  • Data: 2023-08-09 02:43:03
    Temat: Re: CA wykrywający...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 08 Aug 2023 00:41:56 +0200, Krzysztof Halasa wrote:
> [...]
    1,-tragedia-w-fabryce-papieru.html

    > No to nie wiemy co by było, a o taki przykład prosiłem. Bo że wypadki
    > się zdarzają, to sam napisałem, na to przykłady znam.

    Hm, wiesc gminna niesie, ze nie wolno użytkowac nowych maszyn bez CE
    https://www.prawo.pl/kadry/czy-w-polsce-mozna-uzytko
    wac-nowe-maszyny-z-2017-r-bez-ce,193833.html

    Ale na ile to prawda, jesli przedsiębiorstwo sprowadza zagraniczną
    maszyne na własny użytek?

    > I o to właśnie chodzi, by tak nie robić. Aczkolwiek nie znam nikogo, kto
    > by tak zrobił, CE czy nie CE.

    Podejrzewam, ze czasami cena moze kusic.
    A czy tak wolno ...

    > To zależy od tego, za co np. wprowadzający do obrotu miałby odpowiadać.

    IMHO za nic - wszak jet CE na wyrobie, jest deklaracja producenta.
    Ryzykuje tylko tyle, ze mu UOKIK wycofa towar z obrotu.

    > Trochę to inaczej wygląda w przypadku zbyt szerokiej emisji, a inaczej
    > gdy jest 50% szans, że komuś urwie głowę pierwszego dnia.

    a jak 0.1% ze prądem kopnie, albo 1% ze pozar zrobi ... o ile zostanie
    obciązony na 100% ?

    > Wciąż brak związku z WEI.

    Tak, tylko o CE piszę.

    > Nie widzę tu żadnego związku z komputerem.

    Nie ma, ale przepisy przeciez jedne.
    Mialo byc bezpieczniej, a jest jak widac.

    > Poza tym nie wiem gdzie ta lampka była kupiona i czy przed tymi
    > eksperymentami nie miała osłony. Nie przypominam sobie żadnej kupionej
    > w Polsce (takiej na 230V), która by nie miała plastiku z przodu.

    Moze ktos zwrocil Chinczykom uwage :-)
    Nawiasem pytając ... jesli osłona zbyt łatwo odpada ... to chyba CE na
    to nie pozwala? A pozwala w ogóle, zeby dała sie zdjąc?

    Takich reflektorkow juz na allegro nie widze, ale
    https://allegro.pl/oferta/energooszczdna-arowka-led-
    40w-kukurydza-40-13694184732
    https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-e40-40w-320w-b
    ialy-zimny-3900lm-13213357508
    https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-alucorn-kukury
    dza-20w-e27-uliczna-cw-11819807214

    są tu jakies oslony?

    Niby jeszcze moze byc izolowana przetwornica w srodku.

    J.