  • 21. Data: 2004-12-05 23:22:26
    Temat: Re: CHF czy PLN ?
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Po prostu porównywanie oprocentowania tak różnego jak 8% i 2,2% wprost nie ma
    wielkiego sensu.
    To jest taka wielka różnica, że trzeba ją sprowadzić do fundamentalnej różnicy:
    dodatnia stopa procentowa, czy rewaloryzacja?
    Banki polskie właściwie zawsze nawet podczas hiperinflacji stosowały dodatnią stopę
    procentową, i stąd m.in. tyle tragedii ludzkich
    i ofiar Balcerowicza.
    Dla kredytobiorcy niemal zawsze korzystniejsza będzie rewaloryzacja, a zmiana
    wzajemnego kursu waluty CHF/PLN taką właśnie namiastką
    rewaloryzacji będzie.
    W dodatku, dochodzi tu element spekulacyjny, czyli wahania kursów w OBIE strony.
    Brać we frankach!!
    JaC

> [...]
    > Zawsze to mówie.
    > Tego też nie rozumiem.
    > Może ktoś mądrzejszy by tu coś skrobnoł...
    > Oczywiście ale przy niekorzystnym kursie godzisz się na stratę.
    > Pare lat to długi okres.
    > Wiesz co bedzie ze złotówką jak jak kiedyś będzie trzeba zbilansować budżet?
    > Wiem, wiem jestem pesymistą... :)
    > To, że nie wierzysz nie ma tu nic do rzeczy.
    > I naprawdę nie gwarantuje że tak będzie.
    > Poza tym analitycy zwykle nie mają racji...
    > Mi tam pasuje silny złoty.
    > Ale patrząc na naszych polityków naprawdę dziwię się komukolwiek z zagranicy kto
    kupuje polskie obligacje rządowe ...
    > Temat jest ciekawy ponieważ sam przymierzam się powoli do jakiegos kredytu
    hipotecznego na kwote okolo 200000.
    > I cały czas dzwięczy mi w glowie "stare przysłowie pszczół": "Kredyt bierz w
    walucie jakiej zarabiasz." ale wolałbym żeby był
    oprocentowany na 2,2% niz 8.

  • 22. Data: 2004-12-06 07:44:00
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    > Banki polskie właściwie zawsze nawet podczas hiperinflacji stosowały
    > dodatnią stopę procentową, i stąd m.in. tyle tragedii ludzkich i
    > ofiar Balcerowicza.

    No, dlatego moje oszczednosci mialy sie dobrze.

    pzdr
    wkg

  • 23. Data: 2004-12-06 23:46:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "wkg" <w...@p...onet.pl> writes:

    > No, dlatego moje oszczednosci mialy sie dobrze.

    To dziwne, w czym oszczedzales? Chyba ze to nie "dlatego" a "mimo tego".
    Ofiarami Balcerowicza to bym jednak tego nie nazywal.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 24. Data: 2004-12-10 14:22:59
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > To dziwne, w czym oszczedzales? Chyba ze to nie "dlatego" a "mimo
    > tego". Ofiarami Balcerowicza to bym jednak tego nie nazywal.

    W zlotowkach oczywiscie.
    Ja nie pisalem o ofiarach ... po prostu wypowiedzi o blednej polityce
    Balcerowicza bawia mnie.

    pzdr
    wkg

  • 25. Data: 2004-12-10 15:20:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "wkg" <w...@p...onet.pl> writes:

    > W zlotowkach oczywiscie.

    No, to Twoje oszczednosci nie mialy sie tak dobrze. Ale oczywiscie
    nie bylo tez tak zle jakby moglo byc, gdyby zastosowano "nieco" inne
    "rozwiazania" :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 26. Data: 2004-12-10 16:47:31
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Szczególnie dwukrotnie w dniach skokowej dewaluacji!!
    JaC