eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBelka: podatek bankowy lepszy niż konwersja kredytów we frankach › Re: Belka: podatek bankowy lepszy niż konwersja kredytów we frankach
    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Belka: podatek bankowy lepszy niż konwersja kredytów we frankach
    Date: Wed, 25 Nov 2015 03:59:13 +0100

    "J.F." 56534762$0$701$6...@n...neostrada.pl

    > No nie, z pomocy sie prezydent calkiem jeszcze nie wycofal
    > http://samcik.blox.pl/2015/11/Cztery-stopnie-rozmiek
    czania-Tak-ma-wygladac-nowa.html

    poniedziałek, 09 listopada 2015

    Znam kilka osób, które płacą takie kredyty. Jedna (z tej grupy)
    nie uwzględnia LIBORU. Pozostałe -- są zadowolone i twierdzą,
    że choć płacą teraz nieco więcej (stówę przykładowo miesięcznie)
    niż przed 15 stycznia, ale nadal płacą mało w zestawieniu do
    zysku, jakim jest mieszkanie czy dom.

    IMO Prezydent po prostu został przekonany do tego, że:

    () mimo ogromnego skoku kursowania, frankowicze mnie
    są w makabrycznie złej sytuacji
    () zarabianie takimi metodami zawsze niesie ryzyko,
    a nie tylko zysk (każdy zarobek niesie i zysk, i ryzyko)
    () głównym problemem nie jest skok kursu, ale koniec ery
    zarabiania na niczym (ustawa nie reguluje tej kwestii)

    Aby było jasne -- jestem tutaj jedynie kibicem. Nie mam
    kredytów walutowych, czy jakichkolwiek, poza karcianymi itp.

    Problemem jest natychmiastowe spłacenie kredytu -- chociażby/przykładowo
    rozwodnicy mogą mieć problem. Inny problem to spadek wartości mieszkań
    czy choćby brak wzrostu wartości -- tego już żadna ustawa nie naprawi!
    Tu trzeba... Hm... ;) Tego, no... Wiadomo czego... ;) Choć można także
    in vitro... ;) Problem może nawarstwiać się -- obecnie szwajcarskim
    bankom zmieniono reguły, zgodnie z czym IMO muszą podnieść koszt
    pieniądza, co za jakiś czas może doprowadzić do kolejnego skoku.
    Innym powodem skoczenia kursu może być zwykła dewaluacja polskiej
    złotówki i europejskiego pieniądza...

    Problemów tu jest dużo -- żadna ustawa ich nie rozwiąże.

    Rozwiązaniem jest... Podwyżka płac. :)
    Lekarz nie będzie cinkciarzem, o ile będzie miał dobra płacę.
    Podobnie z każdym innym zawodem -- poza ciknciarskim. ;)

    Jeśli za zarobki frankowe (walutowe) zabiorą się ludzie znający się
    na rzeczy -- nie będzie wiadomych problemów. Jeśli każdy zajmie się
    tym, na czym zna się dobrze -- nie będzie problemów.

    O wiele lepiej doprowadzić do tego, by ludzie po prostu byli bogatsi
    i nie musieli zarabiać na kursowaniu, czyli na tym, o czym nie mają
    pojęcia.

    -=-

    Proste krycie strat frankowiczów doprowadzić może do zuchwałości
    gospodarczej, w efekcie której ludzie zapomną o ryzyku:

    -- po co omijać ryzykowne interesy, skoro Duda zwróci w razie wpadki?!

    Podobnie z podtopieniami:

    -- po co omijać ryzykowne tereny, skoro Tusk zwróci w razie powodzi?!

    -=-

    I raz jeszcze -- nie jestem zainteresowany problemem frankowiczów,
    bo nie mam wiadomych kredytów. Pamiętam jednak ostre wystąpienie
    Osy i gorące -- Lawy. ;)

    Oni mieli odwagę, więc wypowiedzieli się, ale podobnie myślą
    inni, którym brak ODwagi -- lub którym nie brak ROZwagi. Ja
    swoje zdanie wypowiedziałem kiedyś, chyba w 2011 roku:

    -- problemem nie jest tegoroczny skok kursowania, ale złe
    myślenie, prowadzące do ukarania Boskiego; :) dziś tym
    ludziom pokryjecie ich straty, ale jutro ci ludzie stracą
    ponownie...

    Problemem jest ,,kopanie się z koniem'' -- z jednej strony koń
    (finansista rasowy) a z przeciwnej zwykły śmiertelnik... Takie
    starcie musi zakończyć się źle nie dla konia, ale dla końskiego
    adwersarza.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'