  • 11. Data: 2003-03-13 13:41:37
    Temat: Re: Bezpieczenstwo kart wysylanych poczta
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Bartol Partol" <b...@p...c> wrote in message
    news:b4pu1k$osa$3@nemesis.news.tpi.pl...

    > Jak to co. Uzywa danych do zakupow w internecie lub sprzedaje te dane
    > innym zainteresowanym.

    No i co dalej?

  • 12. Data: 2003-03-13 14:22:59
    Od: j...@p...onet.pl

    > Użytkownik KK napisał:

    > I co dalej?
    >
    > W kolko to samo.

    Wypadalo by przejzec archiwum nim zacznie snuc sie domysly... ostatnnio dosc
    duzo bylo o reklamacji transakcji dokonanych przy pomocy karty platniczej w
    Internecie.

    --
    JaKi

  • 13. Data: 2003-03-13 14:23:01
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik KK napisał:
    > "Bartol Partol" <b...@p...c> wrote in message

    > No i co dalej?

    Brakuje Ci wyobrazni? Znika kasa z konta.

    I co dalej?

    Nie masz kasy na koncie.

    I co dalej?

    Zaczynasz sie denerwowac i dzwonic na infolinie, skladac reklamacje, itd.

    I co dalej?

    Nawet jak jakims cudem odzyskasz kase, to stracisz czas i nerwy, a
    bandziora i tak nie znajda, wiec przy odrobinie szczescia zalatwi Cie
    przy nastepnej karcie.

    I co dalej?

    W kolko to samo.

    Bartol

  • 14. Data: 2003-03-13 14:50:31
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    > Brakuje Ci wyobrazni? Znika kasa z konta.
    >
    > I co dalej?

    Składam reklamację.

    > Nie masz kasy na koncie.
    >
    > I co dalej?

    A dlaczego, przecież to ja spłacam zadłużenie karty. Po prostu nie wpłaca
    się spornej kwoty.
    Kwota reklamowana poczeka do wyjasnienia. Jak jakiś bank żąda wpłaty spornej
    kwoty to idę do innego banku.

    > Zaczynasz sie denerwowac i dzwonic na infolinie, skladac reklamacje, itd.
    >
    > I co dalej?

    A czemu mam się denerwować. Limit karty, której używam do codziennych
    zakupów jest na tyle niski, że za dużo nie poszaleją. Po prostu składam
    pisemną reklamację.

    > Nawet jak jakims cudem odzyskasz kase, to stracisz czas i nerwy, a
    > bandziora i tak nie znajda, wiec przy odrobinie szczescia zalatwi Cie
    > przy nastepnej karcie.

    Czemu jesteś takim pesymistą.
    Reklamacje płatności internetowe, bo pewnie o te ci chodzi, w większości
    banków są uznawane od ręki. A czy bank znajdzie sobie kogoś kto posłużył się
    kartą to już nie mój problem.

    Wiesz, co kup sobie skarpetkę.

    Podam ci numer mojej karty kredytowej i datę ważności, a ty coś kup.
    Zastanów się ile czasu będzie potrzeba, żeby cię złapać.

    Banki doskonale sobie zdają sprawę z fałszerstw na kartach kredytowych i
    mają na tel cel rezerwowane fundusze.
    Czy zdajesz sobie sprawę, że rocznie "lewych" transakcji jest na kwotę coś
    srednio 2 mld dolarów, co stanowi znikomy procent dochodów banków i
    instytucji wydającyh karty.

  • 15. Data: 2003-03-13 15:08:21
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik KK napisał:

    Moje I co dalej? bylo przeznaczone dla kogos, kto ciagle mi zadawal
    takie pytanie. Co dalej to wiem, ale chyba on nie wiedzial. To byl zart. ;-)

    Kart uzywam (kilku rownolegle), place niektorymi w inecie, korzystam z
    uslug bankowych przez internet, itd. Generalnie nie boje sie. Ale
    czasami przyjdzie mi do glowy jakies pytanie. Np. takie jak o karty
    przesylane listami.

    Bartek

  • 16. Data: 2003-03-13 18:07:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Bartol Partol <b...@p...c> writes:

> [...]
    >
    > Nawet jak jakims cudem odzyskasz kase, to stracisz czas i nerwy, a
    > bandziora i tak nie znajda, wiec przy odrobinie szczescia zalatwi Cie

    Nie. Bo takich przypadkow bedzie wiecej. I dziwnym trafem okazuje sie,
    ze ich wspolnym ogniwem jest pracownik poczty. A potem policja robi
    malenka prowokacje.

    Myslisz, ze te afery z TV to byly z kosmosu? Albo ze byly to jedyne
    takie przypadki?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 17. Data: 2003-03-13 19:40:41
    Od: "Marcin Mucha" <m...@s...com>

    Bartek
    Twoje pytanie jest bardzo madre a oto moja odpowiedz.
    Jesli jest to karta z paskiem magnetycznym taka jaka wydaje inteligo to nie
    ma problemu.i nie ma co sie martwiź o jej bespieczenstwo. Ale jezeli jest to
    karta np: Visa Clasic Virtual taska jaka wydaje pkobp do e-superkonto. To
    oprocz tego ze jest ona w kopercie ro ma jeszcze takie srebrne paski ktor
    nie zaleznie w jaki sposob bys odkleil to zawsze pozostawia slad. a pozatym
    limit miesieczny na takiej karcie wirtualnej jest zazwyczaj niski max 1200
    zl bynajmniej tak jest w pkobp.
    ----
    Pozdrawiam
    Paweł Mucha
    E-Mail: m...@p...pl
    (Wielkość pojedynczego listu nie może przekroczyć 4 MB)