  • 21. Data: 2005-08-17 19:34:19
    Temat: Re: [BZWBK] wprowadzili PZ dla oplacenia KK
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarekZ" <m...@w...irc.pl> wrote in message
    news:ddv4up$7h4$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > No naprawde nie przekonuje mnie ta argumentacja, ze taka reklamacja
    > zostala by automatycznie na tej podstawie uznana. Czy to
    > teoretyzowanie, czy jest to podparte eksperymentem ?

    A czemu nie? Przeciez to jest prawda...
    W podobnej sytuacji BPH uznalo reklamacje. Chodzilo o zaksiegowanie 3 sesji
    przychodzacej nastepnego dnia. Oddzial w pierwszej chwili odrzucil
    reklamacje (ustna) i twierdzil, ze nie ma zadnych podstaw ani mozliwosci
    zeby zostala uwzgledniona. Po zlozeniu reklamacji pisemnej uznal ja i to
    bardzo szybko.
    Nie sadze zeby inny bank odrzucil taka reklamacje. Zwlaszcza gdy mozna dosc
    latwo wykazac, ze swiadczenie zostalo spelnione, a przeksiegowanie miedzy
    kontami jest czynnoscia czysto techniczna. Co wiecej, na taka czynnosc, a w
    zasadzie czas jej trwania, klient nie ma najmniejszego wplywu. W przypadku
    Multi i mBanku mamy doczynienia z wewnetrznym przeksiegowaniem, bank ma
    mozliwosc techniczne dokonania tego online. To czy pieniadze znajduja sie na
    rachunku technicznym karty czy na innym rachunku przejsciowym w tej sytuacji
    nie ma znaczenia - wlascicielami rachunku jest BRE Bank SA.

    Maciej

  • 22. Data: 2005-08-17 19:43:06
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    > I tak nie uwierze dopoki nie zobacze :)))
    > Poki co Citlinka wiedziala o czym mowie i przyznala sie bez bicia, ze
    > tak mozna, a nawet obiecala wyslac stosowny druczek. Czekam zatem na
    > druczek.

    Hm... powinna, usluga dziala chyba juz ok roku. Sam korzystam z niej juz 8
    m-cy.

    Maciej

  • 23. Data: 2005-08-17 20:00:01
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Wed, 17 Aug 2005 21:43:06 +0200, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >Hm... powinna, usluga dziala chyba juz ok roku. Sam korzystam z niej juz 8
    >m-cy.

    To jeszcze napisz, dlaczego w całkiem nowiutkich materiałach
    informacyjnych, które dostaje się razem z kartą, w punkcie o możliwych
    sposobach spłaty, nie ma na ten temat ani słowa, i kończymy wątek :)))

    G.

  • 24. Data: 2005-08-17 20:44:12
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > To jeszcze napisz, dlaczego w całkiem nowiutkich materiałach
    > informacyjnych, które dostaje się razem z kartą, w punkcie o możliwych
    > sposobach spłaty, nie ma na ten temat ani słowa, i kończymy wątek :)))

    Nie wiem, ale byc moze ma to jakis zwiazek w pewnymi ograniczeniami DD.
    Limity na kartach sa dosc duze zas platnosc dokonana za pomoca DD nie moze
    byc wyzsza niz...
    "Maksymalna kwota pojedynczego Polecenia Zapłaty, gdy Dłużnikiem jest osoba
    fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej to równowartość 1.000 EUR
    wyrażona w PLN."

    Maciej

  • 25. Data: 2005-08-17 21:18:56
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Wed, 17 Aug 2005 22:44:12 +0200, "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    >fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej to równowartość 1.000 EUR

    Abstrahując od Citi - śmieszą mnie takie ograniczenia. Przecież można
    wysłać 2 polecenia. Albo pięć :)

    G.

  • 26. Data: 2005-08-17 21:31:20
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Abstrahując od Citi - śmieszą mnie takie ograniczenia. Przecież można
    > wysłać 2 polecenia. Albo pięć :)

    Nie sadze, aby to sie spodobalo KNB. To by bylo jawna proba obejscia
    Zarzadzenia Prezesa NBP

    Maciej

  • 27. Data: 2005-08-17 21:32:48
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    MK napisał(a):

> [...]
    > rachunku technicznym karty czy na innym rachunku przejsciowym w tej sytuacji
    > nie ma znaczenia - wlascicielami rachunku jest BRE Bank SA.

    Nie jest to zgodne z regulaminami większości KK, ale w pełni zgodne z
    kodeksem cywilnym. A KC ma wyższość nad każdym wewnętrznym drukiem ;-)

    M.

  • 28. Data: 2005-08-17 22:33:17
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Wed, 17 Aug 2005 23:31:20 +0200, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >"Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    >Nie sadze, aby to sie spodobalo KNB. To by bylo jawna proba obejscia
    >Zarzadzenia Prezesa NBP

    łe tam. a po ilu dniach nie jest to próba obejścia? 2, 3, 15? :)

    G.

  • 29. Data: 2005-08-18 05:49:39
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > łe tam. a po ilu dniach nie jest to próba obejścia? 2, 3, 15? :)

    Hehe... IMHO, jesli w umowie sa okreslone platnosci cykliczne - co 2, 3, 15
    dni - to nie bedzie ochodzeniem prawa. Natomiast jesli jedna z tych
    platnosci przekroczy kwote maksymalna i wierzyciel bez jednostronnie
    podejmie decyzje o jej podzieleniu na kilka czesci, bedzie to zlamanie zasad
    DD. A sam przyznasz, ze bank jako instytucja zaufania publicznego (mowimy o
    przypadku gdy wierzycielem jest bank) nie powinien szukac mozliwosci
    omijania prawa ;).

    Maciej

  • 30. Data: 2005-08-18 18:33:07
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    > Abstrahując od Citi - śmieszą mnie takie ograniczenia. Przecież można
    > wysłać 2 polecenia. Albo pięć :)
    >
    > G.

    Dokładnie tak jest w BZ WBK. Po 1000 EUR do skutku.