  • 1. Data: 2006-03-20 12:46:05
    Temat: co to jest karta wypukła i debetowa
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    co to jest karta wypukła i karta debetowa ??? Tak się pytam bo nie mam
    pewności, a już wogóle mBank mnie zdziwił, więc chciałem się upewnić

  • 2. Data: 2006-03-20 14:17:49
    Temat: Re: co to jest karta wypukła i debetowa
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "sg" <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał w wiadomości
    co to jest karta wypukła i karta debetowa ??? Tak się pytam bo nie mam
    pewności, a już wogóle mBank mnie zdziwił, więc chciałem się upewnić

    Wypukla - jak przejedziesz po niej reka, to wyczujesz takie wypuklosci
    (wzglednie wkleslosci), ktore od strony wypuklosci ukladaja sie w
    cyferki (bedace numerem karty).

    Debetowa - mozesz wydawac lub wyplacac nia srodki tylko do takiej
    wysokosci, w jakiej znajduja sa one dostepne na powiazanym z nia
    rachunku (czyli dostepny limit debetowy plus saldo dodatnie) .

    marekz

  • 3. Data: 2006-03-20 16:23:17
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    MarekZ napisał(a):
> [...]
    >
    > Wypukla - jak przejedziesz po niej reka, to wyczujesz takie wypuklosci
    > (wzglednie wkleslosci), ktore od strony wypuklosci ukladaja sie w

    OK, a taka wypukła jest lepsza od niewypukłej ?

    > Debetowa - mozesz wydawac lub wyplacac nia srodki tylko do takiej
    > wysokosci, w jakiej znajduja sa one dostepne na powiazanym z nia
    > rachunku (czyli dostepny limit debetowy plus saldo dodatnie) .

    fakt, mBank daje limit debetowy równy 0 ;-)

  • 4. Data: 2006-03-20 16:38:13
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:dvmktr$2gdm$1@node3.news.atman.pl, *sg* wrote:

    > OK, a taka wypukła jest lepsza od niewypukłej ?

    Niektorzy twierdza ze nie, bo sie ich mniej w portfelu miesci. ;-)
    Z grubsza jest to tez wyznacznik karty z funkcjonalnosci zakupow przez
    internet, bo wiekszosc kart wypuklych ma taka funkcjonalnosc, a plaskich
    nie. Ale to nie jest cos pewnego - mozna tylko wyciagnac taki ogolny
    wniosek. Bo sa karty plaskie z taka funkcjonalnscia jak i zapewne wypukle
    bez takiej.

    --
    darnok

  • 5. Data: 2006-03-20 16:46:38
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    >OK, a taka wypukła jest lepsza od niewypukłej ?

    Od razu lepsza czy gorsza. Jest inna. Plaska daje mniej mozliwosci (nie
    zablokujesz nia kwoty gwarancyjnej w wiekszosci wypozyczalni samochodowych,
    nie zaplacisz za taksowke w Polsce, nie uzyjesz do rezerwacji hotelu itp.),
    ale za to osoba ktora wbrew twojwj woli zdobedzie numer karty, bedzie miala
    mniej mozliwosci do dokonania wyludzenia. Sam ocen, co ci bardziej
    odpowiada.

  • 6. Data: 2006-03-20 16:47:35
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "sg" <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał w wiadomości

    OK, a taka wypukła jest lepsza od niewypukłej ?

    Jest lepsza, choc ta lepszosc niekoniecznie musi sie przekladac na
    praktyke. Sama wypuklosc jako taka, szczegolnie jesli ograniczasz sie
    do platnosci krajowych ma niezbyt duze znaczenie, ze wzgledu na
    zanikajace imprintery.

    No moze w przypadku awarii terminala elektronicznego, przy platnosci
    wypukla, mozesz wymusic skutecznie na kasjerce dokonanie autoryzacji
    glosowej, a przy plaskiej nie.

    Przy platnosciach zdalnych (internet, telefon), wypuklosc ma znaczenie
    o tyle, ze w zasadzie praktycznie kazda wypukla mozesz dokonac takiej
    platnosci (o ile jest honorowany jej wystawca), natomiast wsrod
    plaskich ta funkcja jest rzadko kiedy "wlaczona".

    marekz

  • 7. Data: 2006-03-21 00:01:07
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "sg" <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał w wiadomości

    >fakt, mBank daje limit debetowy równy 0 ;-)

    Ale mozesz miec tez kredyt liniowy. Efekt ten sam.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2006-04-02 10:09:21
    Od: "I.b." <p...@p...com>

    > OK, a taka wypukła jest lepsza od niewypukłej ?

    A jakie ma to znaczenie czy karta jest wypukla czy nie?
    Liczy sie to czy jest to karta kredytowa czy debetowa bo to jest roznica a
    nie wyglad samej karty...
    Ja mam jedna debetowke wypukla i co... i jako kredytowka dzialac i tak nie
    bedzie...
    A co do lepszosci, to na pewno lepsza kredytowka bo akceptowalna prawie w
    99% miejsc - z debetowka jest gorzej bo raczej zakupy mozna przeprowadzac
    jedynie w kraju wystawienia karty [choc bankomaty gotowke wydaja w innm
    kraju].

  • 9. Data: 2006-04-02 11:37:00
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > 99% miejsc - z debetowka jest gorzej bo raczej zakupy mozna przeprowadzac
    > jedynie w kraju wystawienia karty [choc bankomaty gotowke wydaja w innm

    Że co?
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 10. Data: 2006-04-02 13:54:42
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Zegar systemowy wskazywał 2006-04-02 13:37, kiedy Samotnik zdecydował(a)
    się stwierdzić,że:

    > Że co?

    Nie dziw się, Trollowi już całkiem popuściło, jak się wydaje ...

    --

    **** Never argue with an idiot. ****
    **** They drag you down to their level ****