  • 1. Data: 2004-01-13 11:48:40
    Temat: CORRESPONDENT BANK?
    Od: t...@o...pl

    Może ktoś mi wyjaśni jaką rolę przy przelewaniu pieniędzy za granicę
    pełni correspondent bank. Czy można przelewać środki omijając tego pośrednika?

    Z góry dziękuję za odpowiedź. T P

  • 2. Data: 2004-01-13 17:09:51
    Temat: Re: CORRESPONDENT BANK?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl>
    > Może ktoś mi wyjaśni jaką rolę przy przelewaniu pieniędzy za granicę
    > pełni correspondent bank. Czy można przelewać środki omijając tego pośrednika?
    >
    > Z góry dziękuję za odpowiedź. T P

    każdy bank ma umowę z ilomaś bankami zagranicznymi np 5, 10 lub 20
    ale banków jest ileś tysięcy i jak klient przelewa do nieznanego banku to musi
    znaleźć wspólną zaufaną ścieżkę - my mamy korespondentów, ten obcy bank też -
    najlepiej jak jeden się pokrywa.
    To jest podobnie jak z przelewami w Polsce - wszystkie idą przez konta
    rozliczeniowe w NBP bo NBP jest jakby korespondentem każdego z nich i żadem bank
    nie zanosi cichcem forsy do drugiego banku.
    *** blad ***

  • 3. Data: 2004-01-16 20:39:21
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Może ktoś mi wyjaśni jaką rolę przy przelewaniu pieniędzy za granicę
    > pełni correspondent bank. Czy można przelewać środki omijając tego
    pośrednika?

    aby się rozliczyć dwa banki zakładają rachunki : jeden bank w drugim . Wtedy
    to są banki-korespondenci.
    Jeśli wysyłasz kasę z banku A do B i mają one taki "wspólny" rachunek, to
    pośrednika nie ma. Ale jesli nie, to muszą znaleźć bank C, który będzie
    korespondentem dla każdego z nich. Bywa, że pośredników będzie jeszcze
    więcej.
    Zwykle banki zakładają takie rachunki w dużych, znanych światowych bankach,
    ale to nie reguła.
    To tak w przybliżeniu.

    ZN