  • 1. Data: 2006-03-20 17:36:57
    Temat: [BPH] historia sezama
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Czy ktoś mi może powiedzieć kiedy były wdrażane kolejne wersje Sez@ma ?
    z tego co się orientuję obecna jest 3 cią (tak ?)
    Pierwsze było jakieś badziewie zrobione na ActiveX w listopadzie 1999,
    drugi był podobny (łudząco ) do tego co miał ING swego czasu, a ten jest
    3ci. I chodzi mi o daty wdrożenia 2giej i 3ciej wersji.

    KJ

  • 2. Data: 2006-03-20 18:52:44
    Temat: Re: [BPH] historia sezama
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

    > z tego co się orientuję obecna jest 3 cią (tak ?)
    > Pierwsze było jakieś badziewie zrobione na ActiveX w listopadzie 1999,

    Mi się wydaje że to jest druga wersja.
    Obecna wesja była wprowadzona w roku 2004, chyba w styczniu.

    Darek

  • 3. Data: 2006-03-20 18:56:46
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Darek wrote:

    > Mi się wydaje że to jest druga wersja.
    > Obecna wesja była wprowadzona w roku 2004, chyba w styczniu.

    Na pewnonie - sam używałem, czegoś podobnego do INGOnLine, i na pewno
    nie było do Aktiweksowe, bo używałem pod Linuksem.

    KJ

  • 4. Data: 2006-03-20 20:55:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Kamil Jońca [###k...@p...onet.pl.###] napisał:

    Na 100% były conajmniej trzy. Pierwsza miała logowanie za pomocą
    takiego okienka z maskowanymi znakami hasła, tak że pytała o niektóre
    znaki. Druga miała całe hasło wpisywane i klawiaturę wirtualną. Obecna
    ma i klawiaturę wirtualną i maskowane hasło. Ostatnia wersja
    faktycznie wchodziła w życie gdzież na przełomie 2003/04 roku.
    Poprzednia działała nie za długo. Nie pamiętam teraz dokładnie, ale
    było dużo narzekania, bo była strasznie badziewna.

  • 5. Data: 2006-03-20 21:41:35
    Od: "silent hunter" <h...@a...xyz>

    > Czy ktoś mi może powiedzieć kiedy były wdrażane kolejne wersje Sez@ma ?
    > z tego co się orientuję obecna jest 3 cią (tak ?)

    Kilkalat temu. Cos tam nie dzialalo. Zadzwonilem do banku z pytaniem
    "dlaczego"
    Uzyskalem odpowiedz - "A czy ustawienie przegladarki przewiduja mozliwe
    najnizszy poziom zabezpieczen ?"
    Pomyslalem ze to zart, ale oni naprawde mysleli :) I nie byla to wersja beta
    tylko release ...

  • 6. Data: 2006-03-21 07:56:07
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "silent hunter"
> [...]
    > mozliwe najnizszy poziom zabezpieczen ?"
    > Pomyslalem ze to zart, ale oni naprawde mysleli :) I nie byla to

    dlaczego zaraz żart - ja strony https bankowe dodaję w "opcjach
    internetowych"
    w zakłądce "zabezpieczenia" do "witryn zaufanych", a w nich mam
    ustawione dodatkowo żądanie weryfikacji serwera "https".
    Moje ustawienia dla tych witryn są "niestandardowe", ale z pewnością
    mają obniżony poziom zabezpieczeń, skoro ja tym witrynom ufam - moze
    tak nie do konca, bo często klikam na kłódeczkę i sprawdzam czy to
    faktycznie strona z którą chciałem się połączyć :-)
    *** blad ***

  • 7. Data: 2006-03-21 08:14:09
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 20 Mar 2006 18:36:57 +0100, w <d...@b...kjonca.bogus>, Kamil
    Jońca <k...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Pierwsze było jakieś badziewie zrobione na ActiveX w listopadzie 1999,

    Pierwsze chyba w ogóle nie wymagało ani ActiveX, ani Javy (w każdym bądź razie
    na pewno ActiveX nie był potrzebny).
    Druga wersja wymagała Javy.

  • 8. Data: 2006-03-21 09:41:14
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    r...@a...net.pl wrote:

    > Pierwsze chyba w ogóle nie wymagało ani ActiveX, ani Javy (w każdym bądź razie
    > na pewno ActiveX nie był potrzebny).

    Czyli ten felieton powstał w innym matriksie ?
    http://www.wsp.krakow.pl/papers/bph.html
    KJ

  • 9. Data: 2006-03-21 10:23:00
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 21 Mar 2006 10:41:14 +0100, w <d...@b...kjonca.bogus>, Kamil
    Jońca <k...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Czyli ten felieton powstał w innym matriksie ?
    > http://www.wsp.krakow.pl/papers/bph.html
    > KJ

    Pewnie tak samo jak ten:
    http://www.bph.pl/pl/kanaly_elektroniczne/bezpieczen
    stwo/komponent

    Wg BPH w tej chwili ich komponent ActiveX instaluje się pod... Operą.

  • 10. Data: 2006-03-21 10:47:18
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    r...@a...net.pl wrote:
> [...]

    Może podaj datę tego "pierwszego" wg Ciebie, zeby się nie okazało że
    rozmawiamy o różnych wersjach.

    > Pewnie tak samo jak ten:
    > http://www.bph.pl/pl/kanaly_elektroniczne/bezpieczen
    stwo/komponent

    Niezłe. Niemniej jednak tamto było tamto było faktycznie ActiveX.
    KJ