  • 211. Data: 2015-09-11 13:53:37
    Temat: Re: CHF cd
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-09-11, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Aha. Jakie głupie te zakłady ubezpieczeń. Przecież informacja o ryzyku
    > jest bez znaczenia. Masz jeszcze jakieś ciekawe tezy?

    Może zamiast złośliwie wycinać i się dopierdalać, to byś się zastanowił (skoro
    tego wymagasz od innych) co napisałem? Informacja czy "jest wyższe, czy nie jest"
    (stan binarny, jest/nie jest wyższe) NIC nie daje (patrz podkreślone w Twojej
    wypowiedzi). Skoro już podałeś przykład zakładów ubezpieczeń, to zapewne
    domyślisz się dlaczego taka informacja sama w sobie jest nieprzydatna i po
    co u nich się *szacuje* ryzyko i co to oznacza, że to się robi.

    Dobrze. Kredyt w CHF jest bardziej ryzykowny.
    I co dalej? Na ile bardziej ryzykowny? Skoro taki z Ciebie ekspert,
    to pokaż swoje wyliczenia, szacowanie, projekcje i przewidywania.

    Sam kredytu w CHF nie mam i mieć nie zamierzam, ale Twoje podejście
    wskazuje nie to że byłeś ostrożny, tylko że przez lata ktoś się
    z Ciebie nabijał że wziąłeś mniej korzystny kredyt (albo sam tak
    czułeś), a teraz bierzesz odwet.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 212. Data: 2015-09-11 13:59:02
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-09-11 o 12:55, Kamil Jońca pisze:
    > Po drugie nie podoba mi się, że teraz frankowcy widzą winę wszędzie
    > tylko nie u siebie, i jeszcze chcą żeby inni za to płacili.
    > KJ

    Przestań odwracać kota bo mu ogon urwiesz :-)

    Mowa jest o minimalnej choćby partycypacji w ryzyku którego nie
    przewidział i klient i bank (a bank powinien)

    Dlatego morda w kubeł i siedzieć cicho i modlić się żeby jakaś ustawa w
    następnym sejmie przeszła (w tym nie przejdzie) bo inaczej skończy się w
    sądach a tam koszty będą dużo większe dla banków bo to banki złamały
    przepisy a nie klienci.

  • 213. Data: 2015-09-11 14:01:00
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

> [...]

    > wskazuje nie to że byłeś ostrożny, tylko że przez lata ktoś się
    > z Ciebie nabijał że wziąłeś mniej korzystny kredyt (albo sam tak

    TTST.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    QOTD:

  • 214. Data: 2015-09-11 14:04:57
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    z <...@...pl> writes:

    > Przestań odwracać kota bo mu ogon urwiesz :-)
    >
    > Mowa jest o minimalnej choćby partycypacji w ryzyku którego nie
    Minimalnej? Przewalutowanie z dnia wzięcia kredytu to jest minimalna
    partycypacja? (Tak, wiem skrajny przykład)
    > przewidział i klient i bank (a bank powinien)
    I co wg Ciebie powinien zrobić? Pamiętając nastawienie niektórych, to
    wtedy niemalże chciano zmusić banki do CHF :)

> [...]
    > w następnym sejmie przeszła (w tym nie przejdzie) bo inaczej skończy
    > się w sądach a tam koszty będą dużo większe dla banków bo to banki

    Może tak, może nie.
    KJ

    The temperature of the aqueous content of an unremittingly ogled
    culinary vessel will not achieve 100 degrees on the Celsius scale.

  • 215. Data: 2015-09-11 14:23:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-09-11, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > TTST.

    Nie muszę sobie nic tłumaczyć.
    Twoja ciętość na tą sprawę sama narzuca taki pogląd.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 216. Data: 2015-09-11 14:37:23
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-09-11 o 14:04, Kamil Jońca pisze:
    > I co wg Ciebie powinien zrobić? Pamiętając nastawienie niektórych, to
    > wtedy niemalże chciano zmusić banki do CHF :)

    Powinien być mądrzejszy i powiedzieć NIE ;-) Za duże ryzyko. To prywatna
    firma i nikt mnie nie zmusi do dawania (wróć) kombinowania instrumentami
    spekulacyjnymi.
    Niektóre banki się oparły.
    Sugeruje że w tych innych pracują debile? :-)

    > Może tak, może nie.

    Pożyjemy, zobaczymy. Nie ja wymyśliłem sobie taką interpretację tylko
    specjaliści z kancelarii prawniczych. Czy oni są debilami? :-)

    A że taka interpretacja nie podoba się bankom. Strasznie mi przykro :-)

  • 217. Data: 2015-09-11 14:42:42
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    > On 2015-09-11, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie muszę sobie nic tłumaczyć.
    > Twoja ciętość na tą sprawę sama narzuca taki pogląd.

    W pewnym sensie masz rację. Zaczynam mieć dosyć "wyuczonej bezradności"
    i podejścia "ja taki biedny nic nie wiem, nie rozumiem, nie nauczę się, to
    bank/ubezpieczyciel/sprzedawca powinien ZA MNIE myśleć", które coraz
    częściej obserwuję w swoim otoczeniu.
    Co gorsza gdy się do takiego jednego z drugim mówi: "a przeczytałeś
    cokolwiek poza ulotką" to sie obrażają.
    I nie chodzi tu nawet o to, żeby robić doktorat z finansów, ale nawet
    "chciałbym wziąć umowe do domu, żeby dać komuś do przeczytania" - tego
    też się niektórym nie chce.

    A później płacz.

    Podejście (niektórych?) frankowiczów idealnie wspisuje się w ten
    schemat.

    Tak. Mam tego dosyć i szlag mnie trafia. Wolno mi?

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    GNU is Not Unix

  • 218. Data: 2015-09-11 15:39:16
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

> [...]

    > I co dalej? Na ile bardziej ryzykowny? Skoro taki z Ciebie ekspert,
    > to pokaż swoje wyliczenia, szacowanie, projekcje i przewidywania.

    Nie mam takich. Gdy starałem sie o kredyt i zastanawiałem się nad
    ryzykiem, to pytałem się (w 2 bankach) czy jest szansa na wpisanie
    klauzuli, że "nie będę spłacał kredytu po kursie wyższym niż 3PLN (albo
    3.3 już nie pamiętam)". Dość szybko dałem sobie spokój, gdy wyszło, że
    "nie da się".

    KJ

    PS. Mowa o roku 2006.
    PPS. Oczywiście nikomu z mojego otoczenia, ta historyjka wtedy nie dała
    nic do myślenia.

    Shut off engine before fueling.

  • 219. Data: 2015-09-11 16:13:22
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Kris wrote:

    > We wrześniu Europejski Trybunał Sprawiedliwości będzie rozpatrywał kwestię tego,
    jakim rodzajem ustalenia był kredyt frankowy. Jeśli ETS uzna, że nie był to kredyt
    hipoteczny, ale toksyczny produkt, który podlega tzw. regulacjom szczególnym, wtedy
    te umowy staną się nieważne? z mocy wyroku Trybunału.

    I wtedy nareszcie będzie można przestać spłacać te niefajne raty! :-)

  • 220. Data: 2015-09-11 16:17:40
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > w przeciwienstwie do wczesniejszych zysków ktore zostały juz jednak
    > przejedzone...?

    Przykro, ale tym wariancie, aby przewalutować się na złote trzeba
    najpierw wyrównać bankowi różnicę między tymi ratami, jakie płaciłeś
    mając kredyt frankowy, a tym, jakie byś płacił mając kredyt złotówkowy.