  • From: "Łukasz Dąbrowski" <w...@k...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [BZWBK] BRAWA!!!
    Date: Thu, 3 Jan 2002 22:36:38 +0100

    Użytkownik "Szymon Juraszczyk" <s...@j...com> napisał w wiadomości
    news:3c34c6b0@news.vogel.pl...
    > Ludzie, ich system to jest ŚMIERDZĄCA KUPA a nie profesjonalny system
    > bankowy. Jak mogą być w Internecie widoczne jako wykonane operacje, które
    > nigdy nie doszły do skutku i nie ma ich odnotowanych na koncie w oddziale?
    > przypadku kont prowadzonych w oddziałach mających system Zorba (chyba
    > większość byłego BZ), jeśli ktoś korzysta z Internetu to wszystko się
    kwasi
    > i dzieją się cuda, o jakich się informatykom nie śniło. Np., mimo użerania
    > przez pół roku, za grudzień znów nie widzę w Internecie operacji pobrania
> [...]

    To wszystko prawda, co jest napisane powyżej (niestety). Zjawisko jest
    bardzo proste do wyjaśnienia. Po prostu Softbank nie dograł oprogramowania
    między sobą. Skutek jest taki, że transakcje wpadają do zbiorów dziennych
    już PO przetworzeniu danych. Operacja jest w zbiorze dziennym, transakcja
    widoczna jako zrealizowana i wszystko jest cacy, tylko że ten zbiór dzienny
    już nigdy więcej nie będzie przetworzony. Jedyny pewny sposób, to dzwonić do
    oddziału, gdzie ma się rachunek i upewniać się, że przelew poszedł. Aby mieć
    względną pewność proponuję wysyłać przelewy przez BZWBK24 (sic!) tak do
    15-tej, kiedy oddziały są jeszcze przed przetwarzaniem. Wtedy (prawie) na
    pewno się zrealizują. Prawdopodobnie problemy znikną po konwersji do ICBS-a.
    Mniej jest również problemów w oddziałach "SEZAM-owych" (dawnych WBK).

    Pozdrawiam,

    --

    Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash
    l...@b...gnet.pl