eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBelka: podatek bankowy lepszy niż konwersja kredytów we frankach › Re: Belka: podatek bankowy lepszy niż konwersja kredytów we frankach
    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Belka: podatek bankowy lepszy niż konwersja kredytów we frankach
    Date: Wed, 25 Nov 2015 23:11:04 +0100

    J.F. napisał(a) w wiadomości: <56534072$0$22828$65785112@news.neostrada.pl>...

    >A nie pomysleliscie, ze prezes uznal, ze drobne opodatkowanie aktywow
    >nie zagraza bankom (z wyjatkiem niektorych skok), a przewalutowanie
    >zagraza ... niektorym bankom ?

    Nie wiem czy opodatkowanie aktywów tak bardzo zróżnicowałoby
    sytuacje banków (i ew. SKOKów). Przewalutowanie chyba bardziej.
    Tylko że pojęcie "drobne" jest mocno względne, zwłaszcza dla nowej
    władzuchny - żongowanie liczbami jest nową rozrywką: czy dowalić
    "wielkopowierzchniowym" sklepom >400m2 (20m x 20m) czy może
    już od 250m2 (18m x 14m).
    A w przedwyborczych wywiadach "polski wokalista, autor tekstów
    i piosenek" na propozycje podatku od aktywów zadeklarował, że poprze
    i jeszcze przesunie przecinek o kilka miejsc.
    W prawo.
    Został posłem.

    >A z uzyskanych srodkow (od wszystkich bankow) mozna pomoc frankowiczom
    >przez dotacje panstwowa - unikajac wszelkich dylematow prawnych
    >zwiazanych ze zmiana umow wstecz ?

    Nie pomyślałem. To na zasadzie "tonący brzytwy się chwyta", może odstąpią?
    Nic z tego. Obietnice, a poza tym lewicowego elektoratu trzeba przejąć jak
    najwięcej.
    A może inaczej: dowalić od aktywów ale zmniejszyć znacznie bankowy CIT?
    Spadnie motywacja do wliczania w koszty czegokolwiek? Fanarycy
    "obrotowych" może i to poprą.

    Arek