeń.

    Oszuści mają taką metodę, że parę razy pożyczają drobne sumy, które spłacają
    w terminie albo i wcześniej, a potem dopiero robią duży przewał.

    > A skąd ten WBK wie, że ten człowiek akurat tego kredytu nie potrzebuje- może
    > to hobbysta, ktory zbiera karty płatnicze-

    Hobbyście to starczy limit 100zł. :-)

    > akurat taki produkt jak karta
    > kredytowa dla zdrowo myślącego czlowieka nie służy do zadłużania się,

    To jeszcze badanie psychiatryczne i IQ powinni zrobić. ;-)

    --
    Konrad J. Brywczyński No use to complain
    b...@w...pdi.net If you're caught out in the rain

  • 10. Data: 2002-02-10 00:57:23
    Od: "BAH" <b...@b...pl>

> [...]
    > chwilowego odciążenia konta głównego- przynajmniej ja tak to traktuję.
    > Można się spodziewać, że skoro ma on takie dochody, to również ma głowę na

    Bardzo bym chciał, by banki postepowały jak piszesz.
    Warto jednak czasem zastanowic się jak to
    wygląda z drugiej strony.
    Być może nie warto wydawać na "badaczy historii"
    jak można zarobic na klientach "bez historii".

    Wielu ludzi nie ma dostepu do KK.
    Nie ważne jakie mają dochody.
    Nieistotna jest historia.
    Wystarczy by nie mieli wystarczająco "oZUSowanej"
    umowy o pracę (co często świadczy że "mają głowę na karku")
    a składanie wniosku o KK mija się z celem.

    Dla mnie to jest większy problem niż to że
    "kolekcjoner" ma puste miejsce w klaserku.

    > Poza tym bez ryzyka nie ma zarobku- kwestia umiejętnego określenia ryzyka.

    dlatego jedni maja akcje a inni lokaty bankowe.
    (czy ten co ma lokatę jest głupi ?)

    BAH