  • Data: 2017-10-04 08:30:22
    Temat: Re: Bitcoin
    Od: "miumiu" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:m3zi9858gk.fsf@pm.waw.pl...

    > Nie. Złoto ma wartość dlatego, że jest ładne, oraz np. dlatego, że nie
    > reaguje z większością agresywnych związków chemicznych.

    Złoto w pewnym sensie jest podobne do bitcoina bo jego wartość jest w dużej
    mierze umowna i nie wynika z kosztów, podaży i popytu. Złoto jest materiałem
    inwestycyjnym, stąd ta umowność jego ceny i raczej wiara w wartość, niż
    wartość wynikająca z zapotrzebowania. Ale już platyna czy srebro ma wartość,
    która wynika TYLKO i wyłącznie z kosztów produkcji, podaży i popytu, bo są
    to metale głównie przemysłowe.
    Niemniej złoto ładnie błyszczy na półce, a bitcoin nie :P

    Pzdr