  • 11. Data: 2012-01-20 11:43:42
    Temat: Re: Biedronka - czy zmieni sie polityka w zakresie kart?
    Od: tygrysek <t...@z...pl>

    > Niemcy zrobili sobie wlasny system platnosci (EC), placa 0.2 - 0.3%,
    > prowizja zostaje w kraju, a nie jest transferowana do USA (Visa i
    > MasterCard). No i w zasadzie w kazdym sklepie obywatel tego kraju
    > zaplaci karta EC.
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_cash#Costs

    w Polsce kiedys Polcard probowal wprowadzic podobny system, byla nawet
    jakas karta Polcardu i kilka bankow (glownie malych) w to weszlo

    ale jak dzis widzimy slad po tym chyba juz nie zostal...

  • 12. Data: 2012-01-20 11:51:16
    Od: "Glaukon" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > 1) dlaczego do cholery ta Biedronka nie przyjmuje płatności kartami
    > płatniczymi - jaki jest powód

    wyszło im, że klientów płacących kartą nie opłaca się obsługiwać

  • 13. Data: 2012-01-20 12:15:03
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > 1) dlaczego do cholery ta Biedronka nie przyjmuje płatności kartami

    nie jest tak źle
    u mnie w mieście jest 6 biedronek. w trzech jest bankomat c4y w jednej
    euronetu a dwie mają obok bankomaty jakieś 50-100 metrów
    pzdr
    GL

  • 14. Data: 2012-01-20 12:36:31
    Od: "Józef Gołaś" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    z całym szacunkiem ale chyba nie zrozumiałeś sedna dyskusji

    otóż z czym nie jest źle - no własnie że jest

    ja (i myslę że wielu ludzi) ma karty płatnicze i kredytowe z cashbackiem, np.
    millenium zwraca przeciez za zakupy dokonane kartą i wiele banków zreszta ma
    takie oferty

    a ty mówisz ze nie jest źle bo moga sobie z bankomatów wypłacić - bankomatów
    to po drodze i w centrum dużych miast mona znależć na pęczki niech biedronka
    łachy nie robi

  • 15. Data: 2012-01-20 12:53:26
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Józef Gołaś" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > np.
    > millenium zwraca przeciez za zakupy dokonane kartą i wiele banków zreszta

    Pieniądze na ten cashback to skąd według ciebie pochodzą ?

    Są sklepy (jadące na niewielkiej marży) gdzie masz wybór płacisz gotówką
    według ceny na półce, albo kartą po doliczeniu 2% i to jest według mnie
    dobre rozwiązanie zarówno dla oszczędnych jak i dla lubiących płacić kartą.
    P.G.

  • 16. Data: 2012-01-20 13:07:41
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozwiązanie zarówno dla oszczędnych jak i dla lubiących płacić kartą.

    Obsluga gotowki tez kosztuje

    pozdro

  • 17. Data: 2012-01-20 13:11:01
    Od: "Marcepan" <m...@m...on>

    > 1) dlaczego do cholery ta Biedronka nie przyjmuje płatności kartami
    > płatniczymi - jaki jest powód

    A ty przyjmujesz?

    > 2) ludzie coraz więcej maja plastików w portfelach i liczba transakcji
    > kartami rośnie z roku na rok a tu taka blokada. czy w związku z tymi
    > zmianami zanosi się że w biedronce zapłacimy wreszcie kartami?

    Jeśli to ma być powód do zmian to na pewno nie. Biedronka jest dla ludzi z
    kasą z nie gołodupców bez grosza.
    Jednak Biedronka ostatnio poczyniła wiele absurdalnych posunięć typu
    sponsoring nieudolnych kopaczy nożnych czy durne piosenki w tv więc może i
    równie durne terminale karciane też się pojawią.

  • 18. Data: 2012-01-20 13:17:56
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "Marcepan" <m...@m...on> napisał w wiadomości

    > Biedronka jest dla ludzi z
    > kasą z nie gołodupców bez grosza.

    - dawaj nastepne bzdury ;)

  • 19. Data: 2012-01-20 13:47:57
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Waldek" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    > wiadomości news:4f1963c0$1@news.home.net.pl...

    > Obsluga gotowki tez kosztuje

    Może obsługa gotówki 1% a kart 3%.
    Mogliby do cen doliczać 1% za płatność gotówką, i 3% za płatność kartą, ale
    prościej jedną z tych wartości wliczyć w cenę.
    Czyli albo 1% w cenie i 2% dopłaty za płatność kartą albo 3% w cenie i rabat
    2% za płatność gotówką.
    P.G.

  • 20. Data: 2012-01-20 14:06:45
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 01/20/2012 12:43 PM, tygrysek wrote:

    > w Polsce kiedys Polcard probowal wprowadzic podobny system, byla nawet
    > jakas karta Polcardu i kilka bankow (glownie malych) w to weszlo
    >
    > ale jak dzis widzimy slad po tym chyba juz nie zostal...

    Ktos wie, jaka liczyli sobie prowizje?

    Pewnie jakby za to zabral sie po czesci rzad, po czesci NBP / KIR / ZBP,
    to w skali kraju mialoby to prawo dzialac.

    Z korzyscia dla niemal kazdego w kraju (mala prowizja, terminale w
    wiekszosci sklepow, kasa za prowizje zostaje w kraju), choc ze strata
    dla MasterCard/Visa.

    Ale sa wazniejsze tematy, jak "gdzie jest krzyz" czy ogrodzenie sejmu ;)
    wiec kto przejmowalby sie takimi pierdolami.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org