  • 1. Data: 2012-12-26 22:32:44
    Temat: Biznes za 300.000zł
    Od: xxx <k...@o...pl>

    Jaki biznes rozkręcić mając wolne 300.000zł ? Coś więcej niż 5-6%
    rocznie z lokaty bankowej czyli 1.154zł netto odsetek co miesiąc ? Może
    myjnia samoobsługowa, jakiś franchising? Co radzicie?

  • 2. Data: 2012-12-26 23:09:29
    Temat: Re: Biznes za 300.000zł
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu środa, 26 grudnia 2012 22:32:44 UTC+1 użytkownik xxx napisał:
    > Jaki biznes rozkręcić mając wolne 300.000zł ? Coś więcej niż 5-6%
    >
    > rocznie z lokaty bankowej czyli 1.154zł netto odsetek co miesiąc ? Może
    >
    > myjnia samoobsługowa, jakiś franchising? Co radzicie?

    Niewielki procent tej kwoty zainwestować w wiedzę na temat analizy rynków finansowych
    i strategii inwestycyjnych. Może jakieś studia podyplomowe? AE w Krakowie kiedyś
    takie miała.

  • 3. Data: 2012-12-27 15:33:49
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]

    >finansowych i strategii inwestycyjnych. Może jakieś studia >podyplomowe? AE

    ostatnio widziałem stopę zwrotu przy zakupie whisky. jakaś limitowana
    wersja. zakup 1500 GBP, pierwsze 2 sztuki sprzedane po około 6000 GBP po
    około 5 miesiącach :)
    pzdr
    GL

  • 4. Data: 2012-12-27 16:33:32
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-27 15:33, glang pisze:

    > ostatnio widziałem stopę zwrotu przy zakupie whisky. jakaś limitowana
    > wersja. zakup 1500 GBP, pierwsze 2 sztuki sprzedane po około 6000 GBP po
    > około 5 miesiącach :)

    A ja widziałem, jak ludzie kupowali akcje Netii po ok. 200zł jak ciepłe
    bułeczki, a parę miesięcy później nawet po 2zł nikt ich nie chciał... :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 5. Data: 2012-12-27 17:00:09
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    maruda napisał(a) :

    > A ja widziałem, jak ludzie kupowali akcje Netii po ok. 200zł jak ciepłe
    > bułeczki, a parę miesięcy później nawet po 2zł nikt ich nie chciał... :)

    Jaki z tego morał? Inwestować w realny towar. Chodliwy, nie
    ulegający degradacji w miarę upływu czasu. Spirytus jest dobrą
    walutą :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 6. Data: 2012-12-27 18:11:04
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2012-12-27 17:00, Zbynek Ltd. pisze:

    > Jaki z tego morał? Inwestować w realny towar. Chodliwy, nie ulegający
    > degradacji w miarę upływu czasu. Spirytus jest dobrą walutą :-)

    Jeśli tylko masz koncesję na jego sprzedaż, bo bez tego... pozostaje
    tylko wypić ;-)

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2012-12-27 18:47:58
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-27 18:11, S pisze:

    > Jeśli tylko masz koncesję na jego sprzedaż, bo bez tego... pozostaje
    > tylko wypić ;-)

    Na grupie giełdowej przytaczano taką anegdotę (nie znam dokładnie dat, a
    są istotne...) - jeśliby (powiedzmy w 1990r) kupić paletę piwa w
    puszkach, piwo wypić, a aluminiowe puszki przechować i sprzedać na złom
    w 2000r (właśnie te daty biorę z sufitu), to stopa zwrotu byłaby wyższa,
    niż na koszyku NASDAQ.

    ... ja wiem, że były okresy, gdy na koszyku NASDAQ (i każdym innym)
    można było tylko stracić :)

    Dowcip polegał na tym, że te puszki na złomie były więcej warte, niż
    kosztowały parę lat wcześniej, wypełnione piwem.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 8. Data: 2012-12-27 19:14:35
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 27 Dec 2012 18:47:58 +0100, maruda <m...@n...com> wrote:

    >Dowcip polegał na tym, że te puszki na złomie były więcej warte, niż
    >kosztowały parę lat wcześniej, wypełnione piwem.

    zwykłe skutki inflacji
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski