  • Data: 2015-10-09 19:41:39
    Temat: Re: Bank a podpis kwalifikowany
    Od: W <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wystukał, co następuje:

    > W praktyce może być kilka problemów czysto technicznych. Był czas, że
    > testowałem te podpisy i okazało się, że do jednej koleżanki w ogóle
    > podpisane elektronicznie maile nie dochodziły. Nie dochodziły, bo ona to
    > czytała ze strony internetowej gmail, a ta zamieniała podpisaną
    > wiadomość w śmieci, które trafiały do SPAM-u. Podobno - ale może to być
    > bujda - wynikało to z faktu, że w USA używanie szyfrowania poczty jest
    > zakazane ustawą.
    >
    > [ wziuuum ]

    ale rozróżniajmy *podpisywanie* od *szyfrowania* wiadomości. Bo jak
    wiadomość może zostać grzecznie podpisania i wciaż wyświetlać się grzecznie
    w gmailu. Dopiero jak wiadomość zaszyfrujesz to webmaile klękają bo nie są w
    stanie nic z tym zrobić (domyślnie, może są rozszerzenia, któe pozwoliłyby
    odczytać mail w przeglądarce, ale z czysto purystycznego punktu widzenia
    bałbym się wkładać klucze prywatne w niewiadomojakiedodatki).

    Co do 'nie widzieliśmy i co pan nam zrobi' - jest coś takiego jak wymuszanie
    potwierdzenia dostarczenia i potwierdzenie przeczytania, ale to drugi możę
    zostać zignorowane przez użytkownika, więc zostaje tylko zwrotka z
    serwera...