  • 1. Data: 2005-02-09 12:10:30
    Temat: Bank w Anglii, rachunek w GBP
    Od: "bulba" <b...@t...onet.pl>

    czolem,

    Potrzebuje Waszej rady! Firma wysyla mnie do Anglii do pracy w filii i
    zastanawiam sie nad najdogodniejszym dysponowaniem zrobionymi funciorami.

    Jaki w miare tani bank w anglii polecilibyscie z obsluga on-line i mozliwoscia
    transferow zagranicznych (do polski)?

    Ewentualnie (ja sam nie znalazlem), czy ktorys polski bank oferuje rachunek
    walutowy w GBP i wydaje do tego rachunku karte?

    Pozdrawiam,

    pioter

  • 2. Data: 2005-02-09 12:56:47
    Temat: Re: Bank w Anglii, rachunek w GBP
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik bulba napisał:

    > Ewentualnie (ja sam nie znalazlem), czy ktorys polski bank oferuje rachunek
    > walutowy w GBP i wydaje do tego rachunku karte?

    Citi ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-02-09 13:30:31
    Od: b...@t...onet.pl

    > Citi ?

    sprawdzalem i nie jest to do konca rozwiazanie, bo wszystkie transakcje karta
    maestro z rachunku GBP i tak beda rozliczane w EUR (tak twierdza w citi phone).
    a tego chcialbym uniknac

  • 4. Data: 2005-02-09 17:21:51
    Od: "rbi" <r...@n...pl>

    > Jaki w miare tani bank w anglii polecilibyscie z obsluga on-line i
    mozliwoscia
    > transferow zagranicznych (do polski)?

    wiekszosc bankow w uk nie pobiera zadnych oplat za prowadzenie najprostszych
    typow rachunku i wydanie do niego karty oraz krajowe przelewy internetowe.
    przelewy zagraniczne sa za to drogie. najtansze przelewy do polski ma chyba
    natwest, cos chyba ok. 17gbp. wiekszosc bankow ma obsluge online.
    przykladowe banki: HSBC, NatWest, Barclays, Halifax, Abbey, wiecej grzechow
    nie pamietam ;)

    jednak sprawdz podobne watki w archiwum - zalozenie rachunku dla
    nierezydenta nie jest takie proste.

    m.

  • 5. Data: 2005-02-10 07:11:27
    Od: "bulba" <b...@t...onet.pl>

> [...]
    > nie pamietam ;)
    >
    > jednak sprawdz podobne watki w archiwum - zalozenie rachunku dla

    z tym, ze ja tam bede rezydentem. firma jest podmiotem prawa brytyjskiego i bede
    mial normalnie zatrudnienie i miejsce pobytu

  • 6. Data: 2005-02-10 09:04:24
    Od: "rbi" <r...@n...pl>

    > z tym, ze ja tam bede rezydentem. firma jest podmiotem prawa brytyjskiego
    i bede
    > mial normalnie zatrudnienie i miejsce pobytu

    ok, nieprecyzyjnie sie wyrazilem. zalozenie rachunku dla 'swiezego'
    rezydenta nie jest proste. poszukaj w archiwum grupy jakich dokumentow
    wymagaja banki do otwarcia rachunku.

  • 7. Data: 2005-02-10 20:11:07
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    > ok, nieprecyzyjnie sie wyrazilem. zalozenie rachunku dla 'swiezego'
    > rezydenta nie jest proste. poszukaj w archiwum grupy jakich dokumentow
    > wymagaja banki do otwarcia rachunku.

    Ja bym tego nie demonizował. 9 lat temu byłem w Wielkiej Brytanii jako
    student. Świeżutko po zarejestrowaniu się bez żadnego problemu otworzyłem
    konto, dostałem kartę płatniczą debetową (ale gwarantującą czeki, które
    teoretycznie mogą przekroczyć stan rachunku). Przez 2 lata miałem rachunki
    chyba w 5 bankach i ze 4 karty kredytowe (wiem, byłem mianiakiem). Do tego
    po paru miesiącach uzyskałem debet w rachunku, a po roku pożyczkę na 8 tys
    GBP. Przypomnę, że 9 lat temu Polska była postrzegana "troszkę" inaczej niż
    teraz.
    Jeśli chodzi o oryginalne zapytanie trudno mi teraz coś polecić bo czasy się
    zmieniły. Z rezerwą jednak podchodziłbym do tych 17 GBP. Prawdopodobnie nie
    uwzględnia to kosztów banków pośredniczących i banku w Polsce. Dawno, dawno
    przesyłam 500 GBP do Polski (z Ryal Bank of Scotland). Bank brytyjski pobrał
    chyba ok. 20 GBP. Później koszty dalsze to było kolejne 30-40 GBP.
    Innym rozwiązaniem (zależy od sytuacji) jest wykorzystanie w Polsce karty i
    wypłata z bankomatu. Trzeba jednak znaleźć dobrą. Dość często zdarza się, że
    bank bierze prowizję ok. 2,5% za przewalutowanie oraz kolejne 2,5% za
    wypłatę gotówki.

  • 8. Data: 2005-02-10 20:16:28
    Od: "MH" <M...@n...com>

    Wezmiesz paszport, list z firmy, poswiadczenie adresu w Anglii i problemow
    nie powinno byc.

    Abbey ostatnio do d..., mozna wziac tylko 300 na dzien a kolejki do okienek
    dluuugie.
    Proponuje na poczatek HSBC bo chyba najmniejsze kolejki. Pozniej mozesz
    zmienic na bank ktory lepiej placi.

    Przelewy do Polski.
    Tu trzeba uwazac bo jest kilka tanich firm (5GBP od przelewu) tylko trzeba
    sprawdzic ile oplat wezmie bank w Polsce. Ja uzywam Interlink (gdzies kolo
    POSKu).

    MH

  • 9. Data: 2005-02-13 00:58:34
    Od: Michal Jacykiewicz <m...@o...pl>

    bulba wrote:

    > z tym, ze ja tam bede rezydentem. firma jest podmiotem prawa brytyjskiego i bede
    > mial normalnie zatrudnienie i miejsce pobytu

    Jak będziesz miał pierwszy rachunek na swoje nazwisko (prawdopodobnie
    będzie to telefon, BritishTelecom przysyła go w tydzień po podłączeniu
    linii), weź go oraz paszport i idź do HSBC. Gorąco polecam ten bank.
    http://www.hsbc.co.uk/

  • 10. Data: 2005-02-14 10:54:32
    Od: And <A...@...pl>

    Michal Jacykiewicz wrote:

> [...]
    > będzie to telefon, BritishTelecom przysyła go w tydzień po podłączeniu
    > linii), weź go oraz paszport i idź do HSBC. Gorąco polecam ten bank.

    tak prawie off-topic to wtrącę że takowy rachunek, który wygląda całkiem
    jak prawdziwy, można kupić już za 70GBP. :)

    --
    == And.
    ==