    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bilans pieniadza
    Date: Sat, 30 May 2015 01:41:27 +0200

    "J.F." 5566e8a6$0$8379$6...@n...neostrada.pl

    > tracisz, ale zyskujesz co innego. Komfort niemieszkania
    > z tesciowa, duzy telewizor, nowy samochod, zazdrosc
    > wsrod sasiadow - i widac jest to warte tych 20 zl,
    > skoro wziales kredyt.

    Ten komfort musi zostać wyrażony zyskiem.
    Jeśli brak teściowej nie dał natychmiastowego zysku -- być
    może nie jest źle. Bywa, że na zyski trzeba zaczekać. Ogólnie
    jednak każda inwestycja musi dać zysk. Właśnie w ty celu
    pozbywasz się teściowej, aby więcej zarabiać. Tylko w tym celu!

    Co daje komfort? Więcej spokoju? Mniej decyzji chybionych?
    (teściowa ma doświadczenie, ale bywa, że jej doświadczenie
    nie pasuje do obecnych czasów; dlaczego tak bywa? bo teściowa
    być może nie pracuje, nie obraca się w świecie rzeczywistym itd...
    Ty prezentujesz myślenie właśnie takiej teściowej -- nie gniewaj
    się; pozbycie się Ciebie (Twego doradzania) skutkuje zyskiem)
    Co daje spokój? Człowiek (czy dziecko, czy dorosły) zdrowy
    stale pracuje -- bawi się, macha łopatą, projektuje, szuka...

    Daj człowiekowi warunki do pracy -- będzie pracował.
    W zdrowym społeczeństwie za pracę -- pracownik dostaje zapłatę.
    Lepsze warunki pracy dają zysk materialny tak zwany.

    Być może to nie jest usuniecie teściowej. Być może to kupno
    mieszkania blisko pracy? -- brak kosztów dojazdów, oszczędności
    czasu... Tak czy siak człowiek swe zyski przekuje na pieniądze.

    -=-

    Jeszcze o tym, co IMO Cię ,,nurtuje'' w tym wątku.
    (IMO uważasz, że dodruk kontrolowany nie jest zły;
    póki nie rozwadniamy pieniądza -- jest OK)

    Dodruk pieniądza tylko pozornie rozwiązuje problemy gospodarcze.
    Pieniądze dodrukowane trafiają w niewłaściwe ręce -- do urzędników
    odpowiedzialnych za kryzysy gospodarcze. W pewnym sensie im gorzej
    w gospodarce -- tym lepiej dla urzędników winnych słabej kondycji
    gospodarki. Niewychowawcze zachowanie.

    Niby kreator (bank) też zapłaci podatki urzędnikom, ale tylko podatki.
    Przy okazji nakręci koniunkturę. Urzędnik nie zostanie przekarmiony.

    Ponadto w dodruku jest zamaskowany prawdziwy problem, którego
    symptomem (nie przyczyną) jest niedostatek pieniądza.

    Kolejny problem to nadużycia. Skąd wiemy, że dodrukujący nie dodrukował
    czegoś dla siebie? ;) Wbrew pozorom to poważne zagrożenie.

    I oczywiście skąd wiemy, że nie dodrukowaliśmy za dużo?

    Scenariusz niby dobry. Ludzie naprodukowali dóbr bez brania kredytu,
    chcą sprzedać swe produkty, ale nie mają za co sprzedawać, bo na rynku
    brakuje pieniądza... Trzeba zatem pieniądza nieco ;) dorzucić sztucznie.
    Czy kreacja, czy dodruk -- jedna chwała.

    Ale to złe rozumowanie.

    Trzeba zastanowić się nad tym: ,,dlaczego brakuje pieniądza?''.

    [dlatego, że wisinkobiorcy wolą czynić zapasy, gdyż wiedzą o tym,
    że w razie czego ;) zdechną z głodu; życie na krechę jest dobre,
    o ile jest pewność co do przychodu_dóbr/ciągłości_produkcji, gdyż
    na nieciągłość spłacania nie warto liczyć? dlaczego nie warto?
    Komorowski zadba o kredytobiorców i spłaci za nich wtedy, gdy
    zabraknie ww. produkcji; takie podejście do życia demoralizuje;
    jakoś to będzie -- wezmę kredyt, może nawet oszukam bank, mówiąc,
    że produkcja idzie pełną parą a na horyzoncie brak niebezpieczeństw;
    po takiej spłacie wyrosną słabi w przedsiębiorczości i/lecz mocni
    w kombinatoryce (ciekawe, czy JF wie, o kim myślę -- na pewno nie
    wie, bo nie zna moich myśli) którzy za jakiś czas doprowadzą do
    **poważniejszych** strat;

    dlatego ludzie nie chcą życia na krechę, gdyż są odpowiedzialni
    i wiedzą o tym, że przyszłość nie jest pewna; próba ratowania
    poprzez spłacanie cudzych długów daje efekt makabryczny, bo
    przewidujący człowiek traci a zyskuje człowiek taki jak Tusk,
    czyli rozwiązujący problemy doraźnie, zazwyczaj cudzym kosztem]

    Dlaczego ludzie nie chcą zaciągać kredytów?
    Dlaczego nie myślą:

    -- wezmę kredyt na mieszkanie, będę miał bliżej do pracy, zaoszczędzę na dojazdach
    -- wezmę kredyt, kupię szmaty/koszule, sprzedam, spłacę kredyt
    -- wezmę kredyt, kupię szmaty/koszule, nie będę musiał prać
    jednej w pralce, lecz będę prał kilka kilogramów naraz

    Jak myślisz -- dlaczego ludzie nie chcą kredytów?
    Dlaczego wybierają spowolnienie rozwoju? Dlaczego
    powiedzenie: ,,czas to pieniądz'' nie znajduje pokrycia w rzeczywistości?

    czas to pieniądz -- stracę pieniądz na obsługę długu, ale zyskam czas, czyli
    pieniądz...

    -=-

    Szukam w necie czasu pracy BZWBKKBSg -- czynny do 17 godziny...
    Przyjeżdżam -- widzę kartkę, że 29 czyny tylko do 16 godziny...
    Na szczęście inny marmur był czynny dłużej...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'