  • Data: 2009-03-24 11:59:42
    Temat: Re: Bank mówi doplac
    Od: Ochódzki <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "Emka" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Tobie się naiwnie wydaje, że banki to instytucje charytatywne, które nie
    > działają w chęci osiągnięcia zysku.

    W cywilizowanych społeczeństwach pewnych rzeczy się nie robi bo to się
    na dłuższą metę nikomu nie opłaca.
    Podstawą stosunków gospodarczych w krajach które osiągnęły sukces jest
    pewna doza zaufania pomiędzy uczestnikami rynku oraz elementarne normy
    etyczne. Pewnych rzeczy nie da się uregulować poprzez ustawy. Raz
    nadwyrężone zaufanie trudno odbudować.

    > Nic o mnie nie wiesz. Nie wiesz, czy nie byłem w takie sytuacji. Twoje
    > emocje to wynik niezrozumienia powyższych zasad. W swojej bezsilności i
    > frustracji przenosisz je na osobe, która tylko próbuje Ci wytłumaczyć
    > zasady, wg jakich działa świat.

    Chyba jednak nie do końca.
    Nie oceniam akurat tego konkretnego przypadku ale z takim podejściem
    jakie prezentujesz społeczeństwa zachodnie nie zbudowałyby swojego
    dobrobytu. Obecny kryzys bierze się również z kryzysu zaufania, pomyśl o
    tym.

    Ochódzki