    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bitcoin
    Date: Tue, 03 Oct 2017 21:37:15 +0200
    <m...@p...waw.pl> <59d0a571$0$15204$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <oqtuc7$j3s$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <oqu111$lkr$1@node1.news.atman.pl>
    <59d28a69$0$648$65785112@news.neostrada.pl>
    <oqu3tm$ji5$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>

    Marek <f...@f...com> writes:

    > Umówiliśmy się, że złoto ma wartość. Podobnie BTC.

    Nie. Złoto ma wartość dlatego, że jest ładne, oraz np. dlatego, że nie
    reaguje z większością agresywnych związków chemicznych.

    Nie wydaje mi się także, by była jakaś umowa co do wartości BTC.

    > Ilość złota
    > na planecie jest ograniczona,

    To jest prawda.

    > podobnie jak BTC.

    Nie, jeśli brać pod uwagę "typ BTC" (ekwiwalent złota, gdyby istniał,
    byłby tak samo dobry).

    > podobnie BTC bo blockchain rozwiązuje problem podwójnego
    > wydatkowania.

    To prawda, ale to nie świadczy o żadnej wartości. Kartą kredytową także
    nie można podwójnie zapłacić (mniej więcej), ale to nie znaczy że sama
    KK ma wartość.

    Owszem, jako mechanizm rozliczeniowy, BTC ma znaczny sens (choć
    niekoniecznie dla "Kowalskiego").

    > Nie wiem czy BTC faktycznie stanie się walutą przyszłości ale pewiem
    > jestem, że waluta przeszłości tak będzie funkcjonować.

    Na dwoje (przynajmniej) babka wróżyła. Ale obecne BTC to to nie będzie.
    --
    Krzysztof Hałasa