  • 11. Data: 2009-07-30 23:43:08
    Temat: Re: BlueCash i BRE BANK S.A.
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:h4spge$cen$1@inews.gazeta.pl...

    > wygląda na to że i tak są nadal najtańsi
    > moneybookers 1.9% + 0.29 ?
    > payu.pl - 2,9%+0,30zł
    > przelewy24.pl - 2,9%
    > polpay.pl - 2,9%
    > dotpay.pl - 2,8%

    Nie do końca - w tych wymienionych gotówke masz/możesz mieć/możesz zapłacić
    z KK.
    BlueCash to w pewnym uproszczeniu szybki przelew międzybankowy, jedyny
    możliwy
    sposób transakcji to konto -> konto.

    Tak więc o ile może być warto dać 1,9% za bezbolesne uzyskanie gotówki z KK,
    o tyle
    2,5% za wykonanie szybkiego przelewu już nie bardzo.

    Poza tym dlaczego przelewy Z 15 różnych banków kosztują 1 zł, a z dwóch (z
    prawnego punktu widzenia jednego banku) należącego do BRE są one w porywach
    do 25x droższe...

    Wytłumaczenie prawdopodobnie jest jedno - BRE potraktowało BlueCash w sposób
    delikatnie mówiąc
    "specjalny", tym bardziej, że ten kto śledzi historię tej usługi wie, że
    przelewy z banków na literkę "m" zniknęły w sposób nagły z tegoż serwisu i
    pojawiły się dopiero teraz z "lekko" niekorzystnymi opłatami.

  • 12. Data: 2009-07-30 23:52:31
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Marcin Mokrzycki" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Nieuważnie przeczytałeś maila. To jest aktualny cennik, który zmieni się 1
    > sierpnia i będzie pod tym adresem.

    Faktycznie - masz rację.

  • 13. Data: 2009-07-31 06:12:35
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Mokrzycki" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Nieuważnie przeczytałeś maila. To jest aktualny cennik, który zmieni się 1
    > sierpnia i będzie pod tym adresem.

    ciekawe czy w temacie przelewów z mbanku

  • 14. Data: 2009-07-31 06:18:12
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:h4tb5s$3l6$1@news.task.gda.pl...
> [...]
    > przelewy z banków na literkę "m" zniknęły w sposób nagły z tegoż serwisu i
    > pojawiły się dopiero teraz z "lekko" niekorzystnymi opłatami.
    nie śledzę, jednak konkurencja jest istotna by pozostali obniżyli stawki, w
    bluecash chyba nie można płacić kartą, to poważna wada
    zakupów w internecie dokonuje wyłącznie kartą, by kaska leżała na %

  • 15. Data: 2009-08-01 21:04:33
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > ciekawe czy w temacie przelewów z mbanku

    No jak się okazało z mbanku po staremu, jedyne różnice które ja widzę to
    zwiększenie maksymalnej kwoty przelewu do 4.000 zł, poprzednio chyba było
    1.000 zł i zwiększenie opłat dla przelewów co 1.000 zł.

  • 16. Data: 2009-08-03 15:13:46
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 1 Aug 2009 23:04:33 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):
    > No jak się okazało z mbanku po staremu, jedyne różnice które ja widzę to
    > zwiększenie maksymalnej kwoty przelewu do 4.000 zł, poprzednio chyba było
    > 1.000 zł i zwiększenie opłat dla przelewów co 1.000 zł.

    Raz testowo skorzystałem z bluecasha i... więcej prób nie będzie. Co mi po
    "ekspresowych" przelewach, które idą kilka godzin? Albo się robi coś
    porządnie, by klient puszczając przelew BC miał pewność że za (niemałą
    chwilami) prowizję jego pieniądze dotarły na konto odbiorcy, albo się
    zmienia branżę. Skoro nie można polegać na "natychmiastowości" BC to traci
    toto jakiekolwiek atuty i pozostaje do użytku w sytuacjach awaryjnych typu
    "zgubiłem kartę, oddziały są nieczynne a w drugim banku nie mam kasy".

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944