  • 1. Data: 2002-11-05 13:33:14
    Temat: Bank oddał skarbowemu to czego nie mam - wyplacil $ z mojego kredytu
    Od: "Waldi" <w...@i...pl>

    Skarbowy przysłał mi ostatnio zajęcie na konto na okolo 1000 PLN za
    niezapłacony VAT.
    I wszystko byloby OK gdyby...
    nie fakt że mi to ściągnęli z kredytu w Rachunku ROR.
    Miałem niewykorzystany limit kredytowy, więc patrze a tam mam -1000 PLN.
    Wzięli kasę której nie miałem.

    Dziwne to dla mnie, więc mam pytanie:

    CZY MOGĄ TAK ZROBIĆ???

    POzdrawiam,

    Waldek

  • 2. Data: 2002-11-05 14:46:54
    Od: m...@o...pl

> [...]
    > nie fakt że mi to ściągnęli z kredytu w Rachunku ROR.
    > Miałem niewykorzystany limit kredytowy, więc patrze a tam mam -1000 PLN.

    Przepisy w tej materii niestety nie są jasne. Dlatego z tego co wiem banki
    opierają się na wewnętrznych opiniach swoich radców prawnych. Podejrzewam, że w
    twoim przypadku dysponują właśnie taką opinią prawną. Stąd oddział dokonał
    przeksięgowania twoich środków, realizując tym samym zajęcie.

    PS.
    Udaj się do nich i poproś o przedstawienie podstaw prawnych do wykonania takiej
    operacji przez oddział. Mogą miec z tym kłopoty.

    Pozdrowionka
    merit

  • 3. Data: 2002-11-05 15:57:45
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > nie fakt że mi to ściągnęli z kredytu w Rachunku ROR.
    > Miałem niewykorzystany limit kredytowy, więc patrze a tam mam -1000 PLN.

    Jak najbardziej niestety

  • 4. Data: 2002-11-05 15:59:07
    Od: s...@o...pl

> [...]
    takiej
    > operacji przez oddział. Mogą miec z tym kłopoty.

    Nieprawda - nie będą mieli żadnych kłopotów o ile klient uruchomił pożyczkę -
    wtedy środki traktowane są jako jego - a jeżeli jego to US może je swobodnie
    zająć.

  • 5. Data: 2002-11-05 17:04:02
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    5 Nov 2002 16:59:07 +0100, w
    <6...@n...onet.pl>, s...@o...pl
    napisał(-a):

    > Nieprawda - nie będą mieli żadnych kłopotów o ile klient uruchomił pożyczkę -
    > wtedy środki traktowane są jako jego - a jeżeli jego to US może je swobodnie
    > zająć.

    No to muszę pochwalić BPH.
    Miałem spory limit z koncie, który wraz z sumą środków przekraczał
    granicę gdzieś bodajże 5,5 tys. zł (jeśli masz poniżej, to komornik
    nie może pobrać należnych mu środków bez twojej zgody) i BPH nie
    przelał tych pieniądzy.

  • 6. Data: 2002-11-05 17:43:15
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    s...@o...pl wrote:

    > Nieprawda - nie będą mieli żadnych kłopotów o ile klient uruchomił pożyczkę -
    > wtedy środki traktowane są jako jego - a jeżeli jego to US może je swobodnie
    > zająć.

    Za wyjątkiem kwoty wolnej od zajęcia, czyli jakichś 6 tysięcy.

    --
    ___________ (R)

  • 7. Data: 2002-11-05 18:47:19
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak najbardziej niestety

    A w jaki sposób zidentyfikowali, że Waldi ma w tym banku konto? Przecież
    chodzi o ROR a nie o konto do działalności gospodarczej???

    BaLab

  • 8. Data: 2002-11-05 18:47:48
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    > A w jaki sposób zidentyfikowali, że Waldi ma w tym banku konto? Przecież
    > chodzi o ROR a nie o konto do działalności gospodarczej???

    A co to za różnica?

    Karol

  • 9. Data: 2002-11-05 19:08:15
    Od: "Waldi" <w...@i...pl>

    > A w jaki sposób zidentyfikowali, że Waldi ma w tym banku konto? Przecież
    > chodzi o ROR a nie o konto do działalności gospodarczej???
    >
    > BaLab

    Nie podawałem im tego konta ale wysyłałem podatek PIT 5 z tego konta

    (a VAT 7 z firmowego)

  • 10. Data: 2002-11-05 19:17:16
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    > A co to za różnica?

    To, ze jeszcze istnieje cos takiego jak "tajemnica bankowa" i o ile wiem,
    nie można sobie ot tak udostepniac informacji o kontach bankowych.

    BaLab