  • Data: 2002-10-17 08:39:26
    Temat: Re: Brawa dla PolCardu
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski) szukaj wiadomości tego autora

    Dave wrote:

    > to szukaj sklepu gdzie ci zautoryzuja te 2zl. Nie jestem sprzedawca ale
    > jakbym byl to nie sprzedawalbym towaru ponizej kosztow zakupu. A tak moze
    > byc jak od 2zl odejmiesz 0,35 za autoryzacje i prowizje aklajera. Nie
    > rozumiesz wolnego rynku - podstawowa zasada dzialalnosci gospodarczej jest
    > zysk. Jezeli go nie ma to mamy do czynienia przewaznie z przekretami
    > (pomijam sluszne inwestycje). Tak samo bank nie da ci karty na ktorej nie
    > zarobi a aklajer nie bedzie tez obslugiwal POSa bez zysku.

    Po raz kolejny przypominam, że mówimy o płatności KK czyli najczęściej
    (w polskich warunkach) VC. Czyli kupując za 2 zł sklep płaci od tego
    circa 6 gr prowizji; przy 200 zł prowizji robi się 6 zł do których
    dochodzi ,35 za autoryzację. W 90% przypadków przy 2 zł autoryzacji nie
    ma.
    Tak się składa, że często kupuję w sklepie gdzie nieformalnie wymagana
    jest kwota 5 zł, żeby przyjęli kartę, ale prawie zawsze udaje mi się
    wytłumaczyć pani kasjerce, że autoryzacji prawdopodobnie nie będzie i co
    jej zależy. I się udaje. Dziś np zapłaciłem 3,59.
    Jak sklep jest głupi i stawia POSa z eService to jest jego problem,
    staram się z takich sklepów nie korzystać.

    P.S. Miałem przy sobie 10 zł, ale wolałem zapłacić kartą, żeby nie
    szukać zaraz jakiegoś bankomatu.

    pzdr

    Tomek