  • Data: 2009-03-24 13:05:51
    Temat: Re: Bank mówi doplac
    Od: "Emka" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał

    > To czemu sie dziwisz, że bank nie chce zarobić i nie kieruje się sympatią
    > do bankrutów?

    Nie dziwię się. Mierzi mnie jedynie wykorzystywanie pozycji dominującej i
    zrzucanie całego ryzyka na słabszą stronę.
    Ale bardziej mierzi mnie Twoja radość z takiej sytuacji.

    > Nie byłem, bo nie jestem aż tak naiwny.

    Po co więc te ckliwe argumenty "nic o mnie nie wiesz"?
    Wychodzi na to, że nie muszę wiedzieć, by trafić w samo sedno.

    > Cieszę się, że sytuacja znormalnieje i ceny nieruchomości spadną.

    Ale CO znormalnieje? Sytuacja, w której (zakładam najczarniejszy scenariusz)
    tysiące ludzi zostanie bez dachu nad głową i kredytem do spłaty jest dla
    Ciebie oznaką normalności?? A to tylko jeden z pierwszych symptomów tej
    "normalności".

    > Czym się tutaj martwić?

    Własną krótkowzrocznością.

    > Jak produkty spożywcze tanieją to też się martwisz?

    Jeśli tanieją nie z powodu kryzysu, lecz urodzaju bądź np. zmian w
    technologii wytwarzania, to warto się cieszyć. Nikt na tym nie ucierpi.
    Jeśli tanieją, bo zakłady sprzedają po kosztach, zwalniając przy tym setki
    osób, to nie widzę żadnego powodu do radości. Widzisz, ja patrzę na to
    trochę bardziej globalnie. Ty jedynie z pozycji swojego fotela i portfela.

    > Ja się cieszę każdą obniżką, bo stać mnie wtedy na więcej.

    Do czasu, aż Twoje zaskórniaki, akcje, lokaty, nieruchomości i inne aktywa
    zaczną tracić na wartości.
    No chyba, że naiwnie wierzysz, że Ciebie ten problem na pewno nigdy nie
    dotknie.

    Emka