    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bank i ważność DO
    Date: Fri, 24 Mar 2023 18:32:51 +0100

    On Fri, 24 Mar 2023 14:07:02 +0100, Piotr Gałka wrote:
> [...]
    > Ma ważny paszport. Jak z kimś tam z banku rozmawiał to się dowiedział,
    > że: 'Jakby od samego początku był wpisany i dowód i paszport to co
    > innego, ale tak to nic się nie da zrobić'.
    >
    > Tak to teraz działa, czy może konsultant nie wszystko wiedział?
    >
    > Banki teraz mogą/muszą z tak błachego powodu nagle odciąć człowieka od
    > pieniędzy?
    > Powód według mnie błachy, bo przecież wiadomo, że osoba dalej jest tą
    > samą osobą a hasło nie ulega jakiemuś automagicznemu upublicznieniu w
    > dniu końca ważności dokumentu czyli bezpieczeństwo operacji jest takie

    Cos mi chodzi po glowie, ze powołują sie na jakies przepisy, ze
    rzekomo maja taki obowiązek.
    Ale paszport tez wygasa :-)

    > Skoro banki mają obowiązek traktowania klientów jak głuków i tłumaczyć
    > każdemu, że kursy walut się zmieniają i że zmienne oprocentowanie
    > kredytów jest zmienne to może mają też obowiązek uwzględniać nie tylko
    > głupotę ale i zapominalstwo i z odpowiednim wyprzedzeniem przypominać,
    > że dowód przestanie być ważny, a jak nie to może jakaś kara, a dla
    > klienta odszkodowanie...

    A jestes pewien, ze nie przypominał?
    Ewentualnie, ze przypominał przez pół roku po dacie waznosci?

    > Ostatnio coraz więcej widzę argumentów, aby wrócić do gotówki, jak za
    > starych dobrych czasów.

    A to swoja drogą. Roznie z tymi bankami bywa.
    Albo z hackerami. Albo z komornikami ...

    J.