  • 1. Data: 2004-10-05 13:29:50
    Temat: Belkowe od lokat
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    napiszcie mi prosze jak liczony jet podatek bo mam problem :
    Lokata zawarta na 12 miesiecy od ktorej odsetki sa mozliwe do wybrania
    po 3 miesiacach. I tak po 7 miesiacach pobrane sa odsetki za 6 miesicy
    np. w wysokosci 20 od ktorych naliczono podatek w wysokosci 4 2x2(dla
    latwosci analizy przyjalem 20% a nie 19%)czyli otrzymalem 16 zl.
    W przypadku zerwania lokaty bank potraca mi to co zabralem w wysokosci
    20 czyli de facto powinien mi oddac 4 zl nienależnie pobranego podatku.
    bank twierdzi ze zwrot sie nalezy ale ..... od Urzedu Skarbowego !! i
    tam musze dochodzić zwrotu 4 zł.
    Czy ktos moglby mi pomóc jak to jest, ze wskazaniem na akty prawne do
    tego bo nie rozumiem dlaczego nie mogą rozliczyc mi tego przeciez nie
    otrzymalem tych odsetek.

    dzieki
    VG

  • 2. Data: 2004-10-05 17:03:54
    Temat: Re: Belkowe od lokat
    Od: "krab" <k...@k...pl___>

    Użytkownik "Van Gogush" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktos moglby mi pomóc jak to jest, ze wskazaniem na akty prawne do
    > tego bo nie rozumiem dlaczego nie mogą rozliczyc mi tego przeciez nie
    > otrzymalem tych odsetek.

    nie wiem dlaczego tam bylo 4x2x2, ale z tresci jedno jest pewne - orzneli
    cie i oszukuja klientow bo licza, ze nikomu nie bedzie sie chcialo dochodzic
    racji o te 4 zl
    podatek nalezy sie od kwoty odsetek otrzymanch w wysokosci 19% - (a wyjatki
    dotycza jedynie kwoty minimalnej, o ktorej tu nie wspominamy bo chodzi o
    kwoty ponizej 50 groszy)

  • 3. Data: 2004-10-05 17:44:10
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    > nie wiem dlaczego tam bylo 4x2x2,

    miało byc 4=2x2 (za kazde 3 miesiące)

> [...]
    > dotycza jedynie kwoty minimalnej, o ktorej tu nie wspominamy bo chodzi o

    Tylko pytanie czy bank nie jest opdowedzilny za naliczanie i
    opdrowadzanie podatku ?, ja przez naliczanie rozumiem naliczanie w
    odpowiedzniej wysokosci , jeśli umowa sie kończy to pobrany podatek
    powinien byc rozliczony jeśli pobrali 4 to powinni oddac 4 poniewaz nie
    otrzymałem w sumie odsetek (zabrali je przy zerwaniu).
    Tylko potrzebuje podstawe prawną do tego jesli by ktoś wiedział

    VG

  • 4. Data: 2004-10-06 07:58:54
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Van Gogush wrote:
    > Tylko pytanie czy bank nie jest opdowedzilny za naliczanie i
    > opdrowadzanie podatku ?,

    niestety - bank odpowiada za obliczenie i odprowadzenie podatku
    ale sam takiej operacji odprowadzenia podatku nie ma prawa odkrecic

    prosty przyklad - jesli ty zaplacisz komus za duzo na przelewie
    - czy to ty mozesz od tego kogos odebrac nadplacona kwotę? nie
    *** blad ***

  • 5. Data: 2004-10-06 11:06:17
    Od: "krab" <k...@k...pl___>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości
    > prosty przyklad - jesli ty zaplacisz komus za duzo na przelewie
    > - czy to ty mozesz od tego kogos odebrac nadplacona kwotę? nie

    ten przyklad jest jednak inny, bank powinien pobrac kwote x zl, a pobral
    kwote iles tam razy wieksza, czy chcesz powiedziec, ze jesli by przz pomylke
    pobrali mu z konta tytulem podatku milion zlotych, to tez umyli by rece i
    byli niewinni ? i bezkarnie odsylali do kogos innego ? jesli sie pomylili to
    niech oddaja ze swoich srodkow - co to klienta obchodzi kto zawalil ? klient
    zostal oszukany !, ale niestety chodzi to o gowniane 4 zl a nie o milion i
    nie wiadomo czy warto zachodu by od oszusta !!! domagac sie tej kwoty, bo na
    sam dojazd pewnie trzeba wydac kwote kilka razy wieksza. nawet skladajac na
    nich skarge do wyzszych urzedow trzeba sie liczyc z koniecznoscia
    kilkudziesieciozlotowej oplaty.

  • 6. Data: 2004-10-06 14:56:16
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    krab wrote:

> [...]
    > by przz pomylke pobrali mu z konta tytulem podatku milion zlotych, to
    > tez umyli by rece i byli niewinni ? i bezkarnie odsylali do kogos

    ja zrozumialem, ze lokata zostala zerwana i wszesniej naliczone odsetki
    kwartalne uniewaznione, zastapione obnizonymi. Skoro wczesniej bylo odsetek 20
    zl to bank odprowadzil od nich 4 zl a wyplacil ci 16.
    Bank cie nie oszukal tylko ty zerwales umowe nie liczac sie z konsekwencjami.
    *** blad ***

  • 7. Data: 2004-10-11 07:36:22
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > zl to bank odprowadzil od nich 4 zl a wyplacil ci 16.
    > Bank cie nie oszukal tylko ty zerwales umowe nie liczac sie z konsekwencjami.

    No i nieprawda :

    art.41b ustawy o podatku dochodowym osób fizycznych - to płatnik jakim
    jest bank jest zobowiązany do rozliczenia nadpłat.

    Pozdr

  • 8. Data: 2004-10-11 09:29:06
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Van Gogush wrote:

    > art.41b ustawy o podatku dochodowym osób fizycznych - to płatnik jakim
    > jest bank jest zobowiązany do rozliczenia nadpłat.

    "Jeżeli podatnik dokonał zwrotu nienależnie pobranych świadczeń, które uprzednio
    zwiększyły dochód podlegający opodatkowaniu, przy ustalaniu wysokości podatku
    (zaliczek) płatnicy, o których mowa w art. 31, 33, 35 i 41, odejmują od dochodu
    kwotę dokonanych zwrotów, łącznie z pobranym podatkiem (zaliczką)."

    to mozna zrozumiec tak: jak zerwales lokate i zwrociles 16 zl to bank (platnik)
    odejmie od twojego dochodu kwote 16 i 4 zl (pobrany podatek).
    czyli potraci ci bank cale 20 zl a potem juz normalnie - naliczy odsetki
    obnizone i od nich potraci podatek, ktory zaplaci w twoim imieniu.
    *** blad ***

  • 9. Data: 2004-10-11 12:54:58
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > czyli potraci ci bank cale 20 zl a potem juz normalnie - naliczy odsetki
    > obnizone i od nich potraci podatek, ktory zaplaci w twoim imieniu.

    Mo i wlasnie o to chodzi , obnizone odsetki to kwota np. 0 :)

    VG

  • 10. Data: 2004-10-11 13:23:52
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Van Gogush wrote:

    > Mo i wlasnie o to chodzi , obnizone odsetki to kwota np. 0 :)

    ale jak ci bank z wyplacanego salda potraci cale 20 zl ktore "bezprawnie"
    dostales to zauważ, że tych 4 zł ktore poszły do US ty nadal nie masz
    - a z odpowiedzi wynika ze o to ci wlasnie chodzi, czy aby na pewno?
    *** blad ***