  • 11. Data: 2002-04-23 14:17:22
    Temat: Re: Brak potwierdzeń z Telepekao 24
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org> wrote in message
    news:aa0usj$482$1@news.tpi.pl...
    > A na podstawie czego Ty robisz wpisy do PKPiR?

    A ile masz tych prowizji? To sobie to wpiszesz w koszty za miesiąc - teraz
    nie ma ograniczenia w tym zakresie.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 12. Data: 2002-04-23 20:47:46
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> napisał w wiadomości

    > A ile masz tych prowizji? To sobie to wpiszesz w koszty za miesiąc - teraz
    > nie ma ograniczenia w tym zakresie.

    To nie są tylko prowizje, niedawno wymieniałem tutaj operacje, na dokonanie
    których nie mam żadnego innego dowodu niż potwierdzenie z banku.
    Ale najważniejsze jest to, ile czasu trzeba poświęcić na niepotrzebną
    papierkową robotę!
    Zaczyna się z ZUS-em: opracowuję raporty, wysyłam je do ZUS-u, ale jeszcze
    ich nie mogę drukować, bo nie mam potwierdzenia o ich przyjęciu. Na następny
    dzień sprawdzam czy jest potwierdzenie - jeszcze nie ma. To samo na drugi
    dzień i często na trzeci. Wreszcie dostaję potwierdzenie i drukuję raporty
    oraz samo potwierdzenie przyjęcia dokumentów.
    Potem zaczyna się podobna kołomyjka z US-em. Wszystko w porządku jeśli bank
    przyśle potwierdzenia w terminie, ale jeśli ich nie ma, to praktycznie za
    miesiąc muszę jeszcze raz wracać do tych samych dokumentów, czyli robię tą
    samą robotę dwa razy.
    Jeśli ktoś nie ma tych dokumentów księgowych wiele, to może mu to nie
    sprawia różnicy, ale ja mam kilka źródeł przychodów, a do tego jeszcze
    prowadzę księgowość żonie i niedostarczenie w porę dokumentów przez bank
    stanowi dla mnie naprawdę poważne utrudnienie.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 13. Data: 2002-04-24 10:08:00
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > Bo to wszystko zależy od kontrolera Urzędu Kontroli Skarbowej (to są ci
    > prawdziwi upierdliwcy)

    ponizej przytaczam art. 7 prawa bankowego,
    wedlug mnie, wystarcza wydrukowac potwierdzenie transakcji ze strony
    www (zawierajacej okreslone informacje, takie jak bank, nr rach, etc.)
    i jest to w mysl tego artykulu wazny dokument,

    na kontrolerow skarbowych nie ma rady

    Ustawa z 29-08-1997 - Prawo bankowe
    Art. 7. 1. Oświadczenia woli składane w związku z dokonywaniem
    czynności bankowych mogą być wyrażone za pomocą elektronicznych
    nośników informacji.

    2. Dokumenty związane z czynnościami bankowymi mogą być sporządzane na
    elektronicznych nośnikach informacji, jeżeli dokumenty te będą w sposób
    należyty utworzone, utrwalone, przechowywane i zabezpieczone. Usługi
    związane z zabezpieczeniem tych dokumentów mogą być wykonywane przez
    banki i spółki tworzone przez banki i inne podmioty.

    3. Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej formę pisemną, uznaje
    się, że czynność dokonana w formie, o której mowa w ust. 1, spełnia
    wymagania formy pisemnej także wtedy, gdy forma pisemna została
    zastrzeżona pod rygorem nieważności.

    4. Prezes Narodowego Banku Polskiego określa, w drodze zarządzenia,
    zasady tworzenia, utrwalania, przechowywania i zabezpieczania dokumentów
    bankowych, o których mowa w ust. 2.

  • 14. Data: 2002-04-24 10:12:04
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > prowadzę księgowość żonie i niedostarczenie w porę dokumentów przez bank
    > stanowi dla mnie naprawdę poważne utrudnienie.

    a nie moglbys wydrukowac sobie potwierdzen ze strony www,
    a po otrzymaniu potwierdzen z banku dolaczyc je po prostu do
    wydrukowanych potwierdzen (albo podmienic)?

  • 15. Data: 2002-04-24 12:19:26
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

> [...]
    > miesiąc muszę jeszcze raz wracać do tych samych dokumentów, czyli robię tą

    Czy Ty aby nie jesteś przewrażliwiony? :-))) Przecież ZUS sobie po prostu
    księgujesz z dniem poniesienia kosztu. Potwierdzenie to sprawa wtórna.
    Ale co z US musisz księgować na podstawie wyciągów?

    K. Kowalski

  • 16. Data: 2002-04-24 22:26:52
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    Użytkownik "bromden" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > a nie moglbys wydrukowac sobie potwierdzen ze strony www,
    > a po otrzymaniu potwierdzen z banku dolaczyc je po prostu do
    > wydrukowanych potwierdzen (albo podmienic)?

    Tak też sobie radzę, ale jest to dodatkowe utrudnienie, bo mimo że miesiąc
    zamknąłem, to muszę jeszcze pamiętać o brakujących dokumentach. W takiej
    sytuacji łatwo popełnić jakąś nieścisłość, zapomnieć uzupełnić jakiegoś
    dokumentu (zwłaszcza po dłuższym czasie), a jak sam zapewne wiesz, w razie
    kontroli nie ma "zmiłuj się".
    A tak na marginesie, to potwierdzeń nie ma w dalszym ciągu.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 17. Data: 2002-04-24 22:36:13
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    > Czy Ty aby nie jesteś przewrażliwiony? :-))) Przecież ZUS sobie po prostu
    > księgujesz z dniem poniesienia kosztu. Potwierdzenie to sprawa wtórna.

    Może i wtórna, ale gdy w czerwcu (po dyskusji na tutejszym forum) wystąpiłem
    do ZUS-u o zaświadczenie o niezaleganiu z płatnościami, to dostałem je
    dopiero styczniu tego roku. I też nie wiadomo jak by z tym było, gdybym
    skrupulatnie nie kolekcjonował dowodów wpłaty.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 18. Data: 2002-04-25 13:18:58
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

> [...]
    > dopiero styczniu tego roku. I też nie wiadomo jak by z tym było, gdybym
    > skrupulatnie nie kolekcjonował dowodów wpłaty.

    Ale z księgowaniem ZUSu ma to niewiele wspólnego ;-)))

    K. Kowalski

  • 19. Data: 2002-04-25 14:10:17
    Od: <l...@p...onet.pl>

    > Dzisiaj jest 22 kwietnia, termin składania miesięcznych PIT-ów do US minął
    > dwa dni temu, a ja wciąż nie otrzymałem z Telepekao 24 wyciągów z konta i
    > dowodów wykonania operacji.
    > Co gorsza, sytuacja taka powtarza się co miesiąc od początku roku.
    > Czy Wy też tak macie, czy tylko ja mam tak "pod górkę"?

    Ja dostałem dzisiaj wyciągi z Telepekao :/
    W US twierdzą, że można sobie wydrukować historię operacji i jako dowód
    ksiegowy to wystarczy.

    Pzdr
    Leszek

    PS. Zdania tego zdaje się nie podzielają wszyscy :(
    http://kowalczuk.home.pl/forum/viewthread.php?FID=2&
    TID=1089

  • 20. Data: 2002-04-25 16:42:38
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    > wystąpiłem
    >
    > Ale z księgowaniem ZUSu ma to niewiele wspólnego ;-)))
    >
    > K. Kowalski

    Jak to "nie wiele wspólnego"? Gdybym tego wszystkiego nie prowadził bardzo
    skrupulatnie, to pewnie bym się nie wybronił. Lista rzekomo brakujących
    dokumentów i wpłat na początku była naprawdę długa, musiałem szczegółowo
    sprawdzać wszystkie swoje dokumenty od stycznia 1999 r.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj