    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bank mówi doplac
    Date: Sun, 03 May 2009 19:40:30 +0200
    <s...@t...ceti.pl> <gqblpc$g0j$2@news3.onet>
    <s...@t...ceti.pl> <gqbogi$o2h$1@news3.onet>
    <s...@t...ceti.pl>
    <gqbquv$bvc$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gqrfmg$ifi$1@news.task.gda.pl>
    <gqri2h$lr9$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gsve5a$5jn$1@news.telbank.pl>
    <gtg3lc$h08$2@nemesis.news.neostrada.pl> <gtgpal$jln$1@news.telbank.pl>
    <gth85n$87f$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gti8pb$loc$1@news.telbank.pl>
    <gtibrj$cpf$1@news.wp.pl> <gtiija$m8o$1@news.telbank.pl>
    <gtik88$hgh$1@news.wp.pl> <8...@a...kjonca>
    <gtjfvt$1fi$1@news.wp.pl> <8...@a...kjonca>
    <gtjhsk$2gb$1@news.wp.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Nie robic nic poza modleniem sie zeby klient splacal?

    Bank ma czas na ocene ryzyka itd. przed zawarciem umowy kredytowej.
    Pozniej, niezaleznie od ustaw itd, to wlasciwie moze tylko liczyc na
    naiwnosc niektorych klientow, i na to, ze srodki masowego razenia
    przekazem nic nie napisza.

    Modlitwy to bym do tego nie mieszal, BTW osoba prawna nie jest raczej
    zdolna do modlitwy.

    > W mojej opinii zmiany, ktore mialy miejsce w PL w ciagu ostatnich m-cy
    > niestety oslabiaja polski system bankowy i zwiekszaja w znaczacy
    > sposob ryzyko z nim zwiazane. Wynikiem tego jest wlasnie to, ze
    > kredytowanie na rynku miedzybankowym prawie nie istnieje i musza one
    > placic za depozyty detaliczne po 6-7%, gdy teoretycznie WIBOR jest
    > ponizej 4%. Jak mozna zaufac bankowi jesli inne banki sobie nie ufaja?

    Jedna rzecz jest zaufanie, a druga jest po prostu brak pieniadza.

    > Obecnie wielkiej tragedii nie ma, ale moze sie okazac, ze dzieki
    > odsuwaniu w czasie dzialan jej zapobiegajacych pewnego dnia wszystko
    > sie posypie jak domino. Dzis zaden duzy miedzynarodowy bank nie wrzuci
    > tu masy kasy zeby utrzymac bank lokalny,

    Bo sam nie ma kasy. Nie ze wzgledu na ryzyko.

    > a wrocic do roku 1988, kiedy
    > byly tylko banki panstwowe, to chyba nie chcemy, nieprawdaz?

    Z pewnoscia.
    --
    Krzysztof Halasa