  • 1. Data: 2012-12-24 11:59:25
    Temat: Konto dla starszej osoby
    Od: "ja" <j...@j...pl>

    Witam,
    Proszę o poradę jakie konto wybrać dla osoby starszej która jest w tym
    momencie w domu opieki.
    Chodzi o przelew renty na to konto - wcześniej nie było potrzebne bo
    listonosz przynosił kasę.

    Mam następujące wymagania:
    - założenie konta zdalne - najlepiej jak przyślą papiery do wypełnienia, a
    my im odeślemy podpisane
    (nie chcę kuriera który mi wisi nad głową)
    - konto najlepiej bezpłatne
    - żadne karty nie potrzebne, programy oszczędnościowe itp.
    - przelew najlepiej 1 darmowy w miesiącu/ darmowa wypłata z okienka
    (mniejszy priorytet)

    Dzięki za porady i pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2012-12-24 13:37:04
    Temat: Re: Konto dla starszej osoby
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ja wrote:
> [...]
    > momencie w domu opieki.
    > Chodzi o przelew renty na to konto - wcześniej nie było potrzebne bo

    bank pocztowy. listonosz dalej bedzie przynosil kase.

  • 3. Data: 2012-12-24 15:41:46
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    Użytkownik "ja" <j...@j...pl> napisał w wiadomości
    > Chodzi o przelew renty na to konto - wcześniej nie było potrzebne bo
    > listonosz przynosił kasę.

    nadal nie jest potrzebne, listonosz przynosi rodzicom kase
    coś się ma na dniach zmienić?

    erator/

  • 4. Data: 2012-12-24 23:16:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > - żadne karty nie potrzebne, programy oszczędnościowe itp.
    > - przelew najlepiej 1 darmowy w miesiącu/ darmowa wypłata z okienka

    Taki bank, jaki ta osoba ma najbliżej od swojego DPS-u. Dopiero pośród
    kilku pobliskich warto sie zastanawiać. Nie wiem, jak teraz, ale dawniej
    PKO miało ekspozytury w takich miejscach.

  • 5. Data: 2012-12-25 03:05:38
    Od: "Marcepan" <b...@t...maila>

    > Proszę o poradę jakie konto wybrać dla osoby starszej która jest w tym
    > momencie w domu opieki.
    > Chodzi o przelew renty na to konto - wcześniej nie było potrzebne bo
    > listonosz przynosił kasę.

    Jeśli jesteś opiekunem prawnym rencisty to nie ma przeszkód by renta
    przychodziła na konto opiekuna (Art. 130 ust. 2 ustawy o emeryturach i
    rentach). Jeśli nie jest ustanowiony opiekun prawny to nie ma możliwości by
    np. renta rodzica przychodziła na konto dziecka.

    > - założenie konta zdalne - najlepiej jak przyślą papiery do wypełnienia, a
    > my im odeślemy podpisane
    > (nie chcę kuriera który mi wisi nad głową)

    By uniknąć oszustw, rencista musi mieć wcześniej konto w jakimś banku,
    inaczej konieczna jest weryfikacja danych dowodu osobistego np.przez kuriera

    > darmowa wypłata z okienka

    Tylko z upoważnieniem i dowodem osobistym rencisty

    Dom opieki zabierze do 70% renty i tą część ZUS będzie przelewać na konto
    DPS na podstawie umowy z rencistą, resztę renciście może dostarczać np
    listonosz.
    Jeśli rencista założy konto do którego upoważni np. Ciebie to pamietaj że
    upoważnienie działa jedynie do śmierci głownego posiadacza. Wszystkie wpłaty
    na to konto typu renta za miesiąc w którym nastąpiła śmierć lub zwrot
    nadpłaty podatku zostaną zablokowane do czasu przeprowadzenia postępowania
    spadkowego.

  • 6. Data: 2012-12-25 08:14:14
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-25 03:05, Marcepan pisze:

> [...]
    > wpłaty na to konto typu renta za miesiąc w którym nastąpiła śmierć lub
    > zwrot nadpłaty podatku zostaną zablokowane do czasu przeprowadzenia

    O ile bank dowie się o śmierci.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 7. Data: 2012-12-25 18:29:48
    Od: "PatronX.pl" <p...@n...pl>

> [...]
    > - żadne karty nie potrzebne, programy oszczędnościowe itp.
    > - przelew najlepiej 1 darmowy w miesiącu/ darmowa wypłata z okienka

    Konto Nestor:
    0 zł za opłacenie rachunków na każdej Poczcie i w placówkach Banku,
    otwarcie konta 0 zł,
    prowadzenie konta 0 zł,
    możesz bezpłatnie korzystać z konta przez internet, np. sprawdzać stan
    środków, zlecać bezpłatnie przelewy,
    możesz bezpłatnie realizować przelewy za pośrednictwem telefonicznego
    serwisu automatycznego (IVR),
    możesz bezpłatnie definiować i realizować zlecenia stałe za pośrednictwem
    Pocztowy24,
    możesz bezpłatnie 2 razy w miesiącu wypłacić gotówkę we wszystkich
    bankomatach w kraju i za granicą, a także w Urzędach Pocztowych,
    w razie potrzeby możesz zamówić dostarczenie przez listonosza gotówki do
    domu.

    http://patbank.pl/pocztowy/konta-nestor-index.html

  • 8. Data: 2012-12-25 19:11:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcepan" <b...@t...maila> napisał w wiadomości

    > Jeśli rencista założy konto do którego upoważni np. Ciebie to pamietaj że
    > upoważnienie działa jedynie do śmierci głownego posiadacza.

    Wprowadzasz go w błąd. Upoważnienie upada automatycznie z chwilą śmierci
    osoby upoważniajacej.

  • 9. Data: 2012-12-26 08:46:32
    Od: assembea <a...@i...pl>

    > Wprowadzasz go w błąd. Upoważnienie upada automatycznie z chwilą śmierci
    > osoby upoważniajacej.

    Jaki błąd? Przecież on dokładnie to napisał, że upada z chwilą śmierci głównego
    posiadacza. Kłania się czytanie ze zrozumieniem, nawet na tej grupie...

  • 10. Data: 2012-12-26 19:28:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "assembea" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]

    Jaki błąd? Przecież on dokładnie to napisał, że upada z chwilą śmierci
    głównego posiadacza. Kłania się czytanie ze zrozumieniem, nawet na tej

    Fakt. Czemu ja to przeczytałem "po", zamiast "do", to tego nie wiem.