  • 11. Data: 2015-11-13 13:53:28
    Temat: Re: Bank nie chce oddać kasy
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 listopada 2015 13:28:25 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > No i nie wiadomo, czy tak latwo sie da w systemie ksiegowym - to nie
    > jakas prowizja, ktora mozna skasowac, tylko szereg operacji.
    > Poza tym konto klienta nadal w innej walucie, to co, przerzucic mu na
    > inne konto, bez prowizji, a nawet z ujemna ?
    > No bo przerobic nr konta przychodzacego w przelewie ... oj, lepiej nie

    Oczywiście sami bez wiedzy klienta nic robić nie mogli ale po jego reklamacji mogli
    skorygować co trzeba a klientowi napisać "W drodze wyjątku dla dobra naszej dalszej
    współpracy..."

  • 12. Data: 2015-11-13 14:02:13
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 11/13/2015 09:28 PM, J.F. wrote:

    > Zauwaz, ze troche inna sytuacja - tu mielismy przelew przychodzacy z
    > zewnatrz.
    > Kwota akurat umiarkowana, ale przy wiekszej bank musialby to jakos
    > wymienic i pokryc koszty (tzn zarobic :-))
    >
    > No i nie wiadomo, czy tak latwo sie da w systemie ksiegowym - to nie
    > jakas prowizja, ktora mozna skasowac, tylko szereg operacji.

    Wszystko się da, kwestia chęci.

    > Poza tym konto klienta nadal w innej walucie, to co, przerzucic mu na
    > inne konto, bez prowizji, a nawet z ujemna ?

    Normalnie - wycofać przelew jako błedny, na techniczne konto banku, a
    potem przelać na konto klienta w prawidłowej walucie, z odpowiednią
    adnotacją.

    > No bo przerobic nr konta przychodzacego w przelewie ... oj, lepiej nie ...

    A zmianę numeru konta przychodzącego kiedyś przerabiałem, też da się.

    Klient z zagranicy wysłał mi pieniądze nie na numer konta, ale na...
    europejski numer VAT (i numer konta w formacie IBAN, i VAT EU zaczynają
    się od kodu kraju).

    Czyli:

    - przelew trafił do banku ze względu na poprawny numer BIC/SWIFT
    - adresatem przelewu była moja firma
    - zamiast numeru konta był podany numer VAT EU

    Bank skontaktował się z księgowością, księgowość ze mną, ja z bankiem, i
    pieniądze tego samego dnia trafiły na konto.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 13. Data: 2015-11-13 19:03:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Chmielewski wrote:
    > Bank skontaktował się z księgowością, księgowość ze mną, ja z bankiem, i
    > pieniądze tego samego dnia trafiły na konto.

    zrob reklame i napisz w jakim banku

  • 14. Data: 2015-11-13 20:28:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-11-13 o 19:03, witek pisze:

    > zrob reklame i napisz w jakim banku

    Ale jaka to reklama?
    Przecież skoro przelew trafił po kodzie do banku,
    z danymi odbiorcy ale bez nr konta, to chyba jasne, że bank chciał się
    upewnić
    czy adresat jest prawidłowy i jakoś to przeksięgować.
    Do mnie tez dzwonili zawsze w takich podobnych sprawach.

  • 15. Data: 2015-11-13 21:44:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

> [...]
    > czy adresat jest prawidłowy i jakoś to przeksięgować.
    > Do mnie tez dzwonili zawsze w takich podobnych sprawach.

    mogli zachowac sie jak stalin i odeslac nadawcy z inforamcja brak
    zgodnosci danych pobierajac sobie oczywiscie prowizje za obsluge,
    przewalutowanie, przeksiegowanie, przecostamjeszcze.

    Malo to sie xxxxxx naodsylal przelewow na lokaty bo sie w adresie
    "ul." nie zgadzało.

  • 16. Data: 2015-11-14 17:33:41
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 11/14/2015 03:03 AM, witek wrote:

    > zrob reklame i napisz w jakim banku

    Proszę bardzo - Šiauliu Bankas (na Litwie) - http://sb.lt/en/.
    Jesteśmy w Unii Europejskiej, więc nie ma jakiegoś zasadniczego powodu,
    dla którego firma z jednego kraju nie mogłaby mieć konta w banku w innym
    kraju.

    Powiem więcej - w tym banku opisana w wątku sytuacja nie byłaby możliwa.

    Z prostego powodu - konto o identycznym numerze służy do wielu walut
    (EUR, USD etc.). Więc jak klient wyśle przelew w USD na konto LT12345678
    - to przelew trafi na konto LT12345678 prowadzone w USD. A jak przeleje
    EUR na konto LT12345678 - to przelew trafi na konto LT12345678
    prowadzone w EUR.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com