  • 1. Data: 2003-10-28 09:30:44
    Temat: [BPHPBK] Wymieniają Electrony na Maestro
    Od: "Jacek" <j...@W...onet.pl>

    Wczoraj razem z wyciągiem dostałem informację, że BPHPBK wymienia Elektrony na
    Maestro. Informacja była tak bardzo pokrętna i pełna frazesów o zaletach takiej
    wymiany, że aż zadzwoniłem na infolinię, żeby się dowiedzieć, czy mogę pozostać
    przy Elektronie. Okazuję się, że tak, o ile do 31 października odeślę listem
    _poleconym_ formularz pełen danych, które bank już posiada. Najwidoczniej chcą
    zniechęcić ludzi do Elektronów. Czy ktoś zna przyczyny takiego postępowania
    banku? Może Mastercard daje korzystniejsze warunki dla banku?

    Jacek

  • 2. Data: 2003-10-28 10:49:41
    Temat: Re: [BPHPBK] Wymieniają Electrony na Maestro
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
    Może Mastercard daje korzystniejsze warunki dla banku?

    Wreszcie jakis bank ktory pokochal MC - wszystkie inne praktycznie tylko
    Visa :)

    --
    JaKi

  • 3. Data: 2003-10-28 11:05:23
    Od: "Jacek " <j...@N...gazeta.pl>

    JaKi <j...@g...pl> napisał(a):

    > Wreszcie jakis bank ktory pokochal MC - wszystkie inne praktycznie tylko
    > Visa :)

    Europa, Europa :-)
    Ja tam się nie cieszę. Burzy mi to planowaną misterną konstrukcję
    dywersyfikacji bankowo/kartowo/kredytowo/systemowej. A raczej
    dywersyfikacyjki, bo gdzie mi tam do potentatów grupy z kilkudziesięcioma
    kontami/kartami :-)

    Jacek

  • 4. Data: 2003-10-28 11:35:02
    Od: "kuba" <k...@W...onet.pl>

> [...]
    > zniechęcić ludzi do Elektronów. Czy ktoś zna przyczyny takiego postępowania
    > banku? Może Mastercard daje korzystniejsze warunki dla banku?

    Ostatnio na rzecz dawnego LG PetroBanku stracili pewna czase rynku z MC i
    Maestro. Mama nadzieje, ze wreszcie banki sie skusza na wydawane MC debetowych.

  • 5. Data: 2003-10-28 15:42:25
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > Ostatnio na rzecz dawnego LG PetroBanku stracili pewna czase rynku z MC i
    > Maestro. Mama nadzieje, ze wreszcie banki sie skusza na wydawane MC debetowych.

    Ale po co maja to robic? Debetowego masz plaszczaka Maestro a byc moze czasem
    MC Electronic. Juz niedlugo Maestro bedzie mozna placic zdalnie, poza Pekao
    masz autoryzowana kazda transakcje w POSie... ogolnie zalety kart wypuklych
    sa juz praktycznie zadne. W Polsce zdarzylo mi sie raz jeden placic w zelazku
    i ze 3 razy w Stanach czyli 4 na jakies... 1000 transakcji (0,4% :-))) A daje
    glowe ze wiekszosc uzytkownikow kart imprintera nie widzialo w zyciu...

    Koszt takiej karty jest zapewne wiekszy niz plaskiej (przynajmniej dla usera,
    jak to wyglada w wypadku banku to nie wiem :-)) stad popyt bedzie coraz
    mniejszy (brak roznicy w porownaniu z plaszczakiem) i predzej banki, ktore
    w ogole wydaja embosowane karty debetowe z tego zrezygnuja niz pojawia sie
    nowe, ktore beda to robic...

    Sam sie zastanawiam nad rezygnacja z VC debetowej Multi... wobec faktu posiadania
    kredytowej VC tamze...

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 6. Data: 2003-10-28 20:11:18
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    On 10/28/2003 4:42 PM, Użytkownik Wilczek napisał:
    > glowe ze wiekszosc uzytkownikow kart imprintera nie widzialo w zyciu...

    Oj, wystarczy czasem taksowka pojechac ;>

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 7. Data: 2003-10-28 21:14:33
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > glowe ze wiekszosc uzytkownikow kart imprintera nie widzialo w zyciu...

    A po to, ze ja mialem czasem problemy i tylko wypukle mnie ratowaly. Szczerze
    mowiac, to od 2 lat nie place plaskimi maestro czy VE, tylko Visa Classic lub
    MasterCardem. W USA, na lotniskach ciagle tylko wypukle. W USA to wypukle
    rulez. Tam meastro i VE nie znaja i dobrze. Nie maja problemu, ze nie moga
    czegos kupic w necie, bo musza jakies pierdoly spelniac, aby dostac wypukla
    debetowke.

> [...]
    > w ogole wydaja embosowane karty debetowe z tego zrezygnuja niz pojawia sie

    Niech banki dadza mozliwosc wydania takiej karty. Niech klient ma wybor:
    VE czy VC debetowa lub MC czy MCelektronic czy maestro. I niech kazda karta ma
    swoja cene. Jak klient chce dac wiecej za VC czy MC, to jego sprawa.

    > Sam sie zastanawiam nad rezygnacja z VC debetowej Multi... wobec faktu
    posiadania
    > kredytowej VC tamze...

    Jesli masz jakis kapital i wybyjesz za granice i bedziesz potrzebowal kupywac
    karta, to lepiej zostawic VC debetowa, ale jesli tylko wyjmowac z atm, to
    mozesz na VE zmienic.

  • 8. Data: 2003-10-28 22:16:40
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > Oj, wystarczy czasem taksowka pojechac ;>

    To ta jedna transakcja w kraju :-)
    No i marudza wtedy ze znikami - ale moze sie zmienilo - jezdze rzadko
    taxi :-)

  • 9. Data: 2003-10-28 22:27:46
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

> [...]
    > mowiac, to od 2 lat nie place plaskimi maestro czy VE, tylko Visa Classic lub

    Ja tez - to jest nas juz 2, glowe dam ze jeszcze znajdzie sie conajmniej 200
    takich osob na pbb. Ale bank nie tworzy produktu pod taki margines swoich
    klientow. Wydawanie takiej karty, szkolenie personelu w zakresie jej obslugi,
    utrzyjmanie wszystkich procedur itd. musi sie po prostu oplacac.

    > W USA, na lotniskach ciagle tylko wypukle. W USA to wypukle
    > rulez. Tam meastro i VE nie znaja i dobrze.

    Eee tam nie znaja. Pewnie, ze na wszelki wypadek trzeba miec wypukla
    (rent-a-car!) ale VE lyka wszedzie tam gdzie sa POSy...

    Nie maja problemu, ze nie moga
    > czegos kupic w necie, bo musza jakies pierdoly spelniac, aby dostac wypukla
    > debetowke.

    No tak - ale bank woli sprzedac Ci kredytowke! Bo a noz wpadniesz w kredyt
    i odsetki leca... no i oplate wyzsza mozna uzasadnic... i reklamowac wypuklosc
    wlasnie jako feature kredytowki :-)

> [...]
    > swoja cene. Jak klient chce dac wiecej za VC czy MC, to jego sprawa.

    Ale dla 2 klientow nie oplaca sie utrzymywa a co dopiero tworzyc produktu!

    > Jesli masz jakis kapital i wybyjesz za granice i bedziesz potrzebowal kupywac
    > karta, to lepiej zostawic VC debetowa, ale jesli tylko wyjmowac z atm, to
    > mozesz na VE zmienic.

    Ale KK ma GP i ma lepsze ubezpieczenie :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 10. Data: 2003-10-29 12:19:00
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > klientow. Wydawanie takiej karty, szkolenie personelu w zakresie jej obslugi,
    > utrzyjmanie wszystkich procedur itd. musi sie po prostu oplacac.

    To niech bank zrezygnuje z bankomatow i kart i wyplaca w kasie, po co ludzi
    douczac i inwestowac ?? I duzo bank zaoszczedzi. Takie soclalistyczne myslenie
    prowadzi do tego co mamy, a wiec jak z takimi pogladami ludzie siedza w
    bankach, to sie dziwic czemu nie mamy takich kart w ofercie.

    > Eee tam nie znaja. Pewnie, ze na wszelki wypadek trzeba miec wypukla
    > (rent-a-car!) ale VE lyka wszedzie tam gdzie sa POSy...

    Tam gdzie sa posy... a tam gdzie nie ma ich ? W USA duzo takich miejsc i wole
    VC lub MC niz jakies plaskie karty.

> [...]
    >
    > No tak - ale bank woli sprzedac Ci kredytowke! Bo a noz wpadniesz w kredyt
    > i odsetki leca... no i oplate wyzsza mozna uzasadnic... i reklamowac

    Woli... ale ile % osob z pbb moze bez problemu otrzymac kredytowke ?? Zobacz
    ile osob chce otrzymac, a nie moze, bo nie spelnia kaprysnych warunkow
    postawionych przez nasze chore polskie banki. Wtedy niech wyrobia sobie
    debetowke i po problemie, bo jakies netkarty i inne wynalazki to niech
    sobie ...

    > Ale dla 2 klientow nie oplaca sie utrzymywa a co dopiero tworzyc produktu!

    > Ale KK ma GP i ma lepsze ubezpieczenie :-)

    A jak ktos nie moze miec KK, bo nie chca dac mu ? A powiedz mi jak skonczy Ci
    sie limit na KK i bedziesz chcial uzyc swoich mieniedzy z konta, to bedziesz
    wyjmowal z ATM czy kupywal VC w sklepie ? Wtedy VE moga cie odeslac z kwitkiem

    --
    > -=Pozdrowionka=-
    >
    > Wilczek
    > w...@b...pl
    > ICQ: 4017758  <|> GG: 75722

    Bank powinien wydawac oba typy kart, zreszto kilka bankow w PL tak robi.
    Najpiekniej robi to MultiBank i to mi sie w MultiBanku podoba jedynie.