  • 1. Data: 2007-07-19 11:36:01
    Temat: Błąd opery czy mbanku?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Witam
    Opera 9.10
    Loguje sie na konto w mbanku. Cos tam robie.
    Przychodzi inny członek rodziny i na drugiej zakładce loguje sie na swoje
    konto.
    Ja na swojej zakładce klikam np. liste kont i pokazuje mi sie konto tej
    drugiej zalogowanej osoby!
    Mam cos zle ustawione, opera nie umie obsłuzyc dwóch kont na raz, czy to
    mbank ma jakis problem?

    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 2. Data: 2007-07-19 11:45:23
    Temat: Re: Błąd opery czy mbanku?
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> [...]
    > mi sie konto tej drugiej zalogowanej osoby! Mam cos zle ustawione,
    > opera nie umie obsłuzyc dwóch kont na raz, czy to mbank ma jakis

    Ani błąd mBanku, ani przeglądarki, tylko brak podstawowej znajomości
    funkcjonowania przeglądarek. W każdej przeglądarce tak będzie, gdyż
    informacja o sesji, trzymana zwykle w Cookies, jest wspólna dla całej
    przeglądarki. Być może istnieją jakieś rozszrzenia dla Firefoxa które
    pozwalają mieć niezależne sesje w różnych okienkach, ale normalnie
    zawsze tak będzie. Jeśli chcesz się logować do różnych kont na raz z
    tego samego komputera, najlepiej odpalić dwie różne przeglądarki, na
    przykład do jednego zalogować się z Opery a do drugiego z Firefox'a.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 3. Data: 2007-07-19 11:54:24
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Budzik pisze:
> [...]
    > drugiej zalogowanej osoby!
    > Mam cos zle ustawione, opera nie umie obsłuzyc dwóch kont na raz, czy to

    Sesja mbankowa jest IIRC trzymana w ciasteczkach. I chyba każda
    przeglądarka będzie się tak zachowywać.
    KJ

  • 4. Data: 2007-07-19 12:12:11
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Budzik napisał(a):

> [...]
    > drugiej zalogowanej osoby!
    > Mam cos zle ustawione, opera nie umie obsłuzyc dwóch kont na raz, czy to

    To Opera, nie mBank. I to nie błąd, tylko feature :) Opera użyła tej
    samej sesji w drugiej zakładce.

    Większość współczesnych przeglądarek korzysta z jednej sesji we
    wszystkich zakładkach. Takie zachowanie zwykle jest lepsze niż nowa
    sesja w każdej zakładce. Załóżmy że zalogowałeś się do jakiegoś serwisu
    (poczta, youtube, whatever) i chcesz mieć jego zawartość w kilku
    zakładkach naraz. Musiałbyś się osobno zalogować w każdej zakładce, co
    byłoby wybitnie irytujące. Efekt uboczny jest taki, że można być
    zalogowanym tylko jako jeden użytkownik, a nie kilku naraz, ale mało kto
    ma z tym problem.

    Karol

  • 5. Data: 2007-07-19 12:29:06
    Od: "Karoll" <k...@w...plNOSPAM>

    > Sesja mbankowa jest IIRC trzymana w ciasteczkach. I chyba każda
    > przeglądarka będzie się tak zachowywać.
    > KJ

    Dlatego warto używac vwbank, bo co okienko to działa (Niemiecki sysytem)

    cool

  • 6. Data: 2007-07-19 13:09:56
    Od: aa <a...@a...pl>

    Budzik wrote:
> [...]
    > drugiej zalogowanej osoby!
    > Mam cos zle ustawione, opera nie umie obsłuzyc dwóch kont na raz, czy to

    Jak już pisano to jedna z funkcji przeglądarki.
    W Firefoxie można to wyłączyć. Nie pamiętam jak ale czytałem o tym na
    jednym z for poświęconych MMOG.

  • 7. Data: 2007-07-19 21:21:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@z...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Załóżmy że zalogowałeś się do jakiegoś serwisu
    > (poczta, youtube, whatever) i chcesz mieć jego zawartość w kilku
    > zakładkach naraz. Musiałbyś się osobno zalogować w każdej zakładce, co
    > byłoby wybitnie irytujące.

    rozumiem, aczkolwiek szkoda, ze dla danej strony nie mozna tego domyslnego
    zachowania wyłączyć.
    Dzieki wszystkim za odpowiedzi.

    "Obdarowany mówi dziękuję,
    a w duchu myśli - jeleń!" Richard Fish

  • 8. Data: 2007-07-22 11:58:10
    Temat: Re: Bł?d opery czy mbanku?
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 19 Jul 2007 14:29:06 +0200, w <f7nlek$64u$1@news.onet.pl>, "Karoll"
    <k...@w...plNOSPAM> napisał(-a):

    > Dlatego warto używac vwbank, bo co okienko to działa (Niemiecki sysytem)

    Oczywiście jest to bzdura...

  • 9. Data: 2007-07-22 11:59:34
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 19 Jul 2007 13:45:23 +0200, w
    <2...@d...local>, Miernik

    > Ani błąd mBanku, ani przeglądarki, tylko brak podstawowej znajomości
    > funkcjonowania przeglądarek.

    Nawet nie znajomości przeglądarek, tylko systemu operacyjnego.
    Powinno być: "Przychodzi druga osoba, loguje się w komputerze na swoje konto
    (konto w systemie, nie w mbanku ;)..."

  • 10. Data: 2007-07-22 18:15:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@a...net.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Nawet nie znajomości przeglądarek, tylko systemu operacyjnego.
    > Powinno być: "Przychodzi druga osoba, loguje się w komputerze na swoje
    > konto (konto w systemie, nie w mbanku ;)..."

    jasne
    osobie która korzysta z mojego komputera raz na rok bede tworzył nowe konto
    w systemie. Masz tak porobione konta dla wszystkich przyjaciol?

    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy
    potrafią zepsuć stalową kulę...
    Pszemol: No to jest nas dwu...