  • 41. Data: 2002-01-16 20:59:09
    Temat: Re: Bez marmurka ani rusz
    Od: <r...@p...onet.pl>

    > Bo, widzisz, hurtownie to dzialaja nieco inaczej. To nie jest tak, ze
    > Ty zamawiasz tam jakis sprzet, jak klient zamowi u Ciebie. To nie sa
    > hurtownie, a detalisci.

    Alez jestes przezabawny.....

    > W hurtowni to kupujesz sprzet, jak Ci w magazynie sie konczy. Jak klient
    > przyjdzie do Ciebie, to nie czeka az mu od detalisty sprowadzisz, tylko
    > moze wszystko np. obejrzec i kupic od reki.

    Przechodzisz sam siebie, przy obecnych zmianach cen i wielkosci marzy
    prowadzenie dzialalnosci w sposob jaki postulujesz konczy sie bardzo szybkim
    skonczeniem firmy. Juz widze tych detalistow co kupuja po 10 czy 20 paneli LCD
    18" na magazyn... buhahahahah... Taka polityke to sobie moze prowadzic
    MediaMarkt, a i tak okupuje to tym, ze jest najdrozszy w Wawie ( jesli chodzi o
    podzespoly komputerowe - bo o tym mowimy)

    > No jesli dla Ciebie przelew w terminie tych 7 czy 14 dni jest generowaniem
    > kosztow, to ja juz nic nie bedzie pisal.

    Nic juz nie pisz, bo o tej branzy zielonego pojecia nie masz co pokazales w tym
    watku wielokrotnie....

    Robcio

  • 42. Data: 2002-01-16 23:05:53
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Jan 2002 19:05:44 +0000 (UTC), p...@9...acn.waw.pl
    (Marcin Piotrkiewicz) wrote:

    >Jeszcze jest pytanie, jak w przypadku przelewu i gotówki kształtują się
    >szanse, że ten tysiąc po prostu stracisz, np. w wyniku działań złych ludzi.

    Wiem, wiem, napadną mnie, jak będę z gotówką. A jak kupię towar
    przelewem, to nie napadną?

    Po raz kolejny ludzie dzielą się ma teoretyków, którzy wiedzą jak
    idealnie powinno wszystko działać oraz na praktyków, którzy znają wady
    i wiedzą jak działa.
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 43. Data: 2002-01-17 19:38:44
    Od: p...@9...acn.waw.pl (Marcin Piotrkiewicz)

    In article <7...@4...com>, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >
    >Po raz kolejny ludzie dzielą się ma teoretyków, którzy wiedzą jak
    >idealnie powinno wszystko działać oraz na praktyków, którzy znają wady

    Cóż wydaje mi się, że należę do trzeciej kategorii. Ni jestem praktykiem
    (nie prowadzę działalności gospodarczej) i nie wiem idealnie jak to powinno
    działać. Ponieważ znam kilka przypadków, gdy obrobiono człowieka z pieniędzy
    firmowych, nie wkładam takiej możliwości między bajki.

    Pieta.

  • 44. Data: 2002-01-17 21:52:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    <r...@p...onet.pl> writes:

    > Alez jestes przezabawny.....

    Nie widze w tym nic zabawnego.

> [...]
    > chodzi o
    > podzespoly komputerowe - bo o tym mowimy)

    To nieistotne. To, co jest istotne, to fakt, ze zakupy detaliczne nie
    sa hurtowymi. To, ze mala firemka kupuje u nieco wiekszej towary
    detaliczne, i sprzedaje z jakas tam marza, po prostu nie ma nic
    wspolnego z jakimkolwiek hurtem.

    Przejdz sie do jakiejkolwiek prawdziwej hurtowni i zapytaj jak to wyglada.
    Hurtownia nie rozni sie tym od sklepu detalicznego, ze nie sprzedaje
    inaczej niz na fakture, bo nie ma kas fiskalnych (choc oczywiste ta
    roznica rowniez istnieje).

    Och jak konkretnie napisane.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 45. Data: 2002-01-18 01:06:09
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Jan 2002 19:38:44 +0000 (UTC), p...@9...acn.waw.pl
    (Marcin Piotrkiewicz) wrote:

> [...]
    >działać. Ponieważ znam kilka przypadków, gdy obrobiono człowieka z pieniędzy
    >firmowych, nie wkładam takiej możliwości między bajki.

    Ależ równie mogą Cię obrobić z towaru. Przelewy do hurtowni tutaj nie
    pomogą.

  • 46. Data: 2002-01-18 13:36:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> writes:

    > Ależ równie mogą Cię obrobić z towaru. Przelewy do hurtowni tutaj nie
    > pomogą.

    Alez moga Cie obrobic z wszystkiego. To znaczy ze nie nalezy zamykac
    drzwi, a pieniadze nalezy wyrzucac przez okno (obojetnie w jakiej formie)?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 47. Data: 2002-01-18 14:43:44
    Od: <r...@p...onet.pl>

    > Nie widze w tym nic zabawnego.

    I w tym wlasnie tkwi problem...

> [...]
    > sa hurtowymi. To, ze mala firemka kupuje u nieco wiekszej towary
    > detaliczne, i sprzedaje z jakas tam marza, po prostu nie ma nic

    A co to jest Twoim zdaniem hurt ???

    > Przejdz sie do jakiejkolwiek prawdziwej hurtowni i zapytaj jak to wyglada.

    Wlasnie tym sie roznimy, ze JA jezdze do prawdziwych hurtowni, a Ty sobie
    siedzisz za biureczkiem i teoretyzujesz. Oczywiscie pod warunkiem, ze hurtownie
    do ktorych jezdze sa 'prawdziwe' (ABC Data, Ingram Micro, AB w Wawie, AB we
    Wroclawiu, czasami Action - choc to straszni smieciarze, czasami TechData).
    Przy okazji mozesz podac na marginesie co rozumiesz pod dosc ciekawym
    pojeciem 'prawdziwej hurtowni'

    > Hurtownia nie rozni sie tym od sklepu detalicznego, ze nie sprzedaje
    > inaczej niz na fakture, bo nie ma kas fiskalnych (choc oczywiste ta
    > roznica rowniez istnieje).

    A z tym to sie nawet zgodze, ale to wcale nie znaczy, ze nie za gotowke...

    > Och jak konkretnie napisane.

    A co mialem zrobic... zacytowac w calosci kilka Twoich wypowiedzi? Miejsca
    szkoda...

    Robcio

  • 48. Data: 2002-01-18 19:24:01
    Od: p...@9...acn.waw.pl (Marcin Piotrkiewicz)

    In article <3...@4...com>, Tristan Alder wrote:

    >Ależ równie mogą Cię obrobić z towaru. Przelewy do hurtowni tutaj nie
    >pomogą.

    Szansa, że skroją ci towar nie zależy chyba od formy płatności, a co tym
    idzie fakt, że mogą ci ukraść towar nic nie wnosi od dyskusji na temat
    przewagi płatności gotówkowej nad przelewem.

    Pieta.

  • 49. Data: 2002-01-18 23:16:01
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 17 Jan 2002, Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    >+ > > Ty zamawiasz tam jakis sprzet, jak klient zamowi u Ciebie. To nie sa

    Jasne. Nie zostałeś z towarem który staniał o 40% w ciągu
    tygodnia na składzie.
    Jakby kto o to pytał to mam przed nosem monitor 19" który kupiłem
    półtorej tygodnia przed promocją...(nie na "skład", niemniej...)
    Ale byłem zły :(
    [...]
> [...]
    >+ sa hurtowymi. To, ze mala firemka kupuje u nieco wiekszej towary
    >+ detaliczne, i sprzedaje z jakas tam marza, po prostu nie ma nic

    "umówmy się że 10 byłek to jeszcze nie jest hurt, ale 10 telewizorów
    to już tak" (cytat z początków ery kapitalizmu w .pl, jakiś
    'szpec' z ówczesnego rządu odpowiadał dziennikarzowi).

    Niestety - to co CHCIAŁBYŚ widzieś już się w branży komputerowej
    lekko kończy: nawet półhurtownie prowadzące taką politykę padają
    jak muchy :(

    [...]
> [...]
    >+ Hurtownia nie rozni sie tym od sklepu detalicznego, ze nie sprzedaje
    >+ inaczej niz na fakture, bo nie ma kas fiskalnych (choc oczywiste ta

    W kwestii formalnej: głównie różni się tym że nie można pomacać
    towaru :>, nie daje ustawowej rękojmi, nie... co tam jeszcze ? ;)

    >+ > > No jesli dla Ciebie przelew w terminie tych 7 czy 14 dni jest
    >+ > > generowaniem kosztow, to ja juz nic nie bedzie pisal.

    Mniemam że nie o to chodzi.
    Musisz mieć duży obrót *z daną hurtownią* aby uzyskać u niej
    kredyt kupiecki. Jeśli 'firma' jest małym sklepem - albo
    sprzedaż sprzętu jest "uboczna", bo robi sieci i 20 PCtów
    sprzedaje/składa/uzupełnia od okazji do okazji - to NIE MA
    SZANS (na ów kredyt).
    A przelew... coż, dojdzie na pojutrze albo i nie.
    Sprzęt jest potrzebny na przedwczoraj, jak zwykle :]

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 50. Data: 2002-01-21 00:35:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    <r...@p...onet.pl> writes:

    > Wlasnie tym sie roznimy, ze JA jezdze do prawdziwych hurtowni, a Ty sobie
    > siedzisz za biureczkiem i teoretyzujesz.

    Aha. Rownie dobrze ja moglbym napisac to samo, ale sie powstrzymam, gdyz
    nie mam na ten temat informacji.

    Wniosek z tego jest taki, ze kupujesz detalicznie w hurtowniach. Wiem,
    to jest mozliwe. Wiem, sklepy sprzedajace sprzet komputerowy czesto
    tak robia - mimo ze hurtownie faworyzuja odbiorcow hurtowych rabatami
    (kilkoma klasami odbiorcow itp).

    Tylko nie nazywajmy tego hurtem.
    --
    Krzysztof Halasa